Tygodnik Gazeta Finansowa przyznał – już po raz jedenasty – wyróżnienia „Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”.
Za wyjątkowe zaangażowanie w działalność CSR nagrodzono: PKP CARGO S.A. za oryginalne i innowacyjne działania z zakresu polityki pracowniczej z okazji 10-lecia, w tym min. Ekspedycję na Mont Blanc, Konkurs „Niezwykli ludzie PKP CARGO” oraz promocję tych działań na Facebooku; a także program „Pytanie na śniadanie”, produkowany przez TVP2, za poruszanie na antenie telewizji publicznej ważnych społecznie problemów oraz zaangażowanie w projekty CSRowe. Kolegium redakcyjne wybierało te inicjatywy spośród ponad 40 różnych projektów społecznych.
Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu tygodnika Gazeta Finansowa publikowany jest co kwartał i w całości poświęcony jest obszarowi CSR. To już dziesiąta, jubileuszowa edycja Raportu. W każdym numerze wyróżniane są firmy i instytucje, które konsekwentnie realizują interesujące programy wsparcia ważnych społecznie obszarów. W publikacji zamieszczane są również artykuły ekspertów i liderów opinii publicznej, którzy radzą, jak poruszać się w obszarze działań CSR – bowiem warunkiem sukcesu jest nie tylko wkładanie serca w prowadzony biznes, ale też okazywanie tego serca potrzebującym.
Laureaci „XI Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”:
• TVP 2 i redakcja programu „Pytanie na śniadanie” otrzymali wyróżnienie w XI edycji Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu za poruszanie na antenie telewizji publicznej ważnych społecznie problemów oraz zaangażowanie w projekty CSRowe.
Redakcja programu „Pytanie na śniadanie”, emitowanego od 2 września 2002 roku na antenie TVP2, porusza ważne społecznie problemy. Celem programu jest popularyzowanie wiedzy, którą można zdaniem producentów, streścić hasłem: „Żyj lepiej, mądrzej i szczęśliwiej”. Tematem głównym „Pytania Na Śniadanie” jest profilaktyka zdrowotna, dlatego też redakcja skupia się na poruszaniu spraw związanych ze zdrowiem najważniejszej publiki, czyli kobiet, które stanowią 70 proc. odbiorców. Program patronował tak ważnym wydarzeniom jak np. „Marsz Różowej Wstążki”, który uświadamiał jak kluczowe w walce kobiet z rakiem piersi są badania profilaktyczne czy akcja „Rodzić po ludzku” – kampania skierowana do kobiet, które właśnie zostały matkami.
• PKP CARGO S.A. otrzymało wyróżnienie w XI edycji Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu za oryginalne i innowacyjne działania z zakresu polityki pracowniczej z okazji 10-lecia, w tym min. Ekspedycję na Mont Blanc, Konkurs „Niezwykli ludzie PKP CARGO” oraz promocję tych działań na Facebooku.
Z okazji swojego 10-lecia PKP Cargo zorganizowało kilka ciekawych inicjatyw. Firma nie skoncentrowała się, jak to zwykle bywa, tylko na działaniach ukierunkowanych na klientów oraz organizacji wielkiej gali, ale przede wszystkim wyszła naprzeciw swoim pracownikom. Najciekawszym ze wszystkich projektów jest zdaniem redakcji wyprawa na Mont Blanc! Spółka przygotowała wyprawę trekkingową dla swoich pracowników (doświadczonych we wspinaczce) na najwyższy szczyt Europy – alpejski Mont Blanc. Firma postanowiła także znaleźć wśród pracowników osoby o nietuzinkowych pasjach i zainteresowaniach, stąd pomysł na konkurs „Niezwykli ludzie PKP Cargo”. Dla takiej firmy chce się pracować, nic dziwnego, że w tym roku przewoźnik został wyróżniony nagrodą specjalną w III edycji konkursu „Pracodawca Godny Zaufania” (a dokładniej wyróżniono członka zarządu ds. pracowniczych – Ireneusza Wasilewskiego). Wszystkie powyższe działania były szeroko promowane na profilu Spółki na Facebooku.
Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu
Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu tygodnika „Gazeta Finansowa” publikowany jest co kwartał i w całości poświęcony obszarowi CSR. Ukazało się już jedenaście edycji Raportu. W każdym numerze wyróżniane są dwa projekty, będące przykładem dobrze przygotowanych programów wsparcia ważnych społecznie obszarów. W raporcie znajdują się również artykuły ekspertów i liderów opinii publicznej, którzy radzą, jak poruszać się w obszarze działań CSR.
Laureaci Raportu Społeczna Odpowiedzialność Biznesu |
||
Edycja |
Laureat |
Uzasadnienie |
I (2009) |
Polkomtel SA |
za promowanie idei bezpieczeństwa nad wodą, partnerstwo dla portalu 60100100.pl – „Bezpiecznie nad wodą” oraz aktywne wspieranie WOPR |
Grupa AXA |
za stworzenie programu pomocy dla organizacji pozarządowych pomagających matkom „Wspieramy Mamy” |
|
II (2009) |
PKP CARGO S.A. i Fundacja Era Parowozów |
za opiekę nad zabytkami dziedzictwa techniki kolejowej i organizację V edycji „Parowozjady” w Chabówce |
Fundacja Polsat i kanał Polsat News |
za program „Wystarczy chcieć”, w którym omawiane są istotne problemy dotyczące leczenia dzieci i systemu zdrowotnego w Polsce |
|
III (2010) |
Krajowa Izba Gospodarcza, Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania, Instytut Globalizacji, Centrum Monitoringu Wolności Prasy przy SDP, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” |
za promowanie idei bycia odpowiedzialnym, wrażliwym społecznie pracodawcą, a w szczególności za współorganizację Rankingu “Pracodawca Godny Zaufania” |
Polkomtel SA |
za realizację projektu na wagę ludzkiego życia – prostej, zrozumiałej i atrakcyjnej graficznie aplikacji “Pierwsza Pomoc” na telefony komórkowe, uczącej jak udzielić pierwszej pomocy w nagłych wypadkach |
|
IV (2010) |
Narodowy Bank Polski |
za upowszechnianie wiedzy o gospodarce, przekazywanie informacji na temat mechanizmów rynkowych, prowadzenia działalności gospodarczej, funkcjonowania banków i rynków finansowych |
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. |
za projekt „Twoja kolej na…”, którego celem jest wspieranie przedsięwzięć o charakterze kulturalnym i edukacyjnym oraz za bycie odpowiedzialnym członkiem regionalnej społeczności |
|
V (2010) |
CARITAS Polska i Jeronimo Martins Dystrybucja |
za organizację corocznego Ogólnopolskiego Festynu Rodzinnego z okazji Dnia Dziecka i pomoc dzieciom z najuboższych rodzin |
Super Express i SKOK-i |
za realizację kampanii „Stop Wykluczeniu Finansowemu”, mającej na celu przybliżenie ludziom zagrożeń związanych ze zjawiskiem wykluczenia finansowego |
|
VI (2010) |
PKP PLK SA |
za organizację konkursu “Pociąg na scenę”, mającego na celu edukację muzyczną dzieci i młodzieży |
DOZ SA |
za realizację programów ,,Senior” i ,,Dla Mamy i Maleństwa” mających na celu pomoc w dofinansowaniu zakupu leków dla osób najbardziej potrzebujących |
|
VII (2011) |
Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Anna Mirska-Perry i Impel Cleaning |
za organizację Wielkiej Gali „Anny dla Anny”, z której dochód wspiera podopiecznych Fundacji „Mimo Wszystko” |
Elżbieta Radziszewska – Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania, Hanna Gronkiewicz Waltz – Prezydent Miasta St. Warszawy, Krajowa Izba Gospodarcza i Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych |
za organizację pierwszego Forum Dobrych Praktyk „Siła kobiet – Siłą firmy”, mającego na celu wypracowanie lepszych standardów traktowania i zatrudniania kobiet w firmach i instytucjach |
|
VIII (2011) |
Tesco |
za prowadzenie od 9 lat programu „Tesco dla Szkół”, pomagającemu placówkom oświatowym oraz za inicjatywę Tesco Dzieciom „Zbudujemy razem Rodzinny Dom Dziecka” |
Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytut Matki i Dziecka |
za projekt „Mleczny Start”, promujący zdrowe odżywianie jako podstawę rozwoju fizycznego i intelektualnego dzieci w wieku szkolnym |
|
IX (2011) |
Fundacja Św. Jana Jerozolimskiego |
za prowadzenie czterech domów rodzinnych dla dzieci i młodzieży pochodzących z ubogich i dysfunkcyjnych rodzin: Domu Małego Stasia, Domu św. Mikolaja, Domu Pawła i Domu Piotra |
redakcja programu „Biznes Kurier” i Warszawski Ośrodek Telewizji Polskiej S.A. |
za promocję na antenie TVP idei odpowiedzialnego biznesu |
|
X (2011) |
PGF S.A., Apteki Dbam o Zdrowie, Hanna Zdanowska -Prezydent Miasta Łódź |
za organizację „Łódź Maraton – Dbam o Zdrowie” – wyjątkowego wydarzenia sportowego i społecznego |
Jacek Janiszewski – Przewodniczący Rady Programowej Stowarzyszenia Integracja i Współpraca |
za autorski projekt „Bezpieczne i ekologiczne wakacje” – popularyzujący ideę rozważnego i bezpiecznego spędzania wolnego czasu oraz uczący umiejętności prawidłowego zachowania się w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu |
|
XI (2011) |
TVP2 i Program „Pytanie na śniadanie” |
za poruszanie na antenie telewizji publicznej ważnych społecznie problemów oraz zaangażowanie w projekty CSRowe. |
PKP CARGO S.A. |
za oryginalne i innowacyjne działania z zakresu polityki pracowniczej z okazji 10-lecia, w tym min. Ekspedycję na Mont Blanc, Konkurs „Niezwykli ludzie PKP CARGO” oraz promocję tych działań na Facebooku. |
Źródło: Impresja PR