EFL w 2023 roku wypracował rekordowy wynik sprzedażowy i zyskał nowych promotorów marki. Z badania satysfakcji klientów wynika, że wskaźnik NPS dla spółki wyniósł w 2023 roku 68 punktów, czyli wzrost o 4 punkty w stosunku do 2022 roku, stopień zadowolenia ze współpracy z leasingodawcą został oceniony na 9 pkt. (w skali od 0 do 10), a aż 95% klientów deklaruje ponowny wybór EFL w przyszłości. Ma to odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży. EFL w 2023 roku leasingiem i pożyczką sfinansował aktywa o rekordowej wartości blisko 9,3 mld zł, o 7 proc. więcej niż rok wcześniej.
– Ubiegły rok nie należał do najłatwiejszych dla polskiego biznesu. Zaczęliśmy go dwucyfrową inflacją i wysokim poziomem stóp procentowych, a na przedsiębiorców czekały zaplanowane dwie podwyżki wynagrodzenia minimalnego i minimalnych stawek godzinowych. Koszty prowadzenia działalności w przypadku wielu firm przewyższały zyski, a w najczarniejszych scenariuszach prowadziły do upadłości. W drugiej połowie roku pojawiło się światełko w tunelu, inflacja wróciła do jednocyfrowego wyniku, powrócił optymizm. Cieszymy się, że w tak trudnym i mało przewidywalnym otoczeniu, tak wielu przedsiębiorców zaufało marce EFL, o czym świadczą zarówno wyniki przeprowadzonego przez nas badania opinii wśród naszych klientów, jak i wyniki sprzedaży. Klienci ocenili stopień zadowolenia ze współpracy z EFL na 9 pkt. (w skali od 0 do 10), a 95% deklaruje ponowny wybór EFL w przypadku wybierania firmy umożliwiającej finansowanie zakupu pojazdów lub sprzętów w przyszłości. A wynik sprzedażowy za 2023 rok na poziomie 9,3 mld zł okazał się najwyższy w historii naszej spółki – powiedział Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.
Więcej promotorów
EFL od kilku lat pyta klientów o ich doświadczenia ze współpracy ze spółką i jak postrzegają ją na tle konkurencji. Jednym z najważniejszych wskaźników jest NPS (Net Promoter Score), przedstawiający skłonność klientów do rekomendowania. Wskaźnik ten informuje o emocjonalnym przywiązaniu klientów do marki oraz o ich lojalności. Dostarcza także wiedzy, kim są Promotorzy, Krytycy i Klienci Pasywni (neutralni) oraz określa pozycję firmy względem konkurencji. Wskaźnik NPS dla EFL wzrósł z 64 punktów w 2022 roku do 68 punktów w 2023 roku.
Innymi ważnymi obszarami, które monitorowane były w badaniu sązadowolenie z marki i intencja powtórzenia wyboru w przyszłości. W przypadku pierwszego, tzw. CSI, spółka lekko poprawiła wynik pomimo trudnej sytuacji społeczno-gospodarczej – z 8,9 w 2022 roku do 9,0 w 2023 roku. Na powtórny wybór EFL w przypadku decyzji o finansowanie zakupu pojazdów lub sprzętów zdecydowałoby się aż 95% klientów spółki (odpowiedzi „raczej tak” i „zdecydowanie tak”). Co więcej, 57% klientów EFL już poleciło usługi leasingodawcy swoim znajomym i przyjaciołom lub innym firmom.
Więcej klientów
EFL konsekwentnie utrzymuje pozycję wśród trzech największych firm leasingowych w Polsce. Siłę marki, obok wyników satysfakcji klientów, potwierdzają ubiegłoroczne wyniki sprzedaży. Leasingodawca w 2023 leasingiem i pożyczką sfinansował aktywa o łącznej wartości blisko 9,3 mld zł, co oznacza 6,6 proc. wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Na koniec 2023 roku udziały rynkowe Grupy EFL wyniosły 9,1 proc.
– Na satysfakcję klienta ma wpływ nie tylko jakość obsługi, ale także oferta. W tym obszarze w ubiegłym roku przede wszystkim skupiliśmy się na przedstawieniu rynkowi propozycji w zakresie finansowania zielonych aktywów. Jesteśmy przekonani, że w najbliższych latach będzie to najszybciej rozwijająca się kategoria, w którą będą inwestować przedsiębiorcy. Dlatego uruchomiliśmy program Greenify, pod którym wspieramy wszystkie inicjatywy związane z obszarem odnawialnej energii w czterech obszarach – produkt, technologia, programy wsparcia klientów, nowi klienci. Mikro, małe i duże firmy mogą ubiegać się o leasing lub pożyczkę właściwie wszystkich rodzajów „zielonych assetów, od instalacji fotowoltaicznych i pomp ciepła, po magazyny energii. W tym roku kontynuujemy zieloną ofensywę – dodaje Radosław Woźniak.
Źródło: EFL