W grupie tej znajdują się osoby dobrze wykształcone (ponad 86% respondentów legitymuje się wykształceniem średnim lub wyższym), zajmujące wysokie stanowiska lub prowadzące swój biznes (dwa razy częściej niż w populacji występują w niej kierownicy, dyrektorzy i prywatni przedsiębiorcy), zamieszkałe w dużych miastach (co piąty respondent mieszka w mieście liczącym powyżej 500 tys. mieszkańców).
Wśród ‘inwestorów’ występuje istotna nadreprezentacja osób prowadzących gospodarstwa jednoosobowe.
Są to ludzie lepiej sytuowani o stabilnej sytuacji finansowej. Co piąta osoba na tygodniowe zakupy przeznacza więcej niż 250 zł, 37% spędza wakacje za granicą, a komputer, telewizja cyfrowa czy zmywarka do naczyń, to w ich domach niezbędne wyposażenie.
Nie oszczędzają także na rachunkach telefonicznych – w tej grupie znajduje się dwa razy więcej niż w populacji osób, których rachunki za telefon komórkowy przekraczają 200 zł. Podobnie rzecz się ma z opłatami za telefon stacjonarny.
Wszyscy posiadają oszczędności bądź inwestycje, a ponad 20% z nich zarządza swoimi finansami poprzez konto internetowe. 40% osób z bazy posiada w banku lokaty, 73% posiada akcje, a 43% lokuje pieniądze w jednostki funduszy inwestycyjnych. Z kart kredytowych korzysta 38% z nich, nie stronią też od innych instrumentów kredytowych – prawie 14% korzysta z kredytu konsumpcyjnego, niecałe 10% zaciągnęło kredyt mieszkaniowy, a kolejne 4% kredyt samochodowy.
Do ‘inwestorów’ ciężko dotrzeć za pomocą reklamy telewizyjnej – przed telewizorem spędzają maksymalnie 2 godziny dziennie – preferują zaś czasopisma i gazety finansowe.