PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiMeritum zaatakuje feniksem

Meritum zaatakuje feniksem

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 15.01.2009 (09:21)

Co powstanie z połączenia doświadczenia managera, który zęby zjadł w międzynarodowej instytucji będącej liderem rynku consumer finance, z jego własnymi pomysłami i przemyśleniami na temat rynku, które nie mogły być wcześniej wykorzystane? Z zapowiedzi wynika, że całkiem zgrabna aplikacja do obsługi kredytów, która może stać się tajną bronią startującego w tym roku w pełnym wymiarze banku.

W Warszawie pojawiła się pierwsza placówka Meritum Banku. Na ulicy Kruczej, bardzo blisko Smyka, przy Alejach Jerozolimskich. Placówka jest jeszcze pusta, ale w pełni obrandowana na zewnątrz. W pobliżu – jak to w Warszawie bywa, konkurencyjne instytucje. Sama placówka nie imponuje wielkością, co już może dawać do myślenia o przyszłej strategii banku.

Zanim jednak bank zaoferuje pełen wachlarz produktów dla klientów premium, minie jeszcze trochę czasu. W sumie nie ma się do czego spieszyć z otwieraniem placówek. Lepiej popracować nad bankowością internetową, która ma mieć bardzo istotne znaczenie dla osiągnięcia sukcesu. Alior wystartował i z zapowiadanych fajerwerków zostały kapiszony, które są dostępne w każdym innym banku. Co z tego, że jest umowa ramowa, jak w tym momencie wciąż nie można otworzyć przez internet zwykłego rachunku oszczędnościowego, nie mówiąc o usłudze maklerskiej. Ciekawe ile im tam zajmie dochodzenie do pełnej funkcjonalności? Allianz potrafił wystartować ze wszystkim. Na marginesie mała uwaga. Allianz24 to system bardzo dobry, ale nie nazwalibyśmy go najlepszym na rynku. W sumie jeśli głębiej się nad tym zastanowić, to w tym momencie trudno coś nowego wymyślić – może dostęp do kolejnych usług, czy możliwość obsługi bardziej zaawansowanych produktów, z wykorzystaniem zalet wynikających z ramowej umowy. O Allianzie napiszemy w najbliższym czasie, bo już od jakiegoś czasu mamy konto i tam.

Pozostając jednak przy łatwości obsługi i innowacyjności. Jak stwierdza Piotr Kochanowski z ING BSK, nowością w bankowości internetowej będzie bank, który zaprezentuje światu swego rodzaju „iPhona”. W sumie racja – niby telefon, a spełnia wiele różnych innych funkcji. Może w końcu połączenie z robiącymi na zachodzie furorę aplikacjami do zarządzania wydatkami? Masa wykresów, bankowość 2.0 i takie tam różne? Zobaczymy. Faktem jest, że coś nowego przydałoby się, żeby odróżnić się od konkurencji.

Czy tą drogą idzie właśnie Meritum Bank ze swoim Feniksem? Całkiem możliwe. Aplikacja ma być zupełnie czymś innym, niż standardy obowiązujące w branży. Nie mamy pojęcia, czy będzie swego rodzaju „iPhonem” consumer finance, ale z wypowiedzi konkurencji i osób korzystających z tego systemu, wyłania się obraz czegoś nowego. Sama nazwa jest też dość intrygująca. Czy to odradzające się BWE pod marką Meritum? A może to ma związek z Prezesem tej instytucji? W końcu też odradza się z popiołów, zamykając za sobą taki rozdział w życiu. We wspomnianym Aliorze również można na upartego odszukać elementów, które mogłyby być bliskie jego założycielowi…

Czym jest Feniks? To autorska aplikacja, stworzona do obsługi procesu kredytowego banku. Jest ona przygotowywana również do obsługi innych produktów – lokat, kart kredytowych, etc. Pomijając marketingowe zachwyty, które przy takiej okazji zazwyczaj występują, należy stwierdzić, że mało który bank chwali się podobnymi rozwiązaniami. Proces obsługi kredytowej jest bardzo prosty. Aplikacja samodzielnie sprawdza w BIKu posiadane przez klienta kredyty (do tego można dodać te, których tam nie ma). Samodzielnie przedstawia rozwiązania – czy to dobrania kredytu, czy np. konsolidacji już posiadanych zobowiązań. Jednym słowem szybko można przejąć konkurencji klienta, do tego mu jeszcze dodając gotówki. System działa bardzo szybko i wygląda na intuicyjny w obsłudze. W tym momencie działa już u niektórych pośredników, z którymi współpracuje Meritum. W przyszłości ma być również wykorzystany do innych produktów. Można go używać zarówno w placówce, jak i co ważniejsze poza nią. No i nie jest to aplikacja stricte bankowa, a zatem można ją „przekazać” dalej, również do internetu. Zaletą jest też możliwość manipulowania niektórymi parametrami, np. okres spłaty, konsolidacja niektórych zobowiązań. System pokazuje klientowi i osobie obsługującej aplikację również maksymalne możliwe zadłużenie, etc. Co najważniejsze, jest to oferta wiążąca, która nie zmienia się po w banku, jak to niekiedy jest z kredytem zaciąganym u pośredników.

Czy Feniks okaże się istotną przewagą konkurencyjną Meritum Banku? To zależy. Prezes Karpiński ma ogromne doświadczenie we współpracy z zewnętrznymi doradcami. Na tym przecież zbudował między innymi potęgę GE Money Banku w Polsce. Ten ostatni będzie zajęty procesem fuzji, a to doskonały moment, żeby wykorzystać chwilową nieuwagę konkurenta. Sieć zewnętrzna to tylko jednak część potencjału. Pytanie, jak sobie bank będzie radził z pozostałymi elementami układanki. Meritum to przecież ma być bank z segmentu bankowości osobistej, a nie masowy. Ta noga consumer finance jest istotna, ale nie można zapominać o tej zapowiadanej rewolucji w zakresie obsługi i podejścia do wymagającego klienta.

Nowa aplikacja nadaje się doskonale do taniej ekspansji terytorialnej. I nie chodzi tu tylko o kanały zdalne, co przede wszystkim o małe punkty kredytowe lub mobilnych doradców. Przy wysokomarżowym produkcie, może to się udać, a kryzys może wręcz pomóc – bank startuje z czystą kartą i nie musi się obawiać złych kredytów w posiadanym portfelu kredytów. Przykłady z życia pokazują, że nim bank sobie poradzi z takim problemem, potrafi minąć koniunktura i zacząć się kolejne spowolnienie.

Aplikacja jest przede wszystkim przyjazna w użyciu. Jako, że jest aplikacją frontową, to łatwo można wprowadzać zmiany w silniku – czyli to taka rewolucja internetowa w świecie grubych aplikacji home-bankingowych. To już może świadczyć o potencjale tego rozwiązania. Wraz z połączeniem know-how jakie jest w banku, może to oznaczać, że Meritum mimo wszystko może namieszać na rynku. Oczywiście ze względu na kryzys należy podchodzić do tego z większym dystansem, ale kto wie? Zwłaszcza, że prędzej czy późnej dojdzie do zbliżenia Meritum i Expandera. Przykład współpracy Nobla z Openem pokazuje, że to może być bardzo płodny mariaż.

Źródło: PR News

meritum 2009-01-15
Michał Macierzyński
Tagi: meritum

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Marta Pokutycka-Mądrala

Marta Pokutycka-Mądrala

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz PR w Nationale-Nederlanden…

Agnieszka Gorzkowicz

Agnieszka Gorzkowicz

Zastępca rzecznika prasowego, Credit Agricole Bank Polska…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców