PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJaka jest kondycji branży PR na świecie?

Jaka jest kondycji branży PR na świecie?

Marketing i PR 14.05.2010 (07:56)

Sektor public relations radzi sobie pomimo kryzysu gospodarczego. Komunikacja korporacyjna i kryzysowa to aktualnie jedna z intratniejszych gałęzi tego biznesu, coraz większa część budżetów jest przenoszona z marketingu do PR, wzrasta również znaczenie komunikacji w mediach elektronicznych, co z pewnością przełoży się na wzrost przychodów w tym segmencie w nadchodzącym roku – to wnioski globalnego raportu ICCO opublikowanego przez International Communications Consultancy Organisation (ICCO).

Przychody


W większości krajów, w których przeprowadzono badanie, przychody w 2009 roku różniły się nieznacznie lub nie różniły wcale w stosunku do roku 2008. Na najbardziej rozwiniętych rynkach PR – w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii – zanotowano średnio pięcioprocentowy spadek przychodów. Na kilku rynkach Europy miał miejsce silny wzrost, w Norwegii i Irlandii wynoszący ponad dziewięć procent, a w Portugalii około osiem procent. Na pierwszym miejscu znalazła się jednak Brazylia z imponującym, dwudziestoprocentowym wzrostem przychodów, wypracowanym w warunkach zerowego wzrostu PKB gospodarki tego kraju.

Nie wszystkie kraje poradziły sobie równie dobrze. Najbardziej poszkodowana okazała się Słowenia, w której roczne przychody sektora spadły o trzydzieści procent. W Belgii i Rosji zanotowano niemal piętnastoprocentowy spadek, a na Słowacji dziesięcioprocentowy.

Zapotrzebowanie na usługi


W przeliczeniu na przychody, najbardziej poszukiwane były usługi z zakresu komunikacji kryzysowej i korporacyjnej – odpowiednio w 17 i 12 krajach uznano je za najbardziej dochodowe. Komunikacja konsumencka oraz marketingowa wymieniane były jako wysokodochodowe w połowie z 24 ankietowanych krajów.

PR a marketing


W porównaniu z innymi dyscyplinami PR radził sobie dobrze na rynkach międzynarodowych jeżeli chodzi o udział w wydatkach. Piętnaście z dwudziestu czterech ankietowanych krajów zanotowało ogólny wzrost udziału wydatków na PR w budżetach klientów kosztem innych usług marketingowych, takich jak reklama. W siedmiu krajach udział kosztów PR w budżetach nie uległ zmianie, jedynie w Turcji nastąpił spadek w stosunku do innych usług marketingowych.

W tej sytuacji nie dziwi fakt, że we wszystkich krajach przewiduje się wzrost udziału wydatków na PR w 2010 roku.

Komunikacja elektroniczna


Niezależnie od nazwy tej kategorii usług („nowe media”, „nowe technologie”, „komunikacja cyfrowa”), członkowie ICCO zgodnie potwierdzają, że był to ważny czynnik wzrostu w 2009 roku. Większość z nich oczekuje dwucyfrowego przyrostu dochodów z tego segmentu w roku bieżącym. Niemniej udział komunikacji elektronicznej w ogólnym przychodzie z honorariów pozostaje niski – mieści się w przedziale od 5% do 15%.

 

Perspektywy na rok 2010


Światowa gospodarka w dalszym ciągu znajduje się pod znaczna presją, co bez wątpienia będzie miało wpływ na przychody w roku 2010. Niemniej respondenci pytani o ogólną ocenę warunków na rynkach lokalnych, w dwunastu krajach spodziewają się poprawy w bieżącym roku, a w kolejnych ośmiu przewidują stabilizację sytuacji rynkowej.

Tylko w trzech krajach (Włochy, Hiszpania, Indie) respondenci przewidują możliwość pogorszenia się sytuacji rynkowej, zgodnie z przewidywanym w tych krajach spadkiem PKB.

Pytani o prognozy dla rynku usług PR, respondenci w 14 krajach oczekują wzrostu przychodów w 2010 roku (Austria, Belgia, Brazylia, Czechy, Finlandia, Niemcy, Indie, Norwegia, Polska, Portugalia, Rosja, Szwecja, Szwajcaria i Turcja), w 5 przewidują utrzymanie na dotychczasowym poziomie (Dania, Francja, Włochy, Słowacja i USA), a w 4 spodziewają się spadku poniżej poziomu z roku 2009 (Irlandia, Słowenia, Hiszpania i Wielka Brytania).

W krajach przewidujących wzrost oczekuje się, że jego motorem będą: wzrost aktywności międzynarodowych przedsiębiorstw i bezpośrednich inwestycji zagranicznych; popyt na usługi PR ze strony prywatnego sektora poszukującego sposobów odbudowy reputacji utraconych w najgorszym okresie kryzysu; oraz stały wzrost budżetów PR kosztem innych dziedzin marketingu.

Wyzwania przyszłości

W raporcie określono cztery najważniejsze wyzwania dla agencji PR na całym świecie:

  1. Oczekiwania klientów a wielkość dostępnych budżetów

  2. Ceny i rentowność

  3. Konkurencja

  4. Kadry

 

Komentując wyniki raportu prezes ICCO Richard Houghton powiedział:

“Był to bez wątpienia trudny rok dla wszystkich agencji PR zrzeszonych w ICCO. Niemniej większość członków zachowuje optymizm. Zdyscyplinowane zarządzanie i rozwijanie usług elektronicznych, przy minimalnie sprzyjających warunkach ekonomicznych na rynkach lokalnych i międzynarodowych, powinny umożliwić powrót na ścieżkę wzrostu w 2010 roku. Sukces w przyszłym roku odniosą te agencje, które będą w stanie zrównoważyć nabór i utrzymanie wysokiej jakości konsultantów z ograniczeniami budżetowymi ze strony klientów oraz potrzebą płynnego włączania komunikacji elektronicznej do bardziej tradycyjnych kampanii.”

 

Metodologia


Globalny Raport ICCO 2010 zawiera dane z krajowych organizacji branżowych PR w 24 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej oraz Afryki. Dane zbierano w marcu i kwietniu 2010 za pomocą pisemnego kwestionariusza.

Pełna informacja oraz komentarze można znaleźć pod adresem: http://iccoworldreport.wordpress.com/. Pełny raport i tabele danych można również ściągnąć z witryny ICCO: http://www.iccopr.com/knowledge-base/Worldreports.aspx lub ze strony Związku Firm Public Relations: http://www.zfpr.pl/pl/edukacja/raporty.

Źródło: International Communications Consultancy Organisation

public relations 2010-05-14
Redakcja PRNews.pl
Tagi: public relations

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców