Konkurs zorganizowany był przez MasterCard Europe w Polsce we współpracy z Instytutem Rozwoju Biznesu.
Udział w konkursie „Master of Customer Service” łączył w sobie dwa cele. Pierwszym z nich było wprowadzenie uczestników w kluczowe obszary sprzedażowe, rozwijanie umiejętności niezbędnych w procesie sprzedaży i standaryzacji obsługi klienta w obszarze kart płatniczych. Drugi zaś zakładał weryfikację zdobytej wiedzy poprzez analizę precyzyjnie przygotowanych studiów przypadku i przedstawienie właściwych rozwiązań. Wszystko po to, aby zwiększyć kompetencje pracowników banków, a co za tym idzie również zadowolenie klientów.
Konkurs podzielony był na trzy etapy, w trakcie których członkowie zespołów rozwiązywali zadania sytuacyjne, wypełniali testy i odpowiadali na pytania otwarte.
W każdym etapie uczestnicy rozwiązywali jedno zadanie oparte na analizie case study, sprawdzające znajomość procedur oraz umiejętności obsługi klienta. Po dwóch etapach wyłoniono trzydzieści jeden najlepszych zespołów, pomiędzy którą rozegrała się finałowa walka o pierwsze miejsca. Rejestracja zespołów i publikacja kolejnych zadań odbywała się na serwisie opracowanym przez MasterCard dla pracowników banków i agentów roliczeniowych – www.bankowiec.pl, zaś patronat medialny nad konkursem „Master of Customer Service” objęła „Gazeta Bankowa”.
Tegoroczna edycja konkursu cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. W rozgrywkach o tytuł „Master of Customer Service” wzięło w sumie udział ponad 1100 pracowników z 31 banków i instytucji finansowych. Bardzo wysokim poziomem znajomości procedur i imponującą wiedzą wykazały się zespoły z oddziałów regionalnych. „Świadczy to przede wszystkim o wzrastającym poziomie jakości świadczonych usług w małych ośrodkach miejskich i daje podstawę do swierdzenia, że w każdym zakątku Polski, mamy równe szanse na to, aby w placówce banku być obsłużonym w pełni profesjonalny i kompetentny sposób.” – powiedział Wiesław Federowicz, dyrektor generalny przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce, pomysłodawca konkursu.
W ramach nagrody, zwycięski zespół odwiedzi Brukselę i zwiedzi siedzibę organizacji płatniczej MasterCard Europe w Waterloo. Drużyny, które zajęły kolejne miejsca otrzymały eleganckie, markowe Tissot, walizki i torby podróżne MasterCard. Zespoły wyróżnione
w I i II etapie nagrodzone zostały przewodnikami po Europie wydanymi przez Wydawnictwo Pascal wspólnie z MasterCard.
„Master of Customer Service” jest II edycją konkursu zorganizowanego przez przedstawicielstwo MasterCard Europe w Polsce, który miał na celu edukację pracowników banków i centr roliczeniowo-transakcyjnych, czyli podnoszenie ich kwalifikacji oraz poszerzanie wiedzy z zakresu bankowości poprzez zabawę połączoną z motywującym elementem rywalizacji. „Ogromny sukces konkursu pokazuje, że taka forma edukacji niesie
ze sobą bardzo wiele korzyści, w związku z czym organizacja MasterCard będzie ją kontynuować”. – dodał Wiesław Federowicz.