PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekBank inny niż wszystkie

Bank inny niż wszystkie

Tomasz Jaroszek 31.03.2010 (16:37) artykuł nadesłany

Większość banków zgodnie kieruje swoje kroki w określony segment lub walczy na produkty sztampową kampanią reklamową. Przy tak dużej konkurencji, innowacyjność w strategii pozyskiwania klientów może być ryzykowna. Bank Zachodni WBK w ostatnich latach swoją pomysłowością podbił serca i portfele klientów, stając się jednym z najsilniejszych banków na rynku.

Żeby przebić się przez takich gigantów jak PKO BP czy Pekao SA trzeba czegoś więcej niż standardowej kampanii reklamowej i ślepego podążania za rynkowymi trendami. Pod względem promocji swoich produktów BZ WBK możemy śmiało zaliczyć do przodowników na polskim rynku i jednego z kluczowych graczy. Nowoczesne podejście do bankowości może jednak zniknąć wraz ze zmianą właściciela. Biorąc pod uwagę pomysłowość twórców bankowych ofert, straciliby na tym potencjalni klienci, a zyskałaby konkurencja.

Rok temu wojna na depozyty ogarnęła większość banków. W pewnym momencie dochodziliśmy do dwucyfrowych stawek oprocentowania, a banki dodatkowo inwestowały w silną reklamę produktów oszczędnościowych. Trend zawyżania oprocentowania do maksymalnego poziomu był tak silny, że niektórzy zastanawiali się czy to w ogóle bankom opłaca.10 proc. w skali roku, biorąc pod uwagę gwarancję bezpieczeństwa środków, jaką daje Bankowy Fundusz Gwarancyjny była porównywalna z zachowawczymi inwestycjami. W tym samym czasie BZ WBK zaproponował lokatę połączoną z loterią. Minimalna wpłata wynosiła wtedy 5 tys. zł, a lokatę musieliśmy zakładać w oddziale. Oprocentowanie również nie powalało na kolana i wynosiło maksymalnie 5,5 proc. Wystarczyła twarz roześmianego aktora z Hollywood i dreszczyk emocji towarzyszący loterii. Dany de Vito, 2 mln złotych do wygrania i ciekawa kampania reklamowa przyniosły bankowi rekordową kwotę 4 mld depozytów, podczas gdy inne banki miały znacznie atrakcyjniejsze oferty na rynku.

Bank stawiał również na silny związek z już posiadanymi klientami. Siła social media objawia się w rosnącej popularności portali takich jak Facebook, co znacznie wcześniej zauważył BZ WBK i zorganizował dla swoich klientów platformę wymiany pomysłów. Internauci mogli sami proponować ulepszenia, oceniać pomysły innych użytkowników i komentować ewentualne zmiany w funkcjonalności banku. Oryginalny pomysł na połączenie dotychczasowych klientów i zwiększenie zainteresowania usługami bankowymi zaowocował kilkoma tysiącami użytkowników platformy o nowymi udogodnieniami w funkcjonalności instytucji.

Na początku 2010, w momencie wejścia w życie rekomendacji Związku Banków Polskich, banki miały doskonały pretekst do nasilenia kampanii rachunków osobistych. Chociaż rekomendacja sama w sobie nie przyniosła niczego, czego klient nie mógł zrobić wcześniej ze swoim kontem, to jednak impuls był wystarczający dla banków i zmiany ofert. BZ WBK jeszcze wcześniej wprowadził na rynek pierwszą ofertę spersonalizowaną pod względem płci. Konto na wysokich obcasach nie wprowadziło wprawdzie rewolucji na rynku, ale pokazało, że bank nie śpi i zamierza rozszerzać ofertę. Kiedy wojna na ROR-y przestała być emocjonująca i banki przestały bombardować klientów reklamami kont, BZ WBK znów sięgnął po gwiazdę kina. Nowy rachunek promował Gerard Depardieu, parodiując w reklamie Bogusława Lindę. Zminimalizować opłaty za konto może jedynie aktywny klient, jednak oferta tak spodobała się na rynku, że liczba otwieranych rachunków sięgnęła 2,5 tys… dziennie.

Oprócz podejścia do stałych klientów i marketingowych akcji skierowanych w stronę potencjalnie nowych użytkowników, pozostaje kwestia stabilnej polityki kredytowej. Podczas gdy wiele instytucji rozdawało kredyty klientom gotówkowe bez obaw, że mogą oni mieć problemy ze spłatą, bank skupiał się głównie na znanych już klientach z posiadanymi rachunkami osobistymi. John Cleese jako kolejna zagraniczna gwiazda kampanii reklamowej stał się twarzą banku w segmencie kredytów gotówkowych. Według specjalistów zajmujących się psychologią biznesu, optymizm jest główną cechą kredytobiorców, a postać z Monty Pythona okazała się kolejnym udanym posunięciem.

Decyzja o sprzedaży banku będzie dużym ciężarem do udźwignięcia, nawet jeśli obędzie się bez finansowego tsunami. Biorąc pod uwagę konsekwencję w działaniach banku, nie byłoby jednak dużym zdziwieniem, gdyby na ekranach telewizorów pojawiła się kolejna persona z Hollywood, komunikująca klientom, że nie ma powodów do paniki.

Tomasz Jaroszek

Dziennikarz Bankier.pl, autor licznych publikacji z zakresu finansów osobistych. Związany z prasą ekonomiczną, publikował m.in. na łamach Gazety Prawnej, były dziennikarz porównywarki Comperia.pl.

Źródło: Bankier.pl

3d secure 2010-03-31
Redakcja PRNews.pl
Tagi: 3d secure

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Joanna Skoczylas

Joanna Skoczylas

PR Manager – rzecznik prasowy, Grupa Generali…

Joanna Majer-Skorupa

Joanna Majer-Skorupa

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski  …

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski Zastępca Dyrektora Oddziału Inbank w…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców