PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiDrożej za konta w Citi Handlowym

Drożej za konta w Citi Handlowym

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 16.06.2009 (09:57)

Podwyżki opłat? To się robi już nudne. Zasadnicze pytanie, czy doszłoby do wszystkich i jaka by ich była skala, gdyby PKO BP nie zdecydowało się na taki ruch? Z tego też powodu zmiany opłat na niższe w rachunku Inteligo chyba już nigdy nie nastąpią, a nie ukrywajmy – dosłownie kosmetyczne zmiany mogłyby obecnie mocno wypromować tę instytucję. Niestety widać Prezes chociaż doskonale się zna na makro, to internet najwyraźniej odpuścił. A szkoda.

Banki szukają sposobów na wyhamowanie spadających przychodów gdzie się da. Logicznym kierunkiem poszukiwań jest kieszeń klienta. Tak oczywiście jest zawsze, ale podnoszenie opłat i prowizji to przede wszystkim wyższy zysk, bez ryzyka – chyba, że brać pod uwagę ucieczkę klientów i ogólnie niezadowolenie. Jest na to oczywiście sposób. Zagmatwać maksymalnie nową Tabelę Opłat i Prowizji, a także informować o zmianach w taki sposób, żeby klienta wziąć z zaskoczenia, na przykład poinformować tylko na stronie, że się zmieniła TOiP. I nic więcej. Większość klientów nawet nie zauważy, że coś się zmieniło. Smutna prawda.

Na tym tle ciekawie wygląda naszym zdaniem zmiana cen w Citi Handlowym. Idąc niejako pod prąd, bank zmienia opłaty, ale robi to z otwartą przyłbicą. To pewnie efekt doświadczenia, czym potajemne ich wprowadzenie może się skończyć. A rzeczywiście – media i klienci nie szczędzą słów goryczy. I mają rację – bankom się w pełni należy – nie za fakt podwyżek, ale ich komunikacji. Nic nie usprawiedliwia ostatniego zachowania MultiBanku. Podobnie jest z Bankiem BGŻ, który w informacji do klientów dużo rozpisuje się o nowych kartach, ale w przypadku podwyżek każe zaglądać do wykazu zmian (chociaż tyle), ale bez pokazania ile co kosztowało, a ile kosztować będzie od lipca. Zabieg oczywiście rozumiemy, ale go nie popieramy. Zwłaszcza, że informacje o podwyżkach były tylko w systemie transakcyjnym jako wiadomość. Podwyżki nie były w żaden sposób ważną informacją, żeby o niej napisać w aktualnościach na stronie głównej, albo żeby poinformować o tym jakoś inaczej klientów. Takie zachowanie pokazuje prawdziwe intencje banków. Na codzień mówią o dobru i interesie klienta, a w praktyce traktują go niepoważnie. No ale na usprawiedliwienie, to nie tylko BGŻ tak robił – ostatnio praktycznie każdy bank w ten sposób działa. Niestety.

Citi ustami swojego rzecznika stwierdza, że ten stan chce zmienić. Klienci zostali poinformowani zarówno poprzez media (teksty o podwyżkach pojawiły się w głównych dziennikach), jak również przez infolinię, serwis internetowy (ale tutaj na stronie jeszcze nie widzimy informacji), a także specjalny list wysłany do klientów. List dość dokładnie opisuje co się zmienia i jak. Podobnie jak informacja prasowa. Jak dla nas – przykład jak powinno się wprowadzać zmiany opłat.

Szkoda, że PRowcy w innych bankach nie mają na ten stan rzeczy jakiegokolwiek wpływu, a biznes lub też Zarząd, w ogóle tego nie czuje. Nie będziemy dawać żółtych kartek, bo tym zajmują się inne media i klienci, ale począwszy od PKO BP, po kolejne banki, posypałoby się ich sporo. Może tak jak KNF stworzył dokument regulujący kwestię reklamy usług bankowych, tak powinien stworzyć taki dokument w przypadku wprowadzania w TOiP ważnych z punktu widzenia klienta zmian? Naszym zdaniem przydałoby się to i to bardzo. ZBP broni swoje owieczki wskazując, że rodzime banki zarabiają na kliencie mniej niż te w innych krajach – być może to prawda (być może, bo nic nie wiadomo o metodologii samego badania przekazywanego mediom), ale samo mógłby wpłynąć na jakość komunikacji instytucji finansowych z rynkiem. Z całą pewnością powinno to pozwolić na odbudowanie zaufania. W innym przypadku taki sposób wdrażania zmian w cenach będzie rozumiany zawsze tak samo – za swoje wpadki banki szukają pieniędzy w kieszeniach klientów. A potem na dokładkę jeszcze chcą wszystkich uszczęśliwić rachunkiem osobistym. I jak się dziwić, że banki mają złą prasę?

Wracając do Citi. Publikujemy nowe TOiP (uwaga, uwaga – całe dwie strony! :), a także list do klientów. Informacja prasowa jest dostępna pod adresem: http://prnews.pl/citi-handlowy/citi-handlowy-wprowadza-zmiany-do-tabeli-oplat-i-prowizji-40959.html

Oceniając dobrze warstwę komunikacyjną, warto przyjrzeć się samym zmianom. Jak się można domyślać – bank poszedł po całości i jest znacznie drożej. Za przykład niech posłuży konto internetowe. Do tej pory przelewając co miesiąc 5000 PLN na rachunek (nie trzeba było to robić za jednym razem), rachunek był bezpłatny. W tym momencie trzeba co miesiąc płacić 2,99 zł za kartę debetową. Niestety w banku nie da się z niej zrezygnować – bo będzie problem z zalogowaniem do bankowości internetowej czy korzystania z bankowości telefonicznej. To nie jedyna zmiana. Co prawda obniżono próg obrotów zwalniający z miesięcznej opłaty do 2,5 tys. PLN, ale równocześnie opłata podstawowa wynosi 6,99 zł (wcześniej było 5,99 zł). Jednym słowem internetowe konto może kosztować blisko 10 zł – wzrost z 0 lub 6 zł. Jak widać podrożało mocno. Podobnie jest z opłatami za karty do innych kont. Do tego wypłaty z obcych bankomatów drożeją z 5 do 6 zł (bez grosza w obu przypadkach). Kolejna podwyżka dotyczy bankomatów zagranicznych. Była stała opłata, jest procentowa – a to już należy uznać jak w przypadku ING BSK za porażkę. Dobrze, że zgraniczne bankomaty Citi są darmowe, ale to mała pociecha. Jednym słowem porażka z punktu widzenia klienta. Również w przypadku podstawowego konta. Citikonto kosztowało 4,99 zł. Obecnie w ramach wprowadzonego programu „Pakiet Korzyści” kosztuje 3,99 zł lub też bez wpływów na konto 6,99 zł. Jednym słowem albo tak samo, albo drożej, bo bank przecież sobie odbił na opłacie za kartę. A zawsze warto przypomnieć, że do tego dochodzi jeszcze opłata za CitiPhone – 2,99 zł. Razem za podstawowe konto prawie 13 zł. Nasza ocena? Drożyzna. Zwłaszcza, że poszły w górę opłaty za przelewy wykonywane w placówkach z 5 do 6 (jak zwykle bez grosza). Ciekawostką jest jeszcze nowa opłata w wysokości 20 zł. Bank pobiera ją za wysłanie monitu dotyczącego braku deklarowanych wpływów – jeśli mamy tam linię kredytową (przynajmniej tylko w takim przypadku). Podsumowując – kolejny drogi bank ze znacznie gorszą ofertą w stosunku do tego co było. Pewnym wyjątkiem może być konto CitiOne. Drożeje o 6 zł – ale za to wszystkie bankomaty w Polsce za free. Przy spełnianiu warunku wpływów z tytułu wynagrodzenia min. 5000 zł lub średnie saldo w Banku min. 15 000 zł, poza opłatą za kartę, prowadzenie jest bezpłatne. Ciekawa alternatywa w stosunku do MultiBanku. Aczkolwiek w przypadku Aliora czy Nordea Banku bez porównania.

Szczerze powiedziawszy jesteśmy lekko zaniepokojeni kierunkiem, który został obrany przez banki. Do czego to doprowadzi? Zniesienie części obecnie wprowadzonych opłat będzie w przyszłości praktyce niemożliwe. To zaś oznacza, że cofamy się z punktu widzenia klienta w rozwoju oferty rynkowej o kilka dobrych lat. Nie pozostaje nic, tylko migrować tam, gdzie jeszcze została jakaś dobra oferta. No i nie korzystać ze wszystkich usług banków. Albo internet, albo Poczta. Ciekawe, czy ta ostatnia pomyśli o podwyżce opłat za przelewy – w końcu jak wszyscy, to wszyscy.

NOWA TABELA OPŁAT I PROWIZJI

LISTA ZMIAN

Źródło: PR News

citi prowizje 2009-06-16
Michał Macierzyński
Tagi: citi prowizje

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców