PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRKonfrontuj ludzi z brutalną rzeczywistością

Konfrontuj ludzi z brutalną rzeczywistością

Marketing i PR 05.11.2010 (06:28)

Czas zająć się w szczegółach sposobami radykalnej poprawy efektywności, które zastosował w praktyce William „Bill” Bratton – szef nowojorskiej policji. Jest to interesująca lekcja nie tylko dla programu poprawy efektywności, ale też przy przeprowadzaniu jakichkolwiek zmian wewnątrzorganizacyjnych.

Bratton  wiedział, że najważniejsze jest w takich sytuacjach uświadomienie ludziom konieczności zmian. Wiedział też, że zwykłe podejście i zwykłe komunikaty, jakie zazwyczaj spotykamy w firmach w procesie zmian, oczywiście nie wystarczą. Dlaczego?

  • Bo uzasadnienia dyrekcji oparte na liczbach nie przekonują
  • Bo wszyscy wiemy, że danymi łatwo manipulować
  • Bo menedżerowie liniowi łudzą się, że to nie ich sprawa, że to wszystko to bardziej problem top managementu
  • Bo nawet badania w dziedzinie neurologii i psychologii percepcji wykazują, że ludzie pamiętają i reagują o wiele silniej na to, co sami dostrzegają i co odczują.

Bratton starał się przezwyciężyć przeszkodę percepcyjną swoich ludzi na trzy sposoby:

Po pierwsze – zależało mu na tym, by najwyżsi rangą decydenci nie konfabulowali na temat rzeczywistości, ale odczuli ją w bardzo mocny sposób. Gdy policja nie chciała zauważyć problemu przestępczości w metrze (bo było to zaledwie 3% wszystkich przestępstw), skłonił wszystkich oficerów do wielokrotnych podróży owym „elektrycznym rynsztokiem”, jak nazywano nowojorską kolej podziemną, i to w różnych porach dnia i nocy. A wtedy wszyscy zobaczyli, że choć statystyki sugerują, że metro jest bezpieczne, to rzeczywistość widziana oczami zwykłego, podróżującego obywatela, jest przerażająca i trzeba się nią koniecznie zająć.

Po drugie – Bratton zamiast na siłę przekonywać decydentów słowami i liczbami do tego, by inwestycje szły w tym kierunku, na którym mu zależało, po prostu dawał dosłownie odczuć notablom, co w praktyce mogą oznaczać ich chybione pomysły. Kiedy Bratton kierował jeszcze policją MBTA w Massachusetts, zarząd podjął tam decyzję o zakupie małych oszczędnych squadów. Aby osoba odpowiedzialna za zakupy zrozumiała, jaki to koszmar oznaczać będzie dla policji, Bratton zabrał ją na patrol takim squadem, dosunął do końca do przodu siedzenie, by można było samemu odczuć, jak ciasno ma w takim pojeździe wysoki policjant, zademonstrował, że przy takiej ciasnocie trudno jest nawet sięgnąć po broń czy operować dodatkowym wyposażeniem, a ciężko już wyobrazić sobie sytuację, gdy w kabinie zasiadają dodatkowo aresztanci. Ta poglądowa lekcja bardzo szybko uzmysłowiła decydentowi, że planowane oszczędności były w tym wypadku pomyłką.

Po trzecie – Bratton wiedział, że musi wytrącić swoich ludzi ze strefy komfortu. Część z nich była dumna ze wskaźników, które – jak to w statystyce bywa – mogły sugerować, że obywatele powinni czuć się bezpieczni, bo … przecież przestępczość zorganizowana, ta na wielką skalę, była trzymana w ryzach. Tyle, że przeciętny mieszkaniec miasta nie bał się wielkiej przestępczości, a obawiał się na co dzień pijaków, żebraków, sutenerów, gangów młodzieżowych. Dlatego Bratton doprowadził do cyklicznych konfrontacji policji z obywatelami, by policjanci mogli usłyszeć i zrozumieć, jaka jest percepcja i oczekiwania zwykłego obywatela. Nie można się już było chować za biurkami i przeszklonymi szybami swoich gabinetów…

Podsumujmy, co to oznacza dla biznesu? Jeśli chcesz otworzyć oczy firmie na potrzebę zmian, to:

1. Nie posługuj się liczbami. Zabierz swoich szefów, podwładnych i menedżerów, by stanęli twarzą w twarz z problemami operacyjnymi. Pozwól im doświadczyć na własnej skórze tego, co się dzieje obecnie. Niech sami zobaczą i poczują rzeczywistość. Niech np. szef marketingu sam na własne oczy zobaczy, jaką ilością materiałów promocyjnych każdego miesiąca zasypywani są area managerowie i że nijak tych materiałów, które trzeba  potem rozdzielić podległym przedstawicielom, nie ma jak zmieścić w domu, w garażu… a ich rozładowanie i przeniesienie w bezpieczne miejsce naprawdę może zająć dosłownie pół dnia… Niech osoba odpowiedzialna za zakup nowej floty samochodowej sama doświadczy jak czuje się handlowiec mający dziennie 5 ważnych spotkań, oddalonych od siebie w promieniu 300 km, gdy musi jeździć samochodem bez klimatyzacji, nadsterownym, przeładowanym, nieprzystosowanym do wożenia tak dużych materiałów POS…

2. Wysyłaj podlegających Ci menedżerów i pracowników „na rynek” – niech wysłuchają niezadowolonych klientów. Niech  rynek zwróci im uwagę, gdzie jest i jak duża jest luka między ich wyobrażeniami kreowanymi zza biurka i suchymi wynikami badań a potrzebami i uwarunkowaniami partnerów biznesowych i konsumentów. Niech np. brand manager sam usłyszy od hurtowników czy półhurtu, co rynek tak naprawdę sądzi o jego ostatnim „genialnym” pomyśle na edycję limitowaną danego produktu i na prezenty, które miały stymulować odsprzedaż…

Źródło: Wymiatacze.pl

wymiatacze.pl 2010-11-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: wymiatacze.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców