PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiAllianz Bank wychodzi z ukrycia

Allianz Bank wychodzi z ukrycia

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 14.10.2009 (06:04)

Kryzys finansowy mocno zmienił plany Allianz Banku. Mija właśnie dziesięć miesięcy od momenty startu banku i można powiedzieć, że do tej pory nie ma się za bardzo czym pochwalić. Co innego Alior Bank, który mniej więcej w tym samym czasie zdążył zdobyć pokaźną grupę klientów, wdrożyć wiele ciekawych produktów, kupić od HSBC portfel kredytów, a w końcu wygrać dwa prestiżowe wyróżnienia. Niektóre banki nie dokonały tego przez lata.

Poprzeczka jest ustawiona bardzo wysoko. Oto jednak nadchodzi odwilż i chociaż pogoda za oknem na to nie wskazuje, to dla Allianza w końcu nadszedł gorący okres. Zobaczymy jakie będą wyniki sprzedażowe, ale najnowszy pomysł jaki bank wdraża właśnie w życie wygląda bardzo ciekawie. Na tyle, że można się spodziewać, że w przyszłości może być kopiowany przez konkurencję.

Allianz Bank miał wypłynąć na kredytach hipotecznych w walutach. Kryzys finansowy zweryfikował te plany. Nawet tak potężna instytucja jak niemiecki Allianz, zaczęła mieć problem z tanim pozyskaniem franka. Co prawda zawsze jest euro, ale jak widać kryzys to kryzys i na jakiś czas skutecznie wyleczył niektórych przed zbytnim ryzykiem. Bank zaproponował zatem ostatnio kredyt na 105% w PLN. Ekstaza w mediach była spora – tak, jakby to było co najmniej 130% sprzed kryzysu. Do tego skupiono się tylko na tej wartości, pomijając już meritum, czyli sam koszt tego kredytu. Jak jednak widać, mediom wiele nie potrzeba. Czy w ten sam sposób zostanie przyjęty najnowszy pomysł Allianz Banku? Podejrzewamy, że nie – nie jest bowiem tak sexi. Jest natomiast z punktu widzenia biznesowego bardzo ciekawy. Pokazuje, że na współpracy ubezpieczyciela z bankiem można jednak stworzyć ciekawy model współpracy, na którym obie strony zarabiają i do tego są zadowolone.

Do tej pory sprzedaż produktów bankowych przez agentów ubezpieczeniowych leżała i kwiczała lub mówiąc wprost istniała tylko w teorii. Co takiego zatem wymyślił Allianz, że może się to zmienić? Właśnie rusza w sieci agentów Allianz akcja skierowana do nowych klientów. Za jakiś czas ma być również promowana w mediach. O co w niej chodzi? Założenie jest proste. Agenci mają pozyskiwać klientów na konta bankowe. Wabikiem jest zniżka na ubezpieczenie mieszkania lub pakiet AC. Warunek jest prosty – trzeba założyć rachunek w Allianz Banku i aktywnie z niego korzystać. Dzięki temu można cieszyć się z 50 procentowej zniżki na ubezpieczenie mieszkania lub 25 procentowej na AC. Warunki otrzymania są dość proste – wpływ na konto co najmniej 2000 zł i 5 transakcji bezgotówkowych miesięcznie. Nie jest to może prosty warunek (zwłaszcza te 5 transakcji bezgotówkowych), ale w wielu przypadkach skórka warta jest wyprawki. Zwłaszcza, że po roku aktywni klienci mogą liczyć na zniżki w ubezpieczeniach, a generalnie same ubezpieczenia Allianza są bardzo popularne.

Zniżka jest przyznawana nowym klientom lub przy kontynuacji wcześniejszego ubezpieczenia. Warunkiem jest założenie rachunku. Oczywiście agentowi zależy na sprzedaży takiego produktu, bo dzięki temu łatwiej mu nawiązać  relację i sprzedać produkt. Wiadomo, że ubezpieczenie się sprzedaje, a nie kupuje, więc każda rzecz, która pomaga sprzedawać jest bardzo pożądana. Zwłaszcza, że agent na tym finansowo nie traci, a ma pewność, że za rok taka inwestycja zwróci mu się w postaci kontynuacji ubezpieczenia. Widać zatem, że w końcu powstał pomysł na aktywizację sieci sprzedaży. Do tej pory szło to jak po grudzie. Teraz to agentom zależy na jak największej sprzedaży kont osobistych. Często to może być jedyny sposób na doprowadzenie do zawarcia ubezpieczenia. Można się zatem spodziewać, że dzięki takiemu prostemu w sumie ruchowi, liczba kont w banku zwielokrotni się w stosunku do dzisiejszego stanu.  Nie ukrywajmy – sieć placówek Allianz Banku nie jest jakaś rozległa, a co zastanawiające, bank odpuścił całkowicie internet w pozyskiwaniu klientów. Teraz przynajmniej wykorzysta potencjał tkwiący w agentach. Już teraz współpracuje z około 1000 agentów, a prawdopodobnie liczba ta będzie się szybko jeszcze zwiększała. Taka mobilna sieć sprzedaży to skarb. A bank daje narzędzie, które pomaga agentom sprzedawać ich podstawowy produkt. Wszyscy są zadowoleni, klienci również, bo mogą oszczędzić nawet kilkaset złotych rocznie.

Ciekawostką  jest również sposób dystrybucji konta. Agent ma przy sobie pakiet powitalny, który przekazuje klientowi i podpisuje z nim umowę. W pakiecie jest wszystko co potrzebne do korzystania z rachunku. Aktywacja jest dokonywana już następnego dnia przez call-center. Jeśli te zapowiedzi o 24 godzinnym procesie aktywacji przy sprzedaży zewnętrznej są prawdziwe, to byłaby to prawdziwa rewolucja. I uwaga. Mamy tutaj do czynienia ze sprzedażą konta z pudełka! Jeśli Allianzowi powiedzie się ten projekt, to można spodziewać się wielu naśladowców i kupna konta z pudełka np. u doradcy finansowego (weź konto, dostaniesz kredyt z niższą marżą, etc.). Zwłaszcza, że warunki aktywności tego konta można elastycznie zmieniać. Jak to wygląda w przypadku Allianza? Klient płaci na początku połowę w przypadku ubezpieczeni na mieszkanie i 75 procent kwoty ubezpieczenia za AC. Po pół roku sprawdzane są warunki zwolnienia. Jeśli są spełnione – reszta opłaty jest anulowana. Jeśli nie, klient płaci pełną kwotę ubezpieczenia. W sumie dużo nie ryzykuje, bo konto w Allianzie jest również w wersji bezpłatnej.

Ruch Allianz Banku idzie w dobrym kierunku. Niewątpliwie marka Allianza w Polsce jest dość dobrze znana, a ktoś, kto się wiąże z firmą  poprzez ubezpieczenie, będzie skłonny również założyć  konto w ramach grupy. Następnym kierunkiem powinna być karta kredytowa, bo wiadomo, że konto to jednak fundament relacji z bankiem i czasami warto zrobić wyłom właśnie innym produktem, żeby w końcu przeciągnąć klienta w całości z innej instytucji. Warto zauważyć, że sam Allianz Bank jest jedak raczej mało znany, bo poza lokalnym kampaniami wokół placówek, to ogólnopolskie kampanie były do tej pory mało widoczne. To po części efekt braku rozbudowanej sieci placówek, a to z kolei efekt tego, że wraz z kryzysem dotychczasowy model działania banku okazał się ślepą drogą. Centrum hipoteczne w centrali banku jak stało, tak stoi puste… Jaki będzie nowy model biznesowy banku? Na coś trzeba się zdecydować – bo wciąż widać, że stoi w rozkroku. Jednak pierwszy krok do wykorzystania agentów ubezpieczeniowych jako sieci dystrybucji produktów bankowych jest koncepcyjnie udany. I za to należą się ogromne brawa! Teraz zobaczymy jak będzie z wykonaniem. A swoją drogą – dziwimy się, że bank totalnie zaniedbał w tym zakresie internet. Nawet jeśli byłoby to 10 procent nowych klientów, to i tak się to opłaca. A Allianz jakoś generalnie o tym nie pomyślał. Może dlatego, że ubezpieczyciele w Polsce generalnie do internetu podchodzą jak pies do jeża?

P.S. Ciekawe, kiedy ten model sprzedaży zostanie skopiowany przez najbliższą  konkurencję?

Źródło: PR News

allianz 2009-10-14
Michał Macierzyński
Tagi: allianz

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Barbara Pijanowska-Kuras

Barbara Pijanowska-Kuras

Dyrektor Zarządzający Zintegrowaną Komunikacją Marketingową i Korporacyjną,…

Kinga Wojciechowska-Rulka

Kinga Wojciechowska-Rulka

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Kinga…

Anna Borowiec-Góra

Anna Borowiec-Góra

Członek Zarządu i Dyrektor Zarządzająca, MSLGROUP Financial…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców