PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościCeBIT: GFT pokazuje przyszłość bankowości cyfrowej

CeBIT: GFT pokazuje przyszłość bankowości cyfrowej

Wiadomości 17.02.2015 (14:38)
Bankowość internetowa
Trzech na czterech Polaków w wieku 25-44 lat korzysta z bankowości elektronicznej[1] – i coraz częściej za pośrednictwem urządzeń przenośnych takich jak smartfon czy tablet. Wielu z nich niezwykle rzadko ma bezpośredni kontakt z pracownikami banków.
Prowadzi to do stałego spadku lojalności klientów, to z kolei niesie fatalne konsekwencje dla wielu banków detalicznych. Na targach CeBit, GFT pokaże w jaki sposób banki mogą dokonać, niezbędnej dla nich, transformacji cyfrowej.

Paweł jest przykładem tego co eksperci nazywają „cyfrowym obywatelem.” Młody, z dostępem do sieci w każdej sytuacji, stale aktywny w portalach społecznościowych.

Również za pośrednictwem Facebooka i Twittera kontaktuje się ze swoim doradcą finansowym od kiedy bank ulepszył swoją cyfrową ofertę  i jest dostępny dla użytkowników poprzez wszystkie kanały komunikacji. Kiedy Paweł wchodzi do oddziału, cyfrowe zarządzanie kontami banku, wykorzystując jego smartfona, natychmiast rozpoznaje klienta i pyta o jego potrzeby. Przyporządkowany mu pracownik banku posiada wszystkie niezbędne informacje na ekranie. Paweł jest również pod wrażeniem przeglądu swojej osobistej sytuacji finansowej, która automatycznie wyświetla się na stronie startowej podczas każdego logowania – jeden prosty wykres ukazuje wszystkie transakcje wychodzące oraz przychodzące. Największą korzyścią dla Pawła z nowej usługi banku jest funkcja automatycznej optymalizacji konta, która pozwala na wysyłanie powiadomień za pośrednictwem SMS-ów, maili lub chatu z klientem, za każdym razem gdy podjęte przez klienta działania przekraczają stan jego konta. Poprzez zaledwie kilka kliknięć na smartfonie może zdecydować czy przelać brakującą kwotę z konta oszczędnościowego, czy wziąć krótkoterminową pożyczkę z korzystniejszymi warunkami od wysokiego oprocentowania kredytu w rachunku bieżącym.

Podczas podróży Pawła irytuje, że musi szukać portfela w kawiarni podczas, gdy inni często używają swojego telefonu z NFC (komunikacja bliskiego zasięgu), żeby zapłacić rachunek. Na szczęście, jego bank planuje wkroczyć w erę płatności mobilnych. Paweł będzie mógł wykorzystać swój telefon, aby zapłacić w restauracji czy supermarkecie, ale również będzie mógł zrobić przelew bezpośrednio do swojej rodziny i przyjaciół: proste kliknięcie w książce telefonicznej na odpowiedni numer i w ciągu kilku sekund określona kwota zostanie przelana na konto odbiorcy. Płatności P2P są nie tylko wygodne, ale również bardzo bezpieczne, ponieważ korzystają z infrastruktury dużych, dobrze chronionych banków – w przeciwieństwie do wielu ofert płynących od start-upów. Pomimo silnego przywiązania do Internetu, Paweł nigdy nie zdecydowałaby sie na dokonanie przelewu bazując jedynie na dobrej wierze dostawcy aplikacji. Prędzej zdecydowałaby sie wykorzystać nowe inteligentne narzędzia do zarządzania finansami oferowane przez jego bank: zeskanowanie faktury smartfonem i przekazanie środków bezpośrednio do adresata. Paweł załatwia takie rzeczy od razu, aby nie zostawiać sobie papierkowej roboty na niedzielę.

Co w wielu krajach może wydawać się jedynie wizją bankowości cyfrowej, stanie się rzeczywistością przedstawioną przez GFT na targach CeBit 2015. Firma jest w trakcie tworzenia Digital Banking Lab w Hali 16 CODE_n (stoisko D30), aby zaprezentować usługi, które w przyszłości będą dostępne w bankach. Odwiedzający targi oprócz zapoznania się z najnowszymi trendami w IT dla sektora bankowości będą mieli także możliwość, aby je przetestować. Poszczególne moduły pozwalają umieścić klienta w centrum umożliwiając mu sprawdzenie działania banków przyszłości: od osobistego powitania podczas każdego logowania na koncie, poprzez płatności P2P, aż po automatyczną optymalizację w ramach systemu Zarządzania Własnymi Finansami.

GFT Digital Banking Lab  w skrócie

Płatności mobilne: Płatności P2P przy użyciu smartfona lub poprzez NFC w sklepach i restauracjach

Inteligentne zarządzanie finansami: działa na bazie samouczka uznanego przez Gini, partnera technologicznego GFT, który umożliwia skanowanie informacji z wydrukowanych formularzy za pośrednictwem smartfona i dokumentów cyfrowych typu PDF, plików DOC, wiadomości e-mail. Płacenie faktur, przetwarzanie danych za pomocą smartfonów, tabletów czy bankowych aplikacji inicjowane jest automatycznie. 

Automatyczna optymalizacja konta: umieszczenie klienta w centrum – przykład kredytów w rachunku bieżącym. W oparciu o rozwiązania Customer Insight bank jest w stanie przewidzieć prawdopodobne przekroczenie stanu konta i zasugerować rozwiązania pozwalające tego uniknąć. Dzięki ofertom tanich kredytów pomostowych lub transferom środków z rachunków oszczędnościowych, bank wykaże się zrozumieniem dla potrzeb swoich klientów i tym samym wzmocni ich lojalność wobec banku.

Zarządzanie kontem: na przykład otwarcie konta – automatyczna identyfikacja i przywitanie klienta po wejściu do wirtualnego oddziału, ponadto wykorzystanie push e-mail w celu rozpoznania potrzeb klienta. Klienci otrzymują nazwę i zdjęcie pracownika banku, który zostaje im przypisany oraz informację o przewidywanym czasie oczekiwania (na smartfona, inteligentny zegarek, aplikację bankową). Przed rozpoczęciem rozmowy pracownik banku posiada wszelkie niezbędne informacje i może od razu przejść do meritum.

[1] Dane z raportu „Zwyczaje płatnicze Polaków” Narodowego Banku Polskiego, 2013

2015-02-17
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców