PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał Macierzyński„Gazeta Bankowa” zwiększyła sprzedaż o 20 proc.

„Gazeta Bankowa” zwiększyła sprzedaż o 20 proc.

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 13.09.2006 (11:16)

Nasza wczorajsza informacja na temat rezygnacji niektórych banków z prenumeraty „Bankowej” wzbudziła kontrowersje. Dostaliśmy szczegółowe wyjaśnienia od tygodnika, w których redakcja ustosunkowała się do zarzutów, jakie się pojawiły w tekście.Redakcja przede wszystkim zaznaczyła, że sprzedaż w prenumeracie rośnie a nie spada. W ciągu 5 ostatnich miesięcy sprzedaż tygodnika w prenumeracie wzrosła o 20 proc, wzrasta także sprzedaż pisma w kioskach. Redakcja nie ma tutaj nic do ukrycia i poddała się zewnętrznemu monitoringowi sprzedaży. Przynależność do Izby Wydawców Prasy oraz Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w tej branży oznacza jedno – danymi bardzo trudno manipulować. To oznacza, że tytuł staje się coraz bardziej poczytny

Co do samych zarzutów – trudno nam z nimi dyskutować. „Gazeta” pisze: „od momentu przejęcia pisma, do czytelników trafiło w sumie 1288 stron „Gazety Bankowej”, z czego 15 dotyczyło systemu SKOK. Oznacza to, że redakcja poświęciła tej instytucji trochę ponad 1 proc. objętości pisma. Porównując tą wartość do udziału tej instytucji w rynku i zainteresowania nią w innych mediach, uważamy, że nie jest ona nadmierne eksponowana na naszych łamach. Kolejny zarzut dotyczył opisywania w „Gazecie Bankowej” działań komisji śledczej ds. banków. Jest to dla nas zaskakujący zarzut ponieważ uważamy, że wręcz obowiązkiem „Gazety Bankowej” jest stałe informowanie czytelników o działaniach instytucji, która może mieć bardzo duży wpływ na funkcjonowanie sektora i która jest stale obecna we wszystkich mediach – zarówno ekonomicznych jak i nie.”

Nam trudno jest z tym dyskutować, ponieważ to nie my formułujemy takie zarzuty. Pochodzą one od samych bankowców, którzy naszym zdaniem, paradoksalnie, właśnie ze względu na te zarzuty, z większą uwagą czytają obecnie „GB”.

Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że banki nie chcą się finansowo zaangażować w rozwój tego tytułu. Mimo wielu starań poprzedniego Naczelnego, banki nie zdecydowały się na zwiększenie prenumeraty redakcyjnej. Nie widziały po prostu sensu. „Gazeta” była tytułem branżowym, a zatem wystarczyło skopiować kilka tekstów i wrzucić je do intranetu. W tym przypadku banki były wyjątkowo oszczędne i po prostu nie zamawiały więcej egzemplarzy, niż im było to potrzebne – razem z „GW”, „Rzepą”, etc.

Nikt nie zdecydował się na zwiększenie zaangażowania i wsparcia. W mniemaniu bankowców reklam produktowych nie warto było tam umieszczać (w końcu czyta tylko konkurencja) i koniec końców tytuł czekała albo likwidacja, albo przejęcie.

Na szczęście dla branży, kupiec się znalazł. Od razu jednak okazało się, że niezbyt „polityczny” dla części banków. Tej części, która bezpośrednio konkuruje ze SKOK-ami i nie jest zadowolona z rosnącej ich pozycji. Z tego też względu co by teraz „GB” nie robiła i tak ich do siebie nie przekona, bo będzie postrzegana nie poprzez pryzmat tego co w środku gazety, a tego co w stopce redakcyjnej. Stąd zapewne decyzje o likwidacji części „zbędnych” bankowych prenumerat, zgodnie z zasadą nie będziemy wspierać konkurencji.

Nie oznacza to, że tytuł przestaje być przez bankowców czytany. Wręcz przeciwnie. To właśnie teraz słyszymy najwięcej komentarzy ze strony bankowców na temat tekstów z „Bankowej”. I to właśnie od nich pochodzą te, a nie inne zarzuty. Na to jak odbierają poszczególne teksty, wpływu raczej nie mamy.

Rezygnacja banków z większej, „biurkowej” prenumeraty nie powinno na to mieć wpływu i kto czytał, ten dalej będzie czytał Bankową. Stracą średni managerowie, chociaż wciąż będą mieli dostęp do codziennej „prasówki” w wersji elektronicznej. Ewidentnie ten krok podyktowany jest nie kwestiami merytorycznymi, a raczej politycznymi. W zasadzie trudno się im w tym przypadku dziwić – decyzje zapadają na wyższym szczeblu. Obecnie mieliśmy już przykład takich dość dziwnych decyzji, na przykład w mediach publicznych. Wiele osób do tej pory nie może też przyjąć do wiadomości, że „Nasz Dziennik”, „Radio Maryja”, „Telewizja Trwam”, po pierwsze „wyłagodniało”, po drugie są mediami opiniotwórczymi. Negacja tego stanu nie ma żadnego znaczenia, bo to już jest faktem.

Podobnie jest z „GB”. Bankowcy czytają i będą ją czytać, ale myśleć będą swoje. Chyba trudno od nich oczekiwać, że w sprawie komisji śledczej interesuje ich zdanie drugiej strony. Sektor bankowy całą bankową komisję śledczą uważa od początku do końca za pomysł zły. W „Bankowej” czytamy zaś racje obu stron. Nawet jeśli nie ma rozstrzygnięcia, która ma rację (czytelnik powinien sobie wyrobić opinię samodzielnie), to bankowcy od „swojego” tytułu oczekiwaliby raczej jednej odpowiedzi. A jako, że jej nie ma…

skok 2006-09-13
Michał Macierzyński
Tagi: skok

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców