Zapisy na akcje spółki Banker.pl S.A. przyniosły redukcję na poziomie 85,91% – dla inwestorów uczestniczących wcześniej w book-building – lub 92,96% – dla osób nie biorących udziału w budowaniu księgi popytu.
„Poziom redukcji świadczy o dużym zaufaniu jakim obdarzyli naszą spółkę inwestorzy. Szczególnie cieszy nas duże zainteresowania ofertą publiczną Bankier.pl wśród użytkowników portalu, którzy na co dzień korzystają z naszych usług. Wierzymy, że nasze akcje będą korzystną długoterminową lokatą kapitału.” – powiedział Tomasz Jażdżyński, prezes spółki Bankier.pl.
Zapisy na akcje Bankier.pl SA trwały od 2 do 6 czerwca i przyjmowane były w Punktach Obsługi Klienta Domu Maklerskiego IDMSA.
„Łącznie na akcje Bankier.pl prawidłowe zapisy złożyło 1.310 osób. Wyniki te przeszły nasze oczekiwania. Pierwszy raz spotkaliśmy się z tak dużym zainteresowaniem inwestorów instytucjonalnych a przede wszystkim – indywidualnych. Uważamy, że tak ogromny popyt podczas tworzenia księgi popytu i późniejszych zapisów przełoży się na notowania akcji Bankier.pl na rynku wtórnym” – mówi Rafał Abratański, wiceprezes DM IDMSA.
Zdaniem Abratańskiego wyniki zapisów świadczą o słuszności modelu biznesowego Bankier.pl i z pewnością przełożą się także na notowania MCI Management i bmp AG na giełdzie. „Bankier.pl dotarł ze swoją ofertą nie tylko do swoich obecnych klientów. Dzięki programowi lojalnościowemu spółka pozyskała również rzesze nowych wiernych użytkowników.” – mówi wiceprezes Abratański.
Spółka dokonała przydziału wszystkich oferowanych 3,35 mln akcji (1,5 mln akcji nowej emisji Serii I, oferowanych przez Spółkę oraz 1,85 mln walorów oferowanych przez dotychczasowych akcjonariuszy). Cena emisyjna została ustalona wcześniej przez zarząd na poziomie 7,5 zł za walor. Prawidłowe zapisy złożono na łączną liczbę 29.952.790 akcji o łącznej wartości 224.645.925 złotych.
Bankier.pl działa w segmencie finansowych mediów internetowych. Środki pozyskane z rynku przeznaczone zostaną przede wszystkim na rozwój portalu poprzez tworzenie nowych serwisów i kanałów dystrybucji, akwizycje oraz inwestycje w infrastrukturę techniczną. Według prognoz zarządu, w 2006 roku przychody mają wzrosnąć do ponad 9 mln zł, osiągając 45% dynamiki wzrostu w stosunku do ubiegłego roku, a zysk netto zwiększyć się dwukrotnie – do 710 tys. zł.
Spółka czerpie przychody z reklamy oraz z pośrednictwa finansowego. W marcu 2006 roku liczba użytkowników portalu finansowego wyniosła 948 tysięcy, a liczba odsłon 16,6 mln.