Połowa roku to tradycyjny czas publikacji raportów rocznych, także w bankach. A trzeba przyznać, że to arcyciekawa lektura, nie tylko dla akcjonariuszy. Od dawna bowiem wymienia się taki raport jako skuteczne narzędzie public relations. Być może nie ma ono dużego zasięgu, ale wystarczy, że dotrze do liderów opinii i skutek murowany. Pamiętając o tym banki nie szczędzą pieniędzy na przygotowanie takiego kompendium wiedzy o swojej działalności. Bardzo dobry druk, papier, grafika. Raport roczny to wbrew potocznej opinii nie tylko rzędy nic nie znaczących cyferek lub nagromadzenie suchych, urzędowych stwierdzeń. Owszem – tak jeszcze działają niektóre banki. Jednak coraz więcej wykorzystuje pełny potencjał raportów. Najdobitniejszym tego przykładem może być Lukas Bank, który swój raport wysyła m.in. do dziennikarzy. Jeden egzemplarz dostał również Naczelny. Nie był taki i mi go wypożyczył, razem z raportem BRE Banku. Ten ostatni widać, że ma hopla na punkcie innowacyjności i swój raport dostarcza w postaci płyty CD z prezentacją multimedialną. Różnica pomiędzy tymi dwiema instytucjami jest jednak zasadnicza. Lukas Bank nie jest notowany na giełdzie, a co za tym idzie, nie jest zobowiązany do podawania aż tak dokładnych danych. A jednak z chęcią to robi. Co więcej wykorzystał raport w celach marketingowych. W części informacyjnej na temat banku, jego pozycji rynkowej, usług i produktów można zobaczyć prawdziwych klientów – zarówno tych indywidualnych, jak i biznesowych. Występują również zewnętrzni partnerzy i klienci. Bank podkreśla, że wszyscy oni wzięli udział w sesjach zdjęciowych, pokazali swoje tworze i opowiedzieli z jakich usług korzystali nieodpłatnie.Większość takich dokumentów oglądamy sobie w sieci, ale istotnie musimy odpowiedzieć na załączony do raportu list, że nie widzieliśmy nigdzie raportu rocznego instytucji finansowej w takiej formule.
W przypadku raportu BRE Banku, który nam wpadł w ręce, obowiązuje pewna konwencja, której muszą pilnować się spółki giełdowe. Bank wyszedł jednak przed szereg i przygotował prezentację multimedialną. Trzeba przyznać całkiem ciekawa, jednak nie odbiegająca pod względem informacyjnym od raportów innych banków. Można to porównać samemu, bo przyjętą obecnie praktyką jest ich publikowanie na łamach bankowych witryn.
A warto je przejrzeć, bo to istna kopalnia wiedzy. Bo na przykład gdzie indziej można się łatwo dowiedzieć, że w zeszłym roku Xelion miał stratę 22,2 mln PLN? 🙂 Jednym słowem zapraszamy do lektury. PDFy całkiem ładnie wyglądają, chociaż naszym zdaniem nie ma to jak wersja papierowa – znacznie łatwiej się czyta.
Sprawdź także:
15.11.2024 (13:26)
– informacja prasowa
Credit Agricole wprowadza do oferty kredyt gotówkowy z mechanizmem obniżania oprocentowania
Bank Credit Agricole wprowadza do oferty „Kredyt gotówkowy na zielone cele”. Nowy produkt przeznaczony jest dla …
15.11.2024 (12:54)
– informacja prasowa
ING inwestorem w sekurytyzacji przeprowadzonej przez Europejski Fundusz Leasingowy
To jedna z największych tego typu transakcji na polskim rynku w ostatnich latach a łączna kwota pozyskanego …
15.11.2024 (12:52)
– informacja prasowa
Skarbonki Banku Pekao – nowość w rękach młodzieży
Bank Pekao uzupełnił możliwość otwierania Skarbonek dla ostatniej grupy wiekowej swoich klientów. Od teraz także …
15.11.2024 (10:20)
– informacja prasowa
Klientocentryczność według Volkswagen Financial Services
Udział w rynku leasingu i CFM na poziomie 19,8 proc., ponad ćwierć miliona klientów w całej Polsce, a do tego 214 …
14.11.2024 (18:27)
– informacja prasowa
Magdalena Różczka w kampanii produktowej VeloBanku
VeloBank rozwija program lojalnościowy VeloKorzyści, dzięki któremu można zyskać bezpłatny Pakiet Medyczny w wersji …
14.11.2024 (18:22)
– informacja prasowa
Logowanie dwuskładnikowe w serwisie Pekao24
Od 14 listopada 2024 r. klienci Banku Pekao S.A. podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 mogą korzystać …