Fortis poprawił o 6 pp. wskaźnik ROE (zwrot z kapitału) – po trzech kwartałach wskaźnik ten wyniósł 17,8%. Natomiast ROA (zwrot na aktywach) w tym czasie osiągnął poziom 1,53%. Suma bilansowa na koniec trzeciego kwartału br. wzrosła do 13,1 mld zł.
Wynik z tytułu odsetek wzrósł o 37%, natomiast wynik z prowizji o 35% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. Większy wynik odsetkowy i prowizyjny to m.in. efekt zwiększenia się wolumenu kredytów.
– Wyniki banku potwierdzają, że udaje nam się dobrze wykorzystać koniunkturę. Nadal dużym zainteresowaniem naszych klientów cieszą produkty inwestycyjne, wciąż chętnie sięgają po kredyty. Rozwijamy się teraz bardzo szybko, m.in. o 27% zwiększyliśmy zatrudnienie – mówi Jan Bujak, Prezes Zarządu Fortis Banku.
W ciągu pierwszych trzech kwartałów br. należności od klientów wzrosły o 64% do kwoty 10,3 mld zł. Największy udział w tych należnościach mają kredyty komercyjne (wzrost o 85%) oraz kredyty hipoteczne (wzrost o 85%) w porównaniu do trzech kwartałów roku ubiegłego.
Wzrosty wartości kredytów widoczne były w sektorze klientów instytucjonalnych. Przychody linii biznesowej Merchant and Private Banking obsługującej tych klientów wyniosły na koniec trzeciego kwartału 171,4 mln zł. O 71%, do poziomu 2,4 mld zł, zwiększyło się saldo kredytów inwestycyjnych w tym sektorze. W analizowanym okresie firmy chętnie zaciągały także kredyty obrotowe. Ich saldo wzrosło o 35%, natomiast najwyższy – 101% wzrost – odnotowano dla kredytów w rachunku bieżącym.
Przychodem na poziomie 209,5 mln zł zakończyła trzeci kwartał linia Retail Banking. Od miesięcy największym zainteresowaniem wśród jej klientów cieszą się kredyty hipoteczne i produkty inwestycyjne. Saldo tych pierwszych na koniec trzeciego kwartału br. wyniosło 2,5 mld PLN (84% wzrost w stosunku do stanu z końca III kwartału 2006 r.). Równolegle ze wzrostem kredytów hipotecznych, zwiększało się zaangażowanie klientów Fortis Banku w produkty inwestycyjne. Saldo tych produktów wzrosło o 253% do poziomu 0,7 mld zł.