Po wzmocnieniu regionalnej sieci sprzedaży Open Life TU Życie S.A. i wprowadzeniu do oferty grup otwartych przyszedł czas na ubezpieczenia sponsorowane. To kolejny krok towarzystwa w kierunku popularyzacji ubezpieczeniowych produktów grupowych w segmencie małych i średnich firm.
Inaczej niż w większości krajów tej części Europy, nad Wisłą wciąż przeważa model ubezpieczenia grupowego ze składką finansowaną przez pracownika. To się jednak zmienia – rośnie konkurencja wśród pracodawców i firmy, chcąc pozyskać nowe talenty, coraz częściej w ramach benefitów pozapłacowych oferują pracownikom finansowanie lub współfinansowanie składki. Na ten trend zareagował Open Life, który w listopadzie poszerzył swoją ofertę ubezpieczeń pracowniczych o polisy sponsorowane.
– Zainteresowanie ubezpieczeniami sponsorowanymi w Polsce rośnie i będzie rosło. Według danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej stopa bezrobocia we wrześniu 2018 r. spadła do 5,7%, co oznacza, że zaostrza się konkurencja o pracownika. Rozbudowany pakiet socjalny, w tym ubezpieczenie na dobrych warunkach, stanowi istotną przewagę w rekrutacji wykwalifikowanych specjalistów. Z punktu widzenia pracownika, a więc i pracodawcy, najbardziej atrakcyjne są programy wielowariantowe, które każdy ubezpieczony może dopasować do własnych potrzeb, oraz właśnie produkty ze składką sponsorowaną – mówi Robert Lasota, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Grupowych w Open Life.
Nowa oferta Open Life to także wymierne korzyści z finansowania składki dla pracodawcy. Wydatki na ubezpieczenie mogą stanowić koszty uzyskania przychodu, a w przypadku śmierci ubezpieczonego pracownika sponsorowana polisa może zwolnić pracodawcę z konieczności wypłacenia odprawy pośmiertnej. Większa retencja zadowolonych pracowników to także mniej problemów kadrowych i rekrutacyjnych w firmie.
– Co istotne, grupowe ubezpieczenia pracownicze nie są już wyłącznie domeną wielkich korporacji. Biznes w Polsce się demokratyzuje i pracownicy oczekują odpowiednich świadczeń niezależnie od tego, czy ofertę składa duża firma, czy mniejszy podmiot z segmentu MŚP. Nasza oferta jest skierowana do jednych i do drugich – każde przedsiębiorstwo znajdzie dla swoich pracowników dedykowane rozwiązanie oparte o grupowe produkty Open Life – dodaje Lasota.
Źródło: Open Life