- zanieczyszczenie i degradacja środowiska;
- przemoc w pracy;
- dyskryminacja;
- defraudacje i korupcja;
- procesy sądowe, spory pracownicze;
- brak akceptacji ze strony lokalnej społeczności.
- poszerzyć kompetencje organizacji, uczynić ją bardziej innowacyjną;
- w pełni zrozumieć jak różni interesariusze na nią oddziałują;
- zarządzać strategicznie – tworzyć firmie lepsze otoczenie do prowadzenia biznesu;
- w pełni zidentyfikować potencjalne obszary ryzyka;
- dokonać analizy i oceny ryzyka oraz wybrać obszary priorytetowe;
- budzić zdrowe zainteresowanie, uwiarygodnić organizację;
- osiągnąć pełną kontrolę nad mierzalnymi i niemierzalnymi wartościami organizacji.
- identyfikacja i ocena ryzyka CSR;
- budowanie strategii CSR i systemów monitorowania celów CSR;
- wdrażanie normy dla poszczególnych aspektów CSR: ISO 9001, ISO 14001/ EMAS, PN-N 18001 / OHSAS 18001, ISO 27001 oraz SA 8000 lub ISO 26000;
- usystematyzowany dialog z interesariuszami;
- raportowanie społeczne (środowiskowe) sustainability;
- przystąpienie do inicjatyw Global Compact, Wytyczne OECD, GRI, AA1000;
- wdrażanie i doskonalenie poszczególnych systemów zarządzania ryzykiem
- np.: Zarządzanie w Obszarze Odporności na Nadużycia Defraudacji i Korupcji;
- wdrażanie i doskonalenie zintegrowanych systemów zarządzania wg najlepszych zrównoważonych wzorców np.: isrs7.