PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkWojciech BoczońmBank wprowadza opłaty za karty!

mBank wprowadza opłaty za karty!

Wojciech Boczoń Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 02.06.2011 (08:00)
Konta

Tego ruchu można było oczekiwać obserwując działania innych banków. Internetowy mBank, symbol darmowej bankowości, zdecydował się wprowadzić opłaty za nieużywanie karty płatniczej. Podobnie jak w innych bankach prowizja będzie znoszona przy dokonaniu określonego obrotu. Ale nie da się ukryć, że kończy się pewien etap bankowania za darmo.

O tym, że wprowadzenie przez mBank opłat za korzystanie z karty płatniczej jest wielce prawdopodobne pisaliśmy już jakiś czas temu. Na taki lub podobny ruch zdecydowały się już niemal wszystkie banki działające na rynku. Nawet Inteligo po kilku miesiącach od restartu oferty, postanowiło zmienić warunki opłat za kartę, uzależniając ją od obrotu plastikiem. Pozostawało więc tylko czekać, kiedy na taki ruch zdecyduje się symbol darmowej bankowości – mBank. Zmiana warunków cenowych stała się jeszcze bardziej prawdopodobna, w momencie, gdy doszło do roszad na stanowisku prezesa. Cezary Stypułkowski zapowiedział, że zamierza zwiększyć dochodowość i powrócić do polityki wypłacania dywidendy akcjonariuszom.

mBank wprowadza opłaty…

W mBanku opłata wyniesie 2 zł, a będzie można jej uniknąć wydając za pomocą dowolnej karty 100 zł. To mechanizm, z którym mieli już do czynienia klienci mBanku korzystający z kart zbliżeniowych. Wcześniej płacili oni 1,5 zł jeśli nie dokonali transakcji na kwotę 300 zł. Teraz ten próg zostanie im obniżony do 100 zł. Opłata nie będzie pobierana od klientów, którzy korzystają z pakietu „Wypłaty ze wszystkich bankomatów” i posiadaczy izzyKONT. Stały klient, aktywnie korzystający z karty nie odczuje tej prowizji.

Z biznesowego punktu widzenia nowa opłata jest jak najbardziej uzasadniona – karta leżąca w szufladzie u klienta to zbędny koszt dla banku. – W tym wypadku ograniczymy niepotrzebne wydatki związane z produkcją i wysyłką nieużywanych „plastików” do rachunków – tłumaczy Krzysztof Olszewski, rzecznik mBanku. – Naszym klientom pozostawiamy zaś decyzję – czy i jak chcą korzystać z karty.

Problem będą mieli więc głównie ci klienci, dla których mBank jest bankiem drugiego, czy piątego wyboru. By uniknąć prowizji będą musieli jednak płacić kartą lub ją zastrzec. – Rozumiemy, że każdy użytkownik korzysta z niej inaczej, dlatego próg aktywności został ustalony na symbolicznym poziomie – mówi Olszewski. – Aby nie zapłacić prowizji, w miesiącu wystarczy wykonać dowolną liczbę transakcji bezgotówkowych o wartości łącznie 100 zł. Postanowiliśmy też nie narażać klientów na dylemat – jaką kartą płacić: debetową, kredytową czy wirtualną w sieci? Dlatego do limitu 100 zł wliczymy wszelkie transakcje, jakie klient wykona posiadanymi kartami płatniczymi – bez względu na ich rodzaj – dodaje.

Wprowadzenie przez mBank opłat za korzystanie z karty płatniczej zamyka pewien etap w bankowości internetowej. Do tej pory bank był symbolem darmowej bankowości, teraz jego oferta pod względem cenowym zbliża się do standardu rynkowego. Przedstawiciele banku zapewniają, że konto nadal będzie darmowe. Warto przy tym zwrócić uwagę, że już od dłuższego czasu bank komunikował w reklamach przede wszystkim bezpłatne prowadzenie konta. Ale nie wspominając nic o karcie. Na pewno lada moment na forach internetowych zacznie się krytyka tego posunięcia, ale na dobrą sprawę klienci i tak nie za bardzo będą mieli gdzie uciec. Opłata za nieużywanie karty towarzyszy już niemal wszystkim darmowym rachunkom. W Meritum 2 zł, w Inteligo 4 zł, DB PBC 5 zł, a w ING 7 zł. Nadal za darmo ma kartę Getin Bank (pytanie jak długo 🙂

…i atakuje celebrytów bankowych

O zmianach w tabeli opłat mBank poinformuje jeszcze dziś. Jednocześnie rusza z nową kampanią reklamową, w której zaatakuje celebrytów ze spotów konkurencji. Ostatnie miesiące przyniosły prawdziwy wysyp znanych postaci w reklamach banków. Najczęściej mówiło się o Szymonie Majewskim i Antonio Banderasie, ale w tle przewinęła się cała masa mniej lub bardziej znanych celebrytów. Ostatnie nabytki sektora bankowego to panowie Mann i Materna w reklamie Kredyt Banku i Maciej Maleńczuk w Meritum Banku. Lista jest jednak znacznie dłuższa. O spisanie wszystkich nazwisk pokusił się niedawno analityk Open Finance Michał Sadrak. W tym kontekście można wymienić jeszcze chociażby Artura Żmijewskiego (SKOK), Lewisa Hamiltona (X-Trade Brokers) czy panów Grzegorza Wasowskiego i Sławomira Szczęśniaka (DM BOŚ). Oraz całą gamę gwiazd w reklamach ubezpieczycieli, o czym pisaliśmy TUTAJ. I faktycznie celebryci pojawiają się w spotach coraz częściej. Według szacunków domu mediowego MPG, przygotowanych na podstawie danych Kantar Media, w 2010 r. aż jedna trzecie kampanii bankowych korzystała z wizerunku celebrytów, a już w tym roku prawie połowa.

Bankowe gwiazdy reklamują ostatnio głównie darmowe konta. PKO Bank Polski wykorzystał Szymona Majewskiego do promocji Konta za Zero. Duet M&M zachwala Ekstrakonto Plus – „prawdopodobnie najwyżej oprocentowane konto w Europie”, a Maleńczuk firmuje nazwiskiem Konto Zarabiające, które pozwala odzyskać 4 proc. pieniędzy wydanych na paliwo. Faktem jest, że już prawie każdy bank proponuje swoim klientom konto bez opłat i coraz trudniej jest wyróżnić się na rynku. A celebryta dodatkowo zachwalający taki produkt może stanowić dodatkowy punkt zaczepienia dla klienta.

Potrzebujesz gwiazdora?

mBank zdecydował się przejść do kontrofensywy i zaatakować konkurencję. Wykorzystując przy tym właśnie szum, który powstał wokół tematu celebrytów. W nowej kampanii wizerunkowej, która wystartowała pierwszego czerwca mBank przewrotnie pyta klientów: Potrzebujesz gwiazdora, by wybrać bank? Drugim hasłem, które pojawi się na billboardach, będzie: NIE dla gwiazdorów, TAK dla dobrej oferty.

Bank dobrze wykorzystał moment i w zasadzie w pośredni sposób budżety wyłożone przez konkurencję na gażę dla gwiazd. Wystartował z kampanią tuż po debiucie spotów Kredyt Banku i „zdemaskowaniu” Maleńczuka. Rynek nie zdążył jeszcze na dobre ochłonąć, gdy mBank podważa sens zatrudniania celebrytów, zwracając się z podchwytliwym pytaniem bezpośrednio do klientów. Hasła na billboardach będą emitowane przez cały czerwiec w 10 największych miastach Polski. mBank stawia przede wszystkim na outdoor – billboardy, citilighty, megaboardy – prasę i internet. Reklamy nie pojawią się natomiast w telewizji. Bank nie ujawnia też, ile wyniesie budżet kampanii. Ponoć tyle, ile gaża celebryty (ale nie aż tyle, ile dostał Szymon Majewski 🙂

Raczej nie ma co liczyć na to, że mBank zniechęci inne instytucje do wykorzystywania w kampaniach wizerunku gwiazdorów. Znana postać to gwarant sukcesu, wpływający na wzrost rozpoznawalności marki. Z danych Polbanku wynika, że zatrudnienie Justyny Kowalczyk przyniosło wzrost spontanicznej znajomości marki banku o ponad 70 proc. Z kolei PKO BP podał w komunikacie, że dzięki reklamom z Szymonem Majewskim bank jest lepiej postrzegany, a klienci dobrze kojarzą nowa ofertę. Od czasu wprowadzenia nowych ROR-ów bank z pomocą Majewskiego sprzedał już 135 tys. kont.

Źródło: PR News

mbank ror wojciech boczoń 2011-06-02
Wojciech Boczoń
Tagi: mbank ror wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
16.12.2025 (09:47)

Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

BaFin ogłosił 15 grudnia 2025 r. pakiet środków wobec berlińskiego N26 po wykryciu uchybień w obszarze zgodności. …

a 0 Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką
16.12.2025 (05:38) – informacja prasowa

Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką

Magdalena Różczka przedłużyła na kolejne dwa lata współpracę z VeloBankiem. W rozmowie aktorka opowiedziała o …

a 0 ING sponsorem filmu „Lalka”
16.12.2025 (05:35) – informacja prasowa

ING sponsorem filmu „Lalka”

ING Bank Śląski będzie Sponsorem Strategicznym najnowszej ekranizacji powieści Bolesława Prusa …

a 0 Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4
16.12.2025 (05:34) – informacja prasowa

Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4

Rada Nadzorcza LINK4 SA w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego podjęła 5 grudnia 2025 r. uchwałę w …

a Kariera w finansach 0 Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku
16.12.2025 (05:33) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku

Rada Nadzorcza Unum Życie TUiR S.A. zdecydowała powołać do zarządu spółki dwóch nowych członków - Renatę Stawiczny …

a 0 Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości
16.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości

Od momentu wprowadzenia na rynek, kwalifikowany e-podpis mSzafir był dostępny online, dzięki weryfikacji tożsamości …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

BaFin ogłosił 15 grudnia 2025 r. pakiet…

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025…

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Zobacz również

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Who is who

Wioletta Sawicka

Wioletta Sawicka

PR Manager, Deutsche Bank Polska Wioletta Sawicka…

Regina Stawnicka

Regina Stawnicka

Manager PR, Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce…

Ewa Szerszeń

Ewa Szerszeń

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski Ewa…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców