Rektor Politechniki Gdańskiej prof. Janusz Rachoń – jako gospodarz Politechniki – powitał zebranych gości i podziękował współorganizatorom konferencji – Pomorskiej Spółce Gazownictwa Sp. z o. o., ENERDZE Gdańskiej Kompanii Energetycznej SA, Elektrociepłowniom Wybrzeże SA i Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gdańsku za prace na rzecz konferencji.
W pierwszym dniu obrad wystąpili prelegenci z bardzo różnorodnymi tematami – myślą przewodnią było „jak prowadzić profesjonalne działania PR w instytucjach, które świadczą tak nietypowe – decydujące o dobrym funkcjonowaniu społeczeństw usługi”.
Jako pierwszy wystąpił Marek Rybarczyk z prezentacją pod przewrotnym tytułem „Pod górkę, ale do przodu” o kampaniach społecznych i i trudnościach z koordynacją budżetów działań PR w procesach inwestycyjnych. Kolejnym referentem była p. Valerie Anne Lencznar PR manager ds. komunikacji w Dyrekcji ds. Europy Kontynentalnej przedstawiając zasady PR w grupie EDF. Podobne problemy poruszył Andrzej Drzycimski w zatytułowanym wystąpieniu „Tyle motywacji ile informacji”. O problemach prowadzenia działań PR w szkołach wyższych mówiła Ewa Hope, pokazując najczęściej popełniane przez uczelnie błedy. Rzecznik prasowy Elektrociepłowni Wybrzeże SA – p. Swietłana Reszka z pasją mówiła o projekcie działań Firma społecznie odpowiedzialna, natomiast p. Małgorzata Przybylska, rzecznik prasowy Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA, przekonywała o konieczności działań relacji inwestorskich. Podsumowaniem obrad było wystąpienie redaktora naczelnego miesięcznika „Brief” Grzegorza Kiszluka o projekcie wspierania działań promocyjnych na rzecz regionów – „Brief for Poland”.
Wieczorne, kuluarowe rozmowy w Dworze Artusa przy znakomitej muzyce Capella Gedanensis i artystów Teatru Otwartego zaowocują być może kolejnym projektem spotkania PR-owców?
Konferencja odbywa sie pod patronatem:
– Jolanty Szymanek-Deresz – szefa Kancelarii Prezydenta RP
– Mirosława Sawickiego – Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
– Donalda Tuska – wicemarszałka Sejmu RP
– Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
– Rady Miasta Gdańska
Organizację konferencji wsparło wiele firm i instytucji. Partnerzy i branżowi patroni medialni: netPR.pl, internetPR.pl, Piar.pl, CIRE.pl, BRIEF. Patroni medialni: TVP3, Radio Gdańsk, Dziennik Bałtycki, naszemiasto.pl. Sponsorzy: Press-Service Monitoring Mediów, Lasy Państwowe.
Szczegółowe informacje na temat Gdańskich Spotkań PR dostępne są na stronach www.gdanskiePR.pl.