PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekPrzebudził się HSBC

Przebudził się HSBC

Tomasz Jaroszek 21.10.2010 (07:27)

Bank rusza z dużą kampanią promującą produkty oszczędnościowe i inwestycyjne. Tym razem nie hipoteki, a długoterminowa opieka nad finansami klienta. Czy HSBC będzie w stanie dotrzeć do klientów w polskim sektorze bankowym? W naszych realiach silny wizerunek zagraniczny wcale nie jest decydującym atutem. 

Gromadzić oszczędności, pomnażać i chronić swój majątek – takie założenia przyświecają nowej kampanii promującej ofertę oszczędnościowo – inwestycyjną. Oferta skierowana do grupy klientów średniozamożnych oraz zamożnych. Według twórców, badania marketingowe potwierdzają zainteresowanie klientów tego typu produktami. Wymieniana szeroka grupa potencjalnie zainteresowanych kompleksowym oszczędzaniem i inwestowaniem na przyszłość ma być solidnym partnerem na lata dla HSBC. Tyle w kwestii planów. Pora na kampanię, którą mieliśmy okazję ocenić jako pierwsi.

Dziś i jutro


Hasła kampanii będą opierały się na przekazie: „dziś i jutro”. Produkt skierowany jest do klientów zarabiających zdecydowanie powyżej średniej płacy w Polsce, więc wizerunkowo bank musi powiązać bardzo aktywne życie zawodowe z życiem rodzinnym. Takim właśnie sposobem otrzymujemy serię bannerów, reklamę telewizyjną oraz plakaty z wizerunkami aktywnych, przedsiębiorczych klientów, którzy w perspektywie lat powinni zatroszczyć się o swoich bliskich i zaplanować finanse dla dzieci. Tu na scenę wchodzą produkty: rachunek oszczędnościowy Super Saver, Plan Inwestycyjny oraz fundusze inwestycyjne HSBC World Selection. Będzie to uzupełnienie tego, co bank już oferuje w Polsce – pakietów HSBC Premier oraz HSBC Advance.

Dziś – oszczędzanie i inwestowanie w HSBC, jutro – bezpieczna przyszłość dla siebie i bliskich. Proste i chwytliwe, ale czy wystarczy na polskiego klienta?

Wszystkie możliwe badania potwierdzają, że klient nieco zamożniejszy potrzebuje jednej rzeczy – profesjonalnego doradztwa. Wszystkie skomplikowane produkty, opakowane w marketing i wielkie kampanie reklamowe dochodzą do momentu, w którym klient potrzebuje rozmowy z profesjonalistą, który przedstawi mu rzetelnie plan finansowy na lata. Jeśli ten warunek zostanie spełniony przez HSBC to przy szeroko zakrojonej kampanii ma szansę na pozyskanie grupy klientów. Pomimo ofensywy doradców finansowych w Polsce, klienci nadal nie mają o nich dobrego zdania i często wierzą bardziej w profesjonalizm pracowników banków.

Jednak nie tylko HSBC przypomniał sobie o zamożniejszych klientach. Pekao zlecił SMG/KRC badania o grupie polskich milionerów, co przypomina zarazem o ofercie private banking włoskiego „żubra”. Raiffeisen Bank przygotował naprawdę imponujący pakiet kont, a cały czas jest przecież oferta popularnego w tej grupie klientów w Polsce MultiBanku. Nasz rodzimy sektor bankowy jest na wysokim poziomie i żeby naprawdę odebrać znaczącą ilość już ubankowionych klientów potrzebna jest siła przebicia na poziomie co najmniej Alior Banku.

Dobre, bo polskie


Polski sektor bankowy jest na swój sposób paradoksalny. Światowe marki, które brylują w globalnych rankingach i wizerunkiem przyciągają klientów, na Polakach nie robią żadnego wrażenia. Mamy Deutsche Bank i Citi Handlowy – dwie znane na świecie marki, które w Polsce nie robią furory. Pekao SA radzi sobie doskonale jako „żubr”, ale już jako UniCredit będzie znacznie trudniej. Bank HSBC będzie niewątpliwie znaną marką dla klienta, który interesuje się sektorem bankowym, ale same warunki konkretnej oferty będą tutaj decydujące.

Kryzys finansowy jedynie utwierdził konsumentów w przekonaniu, że polskie banki to dobre banki. Podobnie wyglądały spekulacje na temat przejęcia Banku Zachodniego WBK. Chociaż Santander jest instytucją znaną na świecie i dysponuje niewyobrażalnie wielkim kapitałem, to jednak większą sympatią nawet klienci BZ WBK darzyli innego potencjalnego kandydata do przejęcia banku – PKO BP. Kryzys nie był również łaskawy dla HSBC. Zagraniczna renoma stała się ciężarem, a polskie oddziały odczuły trud zawirowań finansowych na całym świecie. Czy HSBC czuje się już na tyle mocny, by znowu próbować walczyć o klientów?

Źródło: PR News

hsbc private banking reklama tomasz jaroszek 2010-10-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: hsbc private banking reklama tomasz jaroszek

Sprawdź także:

a 0 Volkswagen Bank z nowymi benefitami dla klientów firmowych
02.10.2023 (14:18) – informacja prasowa

Volkswagen Bank z nowymi benefitami dla klientów firmowych

Volkswagen Bank we współpracy z Planet Pay przygotował nowy benefit dla klientów firmowych – akceptację płatności w …

a 0 A Ty co zrobisz, jak wygrasz? – wystartowała kampania Wielkiej Loterii Lokat SGB
02.10.2023 (14:16) – informacja prasowa

A Ty co zrobisz, jak wygrasz? – wystartowała kampania Wielkiej Loterii Lokat SGB

Niemal równo rok po odsłonie akcji wizerunkowej, w której bankowcy przekonywali klientów, że „dobrze dbać o siebie …

a 0 6 nowych strategii pasywnych w ofercie TFI PZU
02.10.2023 (14:13) – informacja prasowa

6 nowych strategii pasywnych w ofercie TFI PZU

Z początkiem października 2023 r. rodzina funduszy inPZU powiększyła się o 6 nowych strategii indeksowych …

a Analizy 0 Wrzesień 2023: kończące się lokaty dały 3% realnej straty
02.10.2023 (12:25) – informacja prasowa

Wrzesień 2023: kończące się lokaty dały 3% realnej straty

Topniejąca inflacja powoduje, że realne wyniki z oszczędzania poprawiają się. Wciąż mamy do czynienia ze stratami, …

a 0 79% internautów kupuje online. Raport „E-commerce w Polsce 2023”
02.10.2023 (11:20) – informacja prasowa

79% internautów kupuje online. Raport „E-commerce w Polsce 2023”

Odsetek polskich internautów, którzy kupują online rośnie – obecnie wynosi on 79%. Na polskich stronach zakupy robi …

a 0 Bank BNP Paribas ponownie będzie strategicznym partnerem Szlachetnej Paczki
02.10.2023 (11:16) – informacja prasowa

Bank BNP Paribas ponownie będzie strategicznym partnerem Szlachetnej Paczki

Bank BNP Paribas już po raz 6. będzie strategicznym partnerem Szlachetnej Paczki. Jak co roku w działania …

PRNews.pl

Zobacz również

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

Choć działający od trzech miesięcy program „Bezpieczny…

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Kredyty hipoteczne z okresowo stałym oprocentowaniem wywalczyły…

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” cieszy się wzięciem. ZBP pokazał nowe dane

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” cieszy się wzięciem. ZBP pokazał nowe dane

Banki podpisały prawie 12 tys. umów w…

ZBP proponuje kryterium dochodowe w wakacjach kredytowych

ZBP proponuje kryterium dochodowe w wakacjach kredytowych

Z przedłużonych wakacji kredytowych powinny skorzystać jedynie…

„Alicja-BIS”, czyli patologiczne kredyty w TBS-ach. Mieszkańcy mówią: dosyć!

„Alicja-BIS”, czyli patologiczne kredyty w TBS-ach. Mieszkańcy mówią: dosyć!

Społeczność skupiona wokół inicjatywy Obywatel TBS alarmuje,…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

wiczkax:

na pewno, w końcu to dość popularny temat …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

wszystko jest klarowne i łatwo się to ogarnia …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

zdecydowanie, żeby potem nie zostać z ręką w nocniku …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no wiesz czasami to różnie bywa, niestety :c …

czw, 28 wrz 2023 (14:03) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no nie, nikt nie będzie ponosił takiej odpowiedzialności …

czw, 28 wrz 2023 (13:55) • Inflacja jest niekorzystna nawet dla obligacji zabezpieczonych przed inflacją

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • zgarnijpremie.pl
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców