W ramach festiwalu „Warszawa w budowie”, na miesiąc stolica oddana zostanie w ręce warszawiaków i ich własnych poszukiwań. Już wkrótce miasto zmieni swoje oblicze. PKO Bank Polski jest sponsorem tego oryginalnego wydarzenia.
Festiwal projektowania miasta „Warszawa w budowie” organizowany jest przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Organizatorzy tego wydarzenia stawiają sobie i uczestnikom pytania o istotę miasta, o to, do kogo należy jego przestrzeń i kto tak naprawdę ją tworzy. Działania festiwalowe skupią się przede wszystkim na zaangażowaniu indywidualnym mieszkańców, grup, kolektywów, organizacji oraz instytucji w proces projektowania i zmian reorganizowania przestrzeni miejskiej Warszawy. Jest to już druga jego edycja i obejmie ponad 70 wydarzeń – od zorganizowanych akcji, przez wystawy, warsztaty, wykłady, projekcje filmowe, wycieczki, po Departament Propozycji – otwarte sesje, na których każdy chętny może przedstawić pomysł na „swoje miasto”. Projekt organizowany jest w ramach działań miasta na rzecz starań o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016.
Możliwość zaangażowania się w proces projektowania i pozytywnego ingerowania w architekturę miasta oraz zamysł urbanistyczny pozwalają czynić tę przestrzeń estetyczną. Dlatego też jednym z punktów programu festiwalu będzie akcja realizowana w centrum Warszawy, która wskaże alternatywne sposoby ekspozycji reklamy w przestrzeni publicznej – alternatywę dla powszechnie krytykowanych wielkoformatowych banerów. Do jej realizacji zaproszone zostały trzy młode pracownie z Londynu, które wspólnie z mieszkańcami odmienią: pasaż Wiecha, gabloty reklamowe położone obok Rotundy oraz halę główną remontowanego Dworca Centralnego.
PKO Bank Polski, jako sponsor festiwalu ale i uczestnik przestrzeni publicznej, zaangażuje się też w realizację renowacjitrzech gablot reklamowych i ławeczek usytuowanych przy budynku Rotundy. Prace będą prowadzone przez cały czas trwania festiwalu i będą odbywały się na oczach przechodniów, promując cele festiwalu: rewitalizację przestrzeni publicznej, zwrócenie uwagi na niedoceniane elementy krajobrazu miejskiego oraz bezpośredni udział uczestników tej przestrzeni w jej zmianach. Autorem projektu remontu gablot jest londyńska pracownia Common Office.
Źródło: PKO Bank Polski