Produkty z grupy Unicenter służą do zwiększania dostępności środowiska i jego zabezpieczenia. Ich głównym zadaniem jest monitorowanie środowiska na poziomie serwerów oraz zarządzanie stacjami roboczymi (pecetami). Dodatkowo rozwiązania CA umożliwiają logowanie na różne serwery i stacje robocze w celu zdalnego rozwiązywania problemów i wykonywania czynności związanych z produkcyjną działalnością banku we wszystkich jego placówkach.
Spośród wachlarza rozwiązań z rodziny Unicenter Bank Pekao SA wdrożył trzy produkty: Unicenter Asset Management, Unicenter Software Delivery oraz Unicenter Remote Control.
Unicenter Asset Management to rozwiązanie pozwalające na proaktywne zarządzanie kapitałem IT w środowisku biznesowym. Pozwala na całościowe monitorowanie możliwości zasobów IT poprzez automatyczne wykrywanie oraz inwentaryzację sieci, sprzętu i oprogramowania. Unicenter Basset Management umożliwia także zarządzanie konfiguracjami, monitorowanie użytkowania oprogramowania, zarządzanie licencjami oraz raportowanie wymiany między
platformami.
Unicenter Software Delivery to rozwiązanie służące do budowy, dystrybucji oraz zarządzania oprogramowaniem i jego cyklem życia w przedsiębiorstwie. Jego rozbudowane możliwości pozwalają zarządzać różnymi systemami.
Obsługiwane systemy docelowe to m.in.: komputery stacjonarne, serwery i urządzenia kieszonkowe (PDA). Wspierając najszerszą grupę platform operacyjnych, Software Delivery upraszcza migracje systemów oraz zarządzanie łatkami w przedsiębiorstwie.
Unicenter Remote Control pozwala na zdalną obsługę systemów Windows oraz udostępnia administratorowi możliwości zarządzania serwerami, wymiany plików, interaktywnej konwersacji i zapisywanie sesji zdalnego uruchamiania aplikacji.
„Unicenter to w pełni zintegrowany, modułowy system służący do zarządzania infrastrukturą IT. Jest zbudowany w oparciu o technologię obiektową, dzięki czemu zapewnia otwartą, w pełni skalowaną architekturę. Wielopoziomowa struktura menedżer – agent zapewnia kompletne zarządzanie w czasie rzeczywistym i pełną centralizację. Unicenter obsługuje środowiska heterogeniczne – od platform Windows, Linux, po OS390. W przypadku Banku Pekao SA nasze rozwiązanie pracuje w środowisku Windows” – twierdzi Mikołaj Kowalski z CA.
„Silna stroną rozwiązania jest interfejs obrazujący środowisko, zdarzenia i procesy. Rozbudowane metody prezentacji obejmują także korelacje zdarzeń w infrastrukturze z procesami biznesowymi. Unicenter umożliwia pełną integrację ze środowiskiem użytkownika, a także dodawanie własnych modułów” – mówi Piotr Alicki, dyrektor Pionu Informatyki w Banku Pekao SA.
Kolejnym produktem wdrożonym w Banku Pekao SA był Unicenter Service Desk. Jest to rozwiązanie pozwalające na inteligentne przechwytywanie, zapisywanie i indeksowanie problemów z systemem, a także dostarczające sposobów ich rozwiązywania. Umożliwia również zarządzanie cennymi zasobami informatycznymi i przepływem prac związanych ze zmianami infrastruktury. „Z rozwiązania Help Desk korzystają wszyscy pracownicy banku we wszystkich, blisko ośmiuset oddziałach. System przyjmuje kilka tysięcy zgłoszeń miesięcznie” – mówi Piotr Alicki.
Zdaniem Piotra Alickiego z Banku Pekao SA, podstawową korzyścią wynikającą z wdrożenia rozwiązań Unicenter jest utrzymanie ciągłości pracy dzięki stałemu monitorowaniu potencjalnych zagrożeń mogących wystąpić w sieci oraz skracanie czasu awarii, czyli podniesienie niezawodności systemu. Ponadto dzięki implementacji rozwiązań z grupy Unicenter na wszystkich stacjach roboczych banku koszty zewnętrzne związane z serwisem tego sprzętu uległy znacznemu obniżeniu.