Cinkciarz.pl złożył pozew do sądu przeciw SGB-Bank S.A., domagając się przeprosin i odszkodowania. Chodzi o list, który zarząd grupy wysłał w 2015 r. do podległych mu około 200 banków spółdzielczych.
Pismo rozesłane przez zarząd SGB-Bank S.A. do banków spółdzielczych zrzeszonych w ramach grupy było rzeczywistym wezwaniem do zerwania współpracy z Cinkciarz.pl.
W 2014 r. serwis wymiany walut rozpoczął współpracę z bankami spółdzielczymi w zakresie wymiany walut. Banki korzystały z bardzo dobrej oferty cenowej. Model dokonywania transakcji był dla nich wyjątkowo korzystny. Cinkciarz.pl prowadząc z bankiem obrót bezgotówkowy, był kontrahentem przejrzystym i wiarygodnym. Nie istniało ryzyko braku rozliczenia i dostawy, gdyż Cinkciarz.pl realizując transakcje, w pierwszej kolejności przelewał środki na swój rachunek prowadzony w danym banku spółdzielczym. Następnie to bank na mocy stosownych upoważnień dokonywał księgowania, pobrania środków i uznania rachunków walutowych. Z uwagi na atrakcyjne warunki współpracy, z usług Cinkciarz.pl zaczęły coraz chętniej korzystać banki spółdzielcze z całej Polski.
Po pewnym czasie Spółka weszła w posiadanie oficjalnego pisma rozesłanego przez Zarząd SGB-Bank S.A. do zrzeszonych banków spółdzielczych, w którym ostrzegano przed nieuzasadnionymi zagrożeniami ze strony serwisu wymiany walut i rekomendowano eliminację tych ryzyk. W rezultacie tych działań wiele banków zrezygnowało ze współpracy, a obroty Cinkciarz.pl drastycznie spadły.
Dla pełnej transparentności Cinkciarz.pl udostępnia pismo w przedmiotowej sprawie oraz wykres ilustrujący współpracę banków spółdzielczych z Cinkciarz.pl na przestrzeni czasu. W procesie sądowym konieczne także będzie przesłuchanie wszystkich, obecnych i ówczesnych, prezesów banków spółdzielczych zrzeszonych w SGB.
W pozwie spółka domaga się zadośćuczynienia, odszkodowania oraz przeprosin.
Źródło: Cinkciarz.pl