Strona, która objaśnia, jak bronić się przed atakami phishingu i trojanów będzie uaktualniana w miarę pojawiania się nowych zagrożeń. Klienci będą także mogli używać serwisu do wskazywania zagrożeń i fałszywek, na które natkną się w Internecie.
Ostatnie badania zlecone przez Apacs wykazały, że większość (65%) użytkowników bankowości internetowej w Wielkiej Brytanii jest świadomych zagrożenia atakami phishingu i zignorowałoby e-mail podający się za pochodzący z ich banku. Niewiele ponad jedna czwarta (28%) sprawdziłaby najpierw wiarygodność takiego e-maila w swoim banku, a tylko 4 % odpowiedziałoby i próbowało aktywować swoje konto.
Mimo wszystko Apacs twierdzi, że niektórzy konsumenci nadal wystawiają się na ataki phishingu. Jedna czwarta respondentów stwierdziła, że komputer, którego używają do większości czynności bankowości internetowej nie ma zainstalowanego zaktualizowanego systemu antywirusowego, a 41 % nie posiada aktywowawanego firewall’a.
Nowa strona internetowa to kolejna już strona oferująca porady dotyczące ochrony przed kradzieżą tożsamości. Wcześniej w tym roku taka strona została stworzona przez Identity Fraud Steering Comitee – publiczno-prywatny sektorowy program, w skład którego wchodzą przedstawiciele Apacs, Brytyjskiego Stowarzyszenia Bankierów oraz Policji.