PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PREuro RSCG Poland prezentuje wyniki badania „Przyszłość marki korporacyjnej”

Euro RSCG Poland prezentuje wyniki badania „Przyszłość marki korporacyjnej”

Marketing i PR 19.11.2008 (07:27)

– Nasze badanie wskazuje, że polski konsument zmienia swoje oczekiwania względem korporacji, staje się bardziej wymagający i świadomy jej zachowań – powiedziała Katarzyna Przewuska, dyrektor zarządzający Euro RSCG Sensors. – Korporacje powinny nie tylko włączać odpowiedzialność korporacyjną do swoich strategii biznesowych, ale również o niej komunikować w sposób zrozumiały dla konsumenta.

Euro RSCG wyróżniło pięć reguł korporacyjnej marki przyszłości, zgodnie z którymi konsumenci będą podejmować swoje decyzje zakupowe w przyszłości. Korporacje, chcąc osiągać przewagę konkurencyjną, powinny:

Mieć cel poza zyskiem
Dbać o swoich pracowników
Angażować się społecznie
Dbać o środowisko naturalne
Szanować konsumentów i prowadzić z nimi otwarty dialog

– 75% polskich konsumentów chce łączyć zaufanie do firmy z jej odpowiedzialnością korporacyjną, ale nie zauważa większej aktywności przedsiębiorstw w tym obszarze. To powinno się zmienić, bo już ponad połowa Polaków świadomie podejmuje decyzje zakupowe, biorąc pod uwagę zasady postępowania jej producenta – dodaje Katarzyna Przewuska.

Badanie „Przyszłość marki korporacyjnej” zostało przeprowadzone przez IMAS International sp. z o.o. Instytut Badania Rynku i Opinii Społecznej we Wrocławiu na zlecenie EURO RSCG SENSORS, na reprezentatywnej próbie Polaków (n=505) Wyniki zostały porównane z analogicznymi badaniami przeprowadzonymi przez Market Probe International w Stanach Zjednoczonych (n=700), Wielkiej Brytanii (n=700) i Francji (n=450).

– Jak zmienia się rola korporacji według konsumenta?

Wzrastają oczekiwania konsumentów względem korporacji
Polacy – podobnie jak badani w pozostałych krajach – są przekonani, że w ostatnich latach korporacje osiągnęły wzrost zysków (73%) i mają więcej możliwości kreowania pozytywnych zmian społecznych (66%). Ponadto konsumenci uważają, że przedsiębiorstwa ponoszą taką samą odpowiedzialność za wprowadzanie tych zmian jak rządy państw (66%).

Polacy jako konsumenci interesują się działaniami korporacji
Zdecydowana większość konsumentów na wszystkich badanych rynkach wskazuje na etykę jako kluczową wartość dla budowania wizerunku firmy. Coraz częściej wierzą także, że mają prawo i powinni monitorować działania korporacji, a także przywoływać je do porządku, gdy te zachowują się niewłaściwie. Połowa Polaków deklaruje, że w ciągu ostatnich kilku lat zaczęła się bardziej interesować zasadami postępowania korporacji i wizerunkiem marek. Prawie co trzeci Polak przyznaje, że podczas ostatnich kilku miesięcy aktywnie poszukiwał informacji dotyczących reputacji lub zasad etycznych jakiejś firmy.

Konsumenci coraz częściej uzależniają swoje wybory od oceny działania korporacji

Polacy czują się odpowiedzialni za kupowanie produktów nieetycznych firm (73%), są też gotowi do zmiany zdania na temat firmy pod wpływem opinii niezależnych bloggerów czy dyskusji na forach internetowych (33%). Większości respondentów, niezależnie od rynku, podjęła już pierwsze decyzje zakupowe pod wpływem informacji o odpowiedzialności korporacyjnej producenta. Także Polacy wierzą, że w przyszłości największy sukces i zyski będą odnosiły firmy, które wykorzystują w praktyce teorię zrównoważonego rozwoju. Jednym z powodów takiej oceny jest poszukiwanie przez konsumentów produktów, które łączą radość konsumpcji z misją czynienia dobra przez nich samych.

– Jakie korporacje będą zdaniem konsumentów osiągać przewagę konkurencyjną w przyszłości?

Te, które dążą do czegoś więcej niż zysk…
W krajach zachodnich 8 na 10 respondentów uważa, że firmy powinny dążyć do czegoś więcej niż zysk. W Polsce takie oczekiwania deklaruje 77% respondentów. Wśród czynników definiujących „dobrą firmę” Polacy najczęściej wymieniają zadowolenie klientów (98%), zmotywowanych pracowników (97%), ogólną reputację (95%), innowacyjność (93%), etykę(91%) i transparentność (87%).

…dobrze traktują pracowników
Działania firm wobec pracowników są według konsumentów jednym z podstawowych wyznaczników odpowiedzialnej firmy. Jednocześnie badani na wszystkich rynkach wskazują, że korporacje wciąż nie spełniają ich oczekiwań w tym zakresie. Ponad 30% Polaków uważa, że korporacje w niewystarczającym stopniu dzielą się zyskiem z pracownikami. Blisko 30% respondentów w Polsce twierdzi też, że korporacje w niewystarczającym stopniu respektują prawa i potrzeby pracowników.

…angażują się społecznie
Konsumenci ze wszystkich badanych rynków oczekują od korporacji aktywnego zaangażowania w rozwiązywanie problemów społecznych i przyjęcia odpowiedzialności za koordynowanie postępu społecznego. Takie oczekiwania ma ponad 60% konsumentów. Jednocześnie tylko niewiele ponad 30% Polaków uważa, że działają one aktywniej na rzecz dobroczynności (we Francji zgadza się z taka opinią jedynie 8% respondentów). Wśród obszarów, które wymagają największego zaangażowania korporacji, konsumenci na wszystkich rynkach zgodnie wymieniają zdrowie (59% odpowiedzi w Polsce), środowisko (43%) i edukację (32%)

…dbają o środowisko naturalne
Dla 75% konsumentów w Polsce reputacja firmy odpowiedzialnej ekologicznie czy społecznie jest ważnym czynnikiem w budowaniu zaufania. Tyle samo Polaków uważa, że w przyszłości największy sukces odniosą firmy wykorzystujące w praktyce teorię zrównoważonego rozwoju. Jednocześnie 30% konsumentów w Polsce twierdzi, że firmy zbyt mało robią w zakresie uwzględniania wpływu na środowisko naturalne przy podejmowaniu decyzji biznesowych.

… i szanują siłę konsumenta oraz prowadzą z nim dialog
Dzisiejsi konsumenci nie tylko mają wiedzę na temat marek i korporacji, ale także oczekują od firm, że te będą ich otwarcie informować na temat swojej działalności, a także angażować w rozwój. Aż 80% w Polsce uważa, że firmy powinny kierować się opinią publiczną przy ustalaniu ogólnej strategii. Zdecydowana większość konsumentów na wszystkich badanych rynkach oczekuje od korporacji informowania i edukowania swoich klientów. Dla 90% Polaków otwartość i transparentność to niezwykle ważne czynniki dobrej firmy. Polacy uważają za dobre upublicznianie działań z zakresu odpowiedzialności korporacyjnej (84%).

badania 2008-11-19
Redakcja PRNews.pl
Tagi: badania

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców