PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePostaw wszystko na jedną kartę

Postaw wszystko na jedną kartę

Informacje 16.03.2006 (15:03)

Polacy najchętniej robią zakupy w najbliższym centrum handlowym, gdzie znajdują wszystko: i markety spożywcze, i butiki, i punkty rozrywkowo-usługowe. – mówi Robert Szczepankowski, prezes Grupy T4B. Gdybyśmy chcieli mieć rabatową kartę stałego klienta przynajmniej w jednej czwartej z tych pawilonów, w naszym portfelu musiałoby się zmieścić kilkadziesiąt kart. Tymczasem dzięki obecnej technologii możemy mieć tylko jedną kartę rabatową do wszystkich sklepów w całym centrum handlowym.

Na zainstalowaniu kompleksowego systemu korzysta każdy – klient, sprzedawca i zarządca powierzchni handlowej. Klient – gdyż ma znacznie ułatwione zakupy i dostaje rabat na zakupy we wszystkich stoiskach. Sprzedawca (najemca powierzchni handlowej) – gdyż jedna karta ważna w całej galerii handlowej daje większe prawdopodobieństwo zrobienia zakupów również w jego punkcie (zwłaszcza gdy konsument niechętnie chce przyjąć kolejną kartę). Wreszcie zarządca centrum handlowego – bo ma nie tylko pełne informacje o dokonywanych zakupach (co nabyto, kiedy, za ile?), ale również stałych, lojalnych klientów, którzy mając jedną kartę rabatową do wszystkich stoisk, chętniej będą odwiedzali właśnie to, a nie inne centrum handlowe.

Black Box jest małym, sprytnym urządzeniem, który podłączony do drukarki lub kasy fiskalnej umożliwia połączenie wszystkich sklepów danej galerii handlowej w jedną sieć – zarówno kas małych stoisk, jak i marketów wewnętrznych. Pozwala też handlowcom na monitorowanie transakcji on-line z każdej kasy i zarządzanie wszelkimi informacjami przekazywanymi wewnątrz systemu. Oprogramowanie systemowe może tworzyć i na bieżąco aktualizować analizy i raporty, które potrafią określić obroty danego sklepu, kasy lub też sumy transakcji wg poszczególnych branż czy towarów w dowolnym terminie (w okresie nawet do pięciu lat). Rozszerzenie Black Box o inne urządzenia (drukarkę, skaner kodów kreskowych, kamerę) i skonfigurowanie ich w jeden system Black Box Intelligence System (BIS) rozpoczyna nową erę centrów handlowych zarządzanych kompleksowo.

Wsparcie dla programów lojalnościowych

Szczegółowe informacje o sprzedaży towarów i usług, zbierane przez oprogramowanie Black Box Intelligence System, mogą być wykorzystane w dowolnym programie lojalnościowym bądź wspomagania decyzji. BIS może zidentyfikować osobę na podstawie zeskanowanego kodu kreskowego z jej karty stałego klienta i tym samym umożliwia prowadzenie aktywnego programu zbierania punktów za każdy zakup. Jednocześnie system zapewnia pełne bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych poszczególnego klienta, jak i informacji przekazywanych przez handlowców. Obecnie funkcjonujące programy zbierania punktów pozwalają co najwyżej na wybranie określonej nagrody lub uczestnictwo w jej losowaniu. Tymczasem BIS nie tylko automatycznie przelicza wartość zakupów na punkty i podaje ich sumę, ale umożliwia również płacenie punktami za zakupy. Black Box’y funkcjonują od kilku lat w kilku marketach sieci OBI. Nowatorski system bieżącej płatności punktami w Polsce jeszcze nie występuje, ale wkrótce może zacznie funkcjonować w dwóch galeriach handlowych – w łódzkiej Manufakturze oraz gdyńskim Wzgórzu. W obu galeriach zdecydowano się wdrożyć Black Box Intelligence System do monitorowania kas fiskalnych, co w przyszłości może stanowić bazę inteligentnego systemu lojalnościowego pracującego on-line.

Wg badań CBOS większość Polaków (70%) uważa, że istnienie hipermarketów i dużych centrów handlowych jest korzystne dla kupujących. Szczególnie często opinię tę podzielają ludzie młodzi (do 34 lat) oraz osoby z wykształceniem wyższym.

Zakupy w dużych centrach handlowych częściej robią osoby żyjące w dobrych warunkach materialnych.

Dwie piąte klientów wielkich centrów handlowych to ludzie ze średnim wykształceniem, osoby z wyższym wykształceniem to 14% klientów. Natomiast klienci z wykształceniem podstawowym to zaledwie 13%.

2006-03-16
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców