Polska żywność jest konkurencyjna na unijnych rynkach. Świadczą o tym wyniki eksportowe i finansowe przemysłu spożywczego. Jednak należy pamiętać, że ostra konkurencja w produkcji, przetwórstwie i handlu żywnością leży także poza Europą – na światowych rynkach. Na razie,nie musimy obawiać się bezpośredniego z nią starcia, ale już dziś powinniśmy wiedzieć co robić, aby w coraz bliższej przyszłości wyjść z tej konfrontacji zwycięsko. Jak utrzymać konkurencyjność?
Jaką strategię działania przyjąć dla całej branży żywnościowej w Polsce, także dla jej poszczególnych sektorów? Co tak naprawdę zagraża naszej konkurencyjności? – o tym będziemy dyskutować podczas konferencji.
Celem debaty będzie uświadomienie opinii publicznej, w tym decydentom, politykom, mediom, także samym producentom i przetwórcom żywności, czym grozi i skutkuje brak skoordynowanej polityki i strategii związanej z promocją żywności na świecie.
Bez skutecznej promocji trudno będzie utrzymać konkurencyjność.
Podczas konferencji uczestnicy dowiedzą się m.in:
– na temat Funduszy UE dla branży żywnościowej
– jaka jest strategia i polityka w sprawie promocji polskiej żywności
– jakie są rekomendacje dla Polski i polskich producentów żywności w kwestiach promocji żywności
– jak finansować strategię promocji polskiej żywności
– jak budować przewagę konkurencyjną
Do udziału w dyskusji zostali zaproszeni przedstawiciele rządu, resortu rolnictwa, agencji rządowych, posłowie, prezesi i właściciele czołowych firm branży spożywczej, przedstawiciele zarządów największych spółek w sektorze, inwestorzy, przedstawiciele banków obsługujących sektor, ekspertów oraz doradców zajmujących się problemami tej części rynku.
Udział w konferencji jest bezpłatny.