Koncern technologiczny IBM pozazdrościł kolegom po fachu własnych systemów płatności i zdecydował się na wejście na rynek z podobną usługą. IBM Pay – bo tak ma się nazywać standard płatności mobilnych, to jednak nie jedyne przedsięwzięcie w branży fintech, które firma zamierza wdrożyć w najbliższym czasie.
IBM uruchomi nie tylko własną aplikację do płatności za zakupy, ale nawiąże także współpracę z General Motors w zakresie wyposażenia komputera pokładowego samochodu w moduł transakcji bezgotówkowych – donosi „The Wall Street Journal”.
leungchopan, yay foto
IBM Pay będzie działało na takiej samej zasadzie jak znane i funkcjonujące już na rynku systemy Apple Pay, Samsung Pay czy Android Pay. Klient będzie mógł „zakodować” w telefonie dane kart płatniczych i lojalnościowych – dzięki aplikacji będzie mógł płacić dowolną z nich za pomocą modułu NFC w telefonie. Różnicą jest to, że IBM nie posiada na rynku ani własnego smartfona, ani mobilnego systemu operacyjnego. Nie jest więc do końca jasne czym właściwie usługa miałaby konkurować z innymi graczami na rynku. System będzie się opierał na sztucznej inteligencji – IBM Watson. Być może to ona będzie kluczem do sukcesu.
Jednocześnie IBM zapowiada wspólny projekt z General Motors. W ramach usługi subskrypcyjnej OnStar pojawi się nowa funkcja umożliwiająca natychmiastowe zakupy z poziomu komputera pokładowego. OnStar ma uczyć się przyzwyczajeń kierowcy i pokazywać mu spersonalizowane oferty produktów i usług.
Zysk z tego przedsięwzięcia będzie rozdzielony nie tylko pomiędzy General Motors i IBM, ale także kilku partnerów, wśród których znalazł się MasterCard, Exxon Mobil, Parkoperdia, iHeartMedia i Glympse.