PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościmBank odcina się Syncowi: "Bank to więcej niż konto"

mBank odcina się Syncowi: "Bank to więcej niż konto"

Wiadomości Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 18.12.2012 (10:24)

Z reklamą porównawczą trzeba obchodzić się ostrożnie. Praktyka pokazuje, że wyrwany do tablicy konkurent wcześniej lub później spróbuje się zrewanżować. O tym, że każdy kij ma dwa końce przekonał się właśnie Alior Sync.

Reklama porównawcza stała się jedną z podstawowych kreacji reklamowych Alior Synca. Debiutujący w połowie roku pierwszy bank ery 2.0 zestawił swoją ofertę z ikonami bankowości internetowej: mBankiem i Inteligo. Banery porównujące konto Alior Sync z mbankowym eKONTEM obiegły internet, a przez dłuższy czas wisiały nawet na stronie głównej Allegro. Sync eksponował brak opłat za prowadzenie rachunku, za przelewy natychmiastowe, za wypłaty z bankomatów i promował swój 5 procentowy cashback za wszystkie zakupy w internecie. Przy takim zestawieniu, oferta mBanku wypadła blado. Pokrywał się tylko jeden punkt: brak opłat za prowadzenie ROR. Co prawda mBank ma też cashback za zakupy internetowe, ale tylko dla wybranych klientów. Ma opcję szybkich przelewów i wszystkich bankomatów bez prowizji, ale za to trzeba zapłacić.

Po kliknięciu w banner klient kierowany był na stronę http://konto.sync.pl/, gdzie mógł dokonać szerszej analizy i porównać kolejne parametry rachunków z ofertą mBanku i Inteligo. Strona nadal działa i można sobie porównać oferty. Sync podkreśla tu dodatkowo brak wirtualnych oddziałów w obu bankach internetowych, wysokość opłat za abonament pozwalający korzystać ze wszystkich bankomatów czy prowizję za wypłatę z obcego bankomatu. Wyeksponowano też koszty związane z wydaniem gadżetu do płatności zbliżeniowych. Nawiasem mówiąc, warto by je zaktualizować, bo mBank wprowadził w październiku kartę MasterCard Debit w postaci naklejki, którą wydaje bezpłatnie. Tymczasem w tabeli prezentowany jest nadal brelok za 39 zł.

Tak jak się można było spodziewać, na odpowiedź mBanku nie trzeba było długo czekać. W internecie pojawiły się właśnie banery reklamowe z reklamą porównawczą tych samych rachunków, ale przygotowaną przez detaliczne ramię BRE. Jak nietrudno się domyślić, w tym przypadku eksponowane są akurat te cechy, których nie ma Sync. mBank idzie jednak o krok dalej i przewrotnie rzuca hasło: „Bank to więcej niż konto, dlatego nie boimy się porównań”. Po czym prezentuje cechy oferty, którymi nie może pochwalić się Sync: program mSaver, rabaty w 3 tys. sklepów, gwarancje OC i AC, karta Miles&More, płatności zbliżeniowe telefonem z NFC, eMakler i Supermarket Funduszy Inwestycyjnych oraz bankowość mobilna wyróżniona przez Newsweek jako najlepsza.

Trzeba przyznać, że riposta jest celna. Przy takich argumentach oferta Synca wypada słabo. Nie można zaprzeczyć, że konto Synca jest korzystniejsze cenowo, ale brakuje w nim szeregu usług dodanych. Niedawno pisałem o tym, że nie mogłem nawet podpiąć w Syncu limitu w ROR, bo nie jestem etatowcem (mam działalność). Brakuje mi też opcji ratalnej w ramach karty kredytowej. Przydałyby się też rabaty w karcie kredytowej – kilka razy skorzystałem u konkurencji i zaczynam doceniać wagę takiego rozwiązania. Nie mówiąc już o SFI, czy absolutnej rynkowej nowince – płatnościach telefonem z NFC. To co prawda detale, z których nie każdy korzysta, ale wpływają na całościowy wizerunek i wygodę korzystania z rachunku. Wydaje mi się, że dopóki Sync nie rozbuduje oferty, nadal przez wielu klientów będzie traktowany jako bank drugiego wyboru. Bank ma zresztą tego świadomość. Potwierdza to jego ostatnia decyzja o ograniczeniu cashbacku za zakupy internetowe wyłącznie dla lojalnych klientów. Czyli takich, którzy zasilają rachunek stałymi wpływami. Ta metoda kija może być dla Synca pierwszym poważnym testem lojalności. 

 

Na marginesie warto przypomnieć, że nie jest to pierwsza batalia reklamowa mBanku i Aliora. Po tym jak Alior Bank zdecydował się wprowadzić opłatę za konto, mBank wyemitował słynne reklamy z przeciekającym melonikiem. Po proteście Aliora zmieniono w nich kolorystykę z bordowej na neutralną biel, ale dziur w meloniku nie załatano. mBank wyśmiał też banki wykorzystujące w swoich reklamach celebrytów. Było to chwilę po tym, jak bankowy marketing opętała prawdziwa celebrytomania. Na ulicach miast pojawiły się wówczas mbankowe billboardy z hasłami: „NIE – dla gwiazdorów, TAK – dla dobrej oferty”, „Czy potrzebujesz gwiazdora by wybrać bank?”

Wracając do reklamy porównawczej: mBank prowadzi z Syncem jeden do zera. Pytanie, czy Sync zdecyduje się podnieść rękawicę rzuconą przez mBank. Jeśli tak, będzie musiał zrobić to z wyczuciem. Bo jak widać, kto mieczem wojuje…

Napisz do autora: [email protected]

//

2012-12-18
Wojciech Boczoń

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy uruchomiło nową funkcję o nazwie Booksy…

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Who is who

Stefan Bogucki

Stefan Bogucki

Stefan Bogucki – PR & Community Manager…

Marek Gieorgica

Marek Gieorgica

Członek Zarządu, Clear Communication Group Marek Gieorgica…

Agnieszka Jabłońska-Twaróg

Agnieszka Jabłońska-Twaróg

International Marketing Communications Manager w Twisto Od…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców