Najlepszym sposobem na zaprezentowanie całości oferty potencjalnym kandydatom na studia jest organizacja „Dni Otwartych”. Niezdecydowani mogą w tym czasie przekonać się, co oferują uczelnie, zapoznać się z informatorami, porównać oferty poszczególnych uczelni – jednym słowem, stworzyć swój „prywatny mini-ranking”. Warto się pośpieszyć: na większości uczelni niepublicznych najważniejszym kryterium przyjęcia jest kolejność zgłoszenia. Ponadto na wielu z nich (na przykład w WSFiZ) przewidziano bonifikaty w postaci niższego wpisowego dla osób, które zgłoszą się stosunkowo wcześnie.
W ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy w warszawskiej Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania przy ulicy Pawiej 55 „Dni Otwarte” będą odbywać się aż 9 razy. Najbliższe zaplanowano już na sobotę, 24 lipca. Kolejne zaś będą miały miejsce 7 i 21 sierpnia (wszystkie w godzinach 14-16). Wszystkim zainteresowanym przygotowano informatory o całości oferty kształcenia, wraz ze szczegółowymi programami. Ponadto odwiedzający będą mogli uzyskać również informacje o płatnościach, możliwości odbycia praktyk, a także przewidywanych formach działalności pozanaukowej (koła zainteresowań, organizacje studenckie itp.). Czasem spacerek uczelnianymi korytarzami wystarczy, by stwierdzić: „chcę tu studiować”.
WSFiZ działa dopiero od roku 2001, a już może poszczycić się wieloma osiągnięciami. Najważniejsze kierunki studiów prowadzonych w tej placówce dydaktycznej to psychologia, finanse i bankowość, rachunkowość oraz zarządzanie i marketing. Oprócz studiów magisterskich, doktoranckich i licencjackich, prowadzone są aż 24 kierunki studiów podyplomowych. W tym roku na WSFiZ rusza także „nowy kierunek z tradycjami” – public relations (przeniesiony wraz z kadrą dydaktyczną i programem z Uniwersytetu Warszawskiego i PAN-u).