PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaNajwiększe wyzwanie dla ubezpieczycieli? Być fajnym

Największe wyzwanie dla ubezpieczycieli? Być fajnym

Ubezpieczenia Malwina WrotniakMalwina Wrotniak - 03.06.2019 (00:16)
Ubezpieczenia

Gdzie sprzedawać polisy, żeby trafiać do młodych i jak zbudować relację podobną do tej, jaką klient ma na co dzień z bankiem – o tym podczas #WallStreet23 w Karpaczu rozmawialiśmy z Damianem Ziąberem, dyrektorem biura komunikacji korporacyjnej w PZU.

Malwina Wrotniak, prnews.pl: Branża ubezpieczeniowa wciąż ma niesprawiedliwy PR?

Damian Ziąber, PZU: I tak, i nie. Z jednej strony wciąż mamy obiegową opinię o ubezpieczycielach, która – moim zdaniem – jest zdecydowanie krzywdząca, bo przecież mówimy o promilu błędnie załatwionych spraw względem liczby wszystkich zawartych polis. Po drugiej, dobrej dla branży stronie są ci, którzy traktują pozytywne doświadczenia („miałem szkodę, zlikwidowałem, zapłacili, tyle”) jako coś pozytywnego – tyle że o tym na co dzień się nie mówi.

Może Waszymi apostołami zostaną młodzi, którzy załatwiają likwidację przez smartfona i jeśli tylko będziecie w tym kanale sprawni, pochwalą?

Na pewno mogą nimi być. Również dlatego, że dla nich się mocno zmieniamy. Chcemy, żeby w opinii osób, które cały swój świat noszą w kieszeni, ubezpieczenia również były jego istotną częścią, nawet jeśli nie jest to „sexy” produkt. Nie powiem, że wyzwaniem dla branży jest przekonanie klientów, że ubezpieczenia są „sexy”. Wyzwanie to kontakt z klientem – może nie tak intensywny, ale na tyle neutralny albo – specjalnie użyję tego słowa – fajny, jak ma na co dzień z bankiem.

Chcielibyście być fajni, wychodząc do klienta z ofertą, gdy robi zakupy na Allegro, kiedy planuje podróż LOT-em itd. Które z tych PR-owo wdzięcznych współprac w pierwszej kolejności przekonają do siebie klientów?

Każda prosta usługa zwracająca klientowi uwagę na coś oczywistego, o czym wcześniej sam nie pomyślał i dająca mu poczucie bezpieczeństwa jest, użyję naszego kolokwializmu, fajna. Przykład: klient kupuje telewizor na portalu aukcyjnym. Ubezpieczyciel podpowiada, że dobrze byłoby mieć podstawowe ubezpieczenie od przepięć w sieci elektrycznej za kilka złotych. Jeśli mu tego nie podpowiemy – pewnie sam nie będzie szukał. Jeśli mu podpowiemy i wyjaśnimy, jak to działa, jest duża szansa, że po nie sięgnie. Podobny mechanizm zadziała też w innych obszarach życia. Bardzo fajnie rozwija się rynek ubezpieczeń turystycznych, co jest dowodem na to, że młodzi ludzie – przy wszystkich swoich niesamowitych pomysłach na podróże – zaczynają myśleć o tym, że polisa turystyczna mogłaby im się przydać. „Bo może nie zawsze działa EKUZ, bo nie będę w podróży na terenie Unii Europejskiej, bo szybko proponują mi trzy różne warianty cenowe, a polisę mogę kupić w kilka minut na małym ekranie smartfona”.

A w banku? Kilka lat temu rynek trąbił o gigantycznym potencjale bancassurance. Czas pożegnać się z tamtymi oczekiwaniami?

Wieści o śmierci bancassurance są mocno przesadzone. Wręcz przeciwnie, słońce będzie na nim świecić. Ten rynek znajduje się od stałą, silną obserwacją ubezpieczycieli i wciąż są w nim pokładane pewne nadzieje. Efekty zależą jednak od typu produktu. Proste, drobne, zero-jedynkowe ubezpieczenie, na przykład ze świadczeniem na wypadek utraty pracy, concierge albo assistance, doszyte do karty sprzeda się dobrze. Przy bardziej skomplikowanym produkcie trzeba się będzie większego wysiłku, ale to się opłaci.

Moim zdaniem istota polega nie tyle na samej sprzedaży, co na umiejętności pokazywania intencji za tą sprzedażą stojącej. Na uświadamianiu ryzyka, na pokazywaniu, że produkt ubezpieczeniowy jest dla jego dobra. Kredyt mieszkaniowy? Świetnie, a co w razie kłopotów ze zdrowiem, pracą, czy wręcz życiem? I co wtedy z naszą rodziną? Naszym zadaniem jako ubezpieczycieli jest wywołanie refleksji pt. „No tak, zapomniałem o tym. OK, to przyjrzyjmy się tej ofercie.” To coraz częściej działa, co pokazują m.in. wyniki sprzedaży klasycznych polis na życie, mimo że po części wiedzione obecną akcją kredytową banków i sytuacją na rynku nieruchomości.

Ale kioskami z polisami banki już chyba nie będą?

Nie wydaje mi się – chociaż znowuż, stare porzekadło mówi: „Nigdy nie mów nigdy”. Część ludzi o części produktów zawsze będzie chciała porozmawiać z drugim człowiekiem, dłużej, dokładniej, niż podchodząc do okienka w kiosku. To empatii, zaufania, umiejętności. Inna część będzie szukała prostych produktów, które można szybko kupić. Poczekamy, zobaczymy. Myślę, że kioskiem z polisami – wieloma, różnymi, dobieranymi na żywo, w zależności od naszej aktywności – będzie w największym stopniu nasz telefon (o ile w ogóle można będzie go jeszcze nazwać telefonem…).

Przy sprzedaży prostego OC drugi człowiek wydaje się mniej potrzebny. Mieliśmy być drugą Wielką Brytanią, przerzucając kierowców do kanału direct, ale się nie udało. Dlaczego?

Znowu – zależy to trochę od rodzaju produktu i od klienta. Direct na pewno będzie naturalnym, intuicyjnym wyborem dla osób, które do online przywykły. W ich przypadku pojawia się natomiast ryzyko wybierania tylko ceną i wypadałoby się mocno zastanowić, jak być przy kliencie jako firma, która w zakresie cen ma być w zgodzie z zaleceniami regulatorów i nie powinna schodzić poniżej pewnego poziomu.

Druga część osób nadal będzie chciała pójść do znajomego agenta, z nadzieją, że – dajmy na to – Pan Zbyszek – znajdzie im atrakcyjniejszą stawkę. Rynek będzie więc obserwował klienta i dostosowywał do niego możliwości. Nie będzie ani tylko direct, ani tylko agentów. Nawet patrząc na Wielką Brytanię, można by odwrócić pytanie – skoro rozmawiamy o kraju z powszechną świadomością ubezpieczeniową, powszechnym dostępem do internetu, na wysokim poziomie cyfryzacji itd., dlaczego direct nie upowszechnił się jeszcze bardziej i nie przekroczył tych 40-proc. udziału w rynku? Nie uwierzę w to, że pozostałe 60 proc. to produkty tak skomplikowane, że potrzeba do ich sprzedaży drugiego człowieka. Wiele zależy od modelu preferencji społecznych i nie każdy schemat sprawdzający się w jednym miejscu zadziała w innym. Za to wierzę w to, że naszym zadaniem jest jeszcze dokładniejsze przyglądanie się konkretnemu klientowi i jego zachowaniu na drodze, skoro mówimy o OC czy AC.

mw

bancassurance direct pzu ubezpieczenia 2019-06-03
Malwina Wrotniak
Tagi: bancassurance direct pzu ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 O 248,8% wzrosła wartość zapytań o kredyty mieszkaniowe we wrześniu 2023 r.
04.10.2023 (08:26) – informacja prasowa

O 248,8% wzrosła wartość zapytań o kredyty mieszkaniowe we wrześniu 2023 r.

O 248,8% wzrosła wartość zapytań o kredyty mieszkaniowe we wrześniu 2023 r. – informuje BIK Indeks Popytu na …

a 0 PayEye rusza z pilotażowym programem płatności online
03.10.2023 (12:42) – informacja prasowa

PayEye rusza z pilotażowym programem płatności online

Branża płatności jest jedną z najszybciej rozwijających się w Polsce. Jak wynika z ostatniego raportu cashless.pl …

a 0 Santander Leasing z nową ofertą "Dodatkowa gotówka dla lekarzy"
03.10.2023 (12:40) – informacja prasowa

Santander Leasing z nową ofertą "Dodatkowa gotówka dla lekarzy"

1 października br. przypadał Międzynarodowy Dzień Lekarza – z tej okazji Santander Leasing przygotował zupełnie …

a 0 Volkswagen Financial Services zasadzi 15 tys. drzew w ramach akcji „Kup polisę online – zasadź drzewo”
03.10.2023 (12:38) – informacja prasowa

Volkswagen Financial Services zasadzi 15 tys. drzew w ramach akcji „Kup polisę online – zasadź drzewo”

Volkswagen Financial Services wspólnie z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych zapraszają do udziału w akcji, która ma …

a 0 Pierwszy samochód od Link4 ma już nowego właściciela
03.10.2023 (12:37) – informacja prasowa

Pierwszy samochód od Link4 ma już nowego właściciela

Szczęśliwy uczestnik Loterii Jubileuszowej LINK4 wyjechał z salonu samochodowego w Łodzi swoją nową Toyotą Yaris …

a 0 Adyen otwiera nowe biuro w Pradze
03.10.2023 (12:35) – informacja prasowa

Adyen otwiera nowe biuro w Pradze

Adyen, globalna platforma technologii finansowych, otwiera kolejne Europejskie biuro, tym razem w Czeskiej Pradze. …

Autor wpisu

Malwina WrotniakMalwina Wrotniak
Inne wpisy tego autora:
Znamy najlepsze banki tego roku. Wyniki rankingu Złoty Bankier 2020

Znamy najlepsze banki tego roku. Wyniki rankingu Złoty Bankier 2020

Na rynku muzycznym mawiają, że najtrudniejsza dla…

23 czerwca wielki finał rankingu Złoty Bankier 2020!

23 czerwca wielki finał rankingu Złoty Bankier 2020!

Już 23 czerwca przekonamy się, które banki…

Internet w Polsce coraz częściej do obsługi bankowości. Nowe dane GUS-u

Internet w Polsce coraz częściej do obsługi bankowości. Nowe dane GUS-u

Już blisko połowa użytkowników internetu w Polsce…

Zobacz również

Te banki obsługują najwięcej klientów. Nowe dane po II kwartale 2023

Te banki obsługują najwięcej klientów. Nowe dane po II kwartale 2023

Na koniec czerwca 2023 r. ankietowane przez…

Wakacje kredytowe 2.0? „Będzie próg dochodowy, ale obejmie większość kredytobiorców”

Wakacje kredytowe 2.0? „Będzie próg dochodowy, ale obejmie większość kredytobiorców”

Kryterium dochodowe w ustawowych wakacjach kredytowych, które…

Banki na plusie. Zysk sektora w górę o blisko 125 proc. między styczniem a sierpniem

Banki na plusie. Zysk sektora w górę o blisko 125 proc. między styczniem a sierpniem

Zysk netto sektora bankowego w okresie styczeń-sierpień…

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” – jak duże mieszkanie można kupić?

Choć działający od trzech miesięcy program „Bezpieczny…

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Ukryte podwyżki także w stałoprocentowych hipotekach

Kredyty hipoteczne z okresowo stałym oprocentowaniem wywalczyły…

Who is who

Aleksandra Leszczyńska

Aleksandra Leszczyńska

Dyrektor komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Grupy…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Marta Rutkowska

Marta Rutkowska

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Marta…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

wiczkax:

na pewno, w końcu to dość popularny temat …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

wszystko jest klarowne i łatwo się to ogarnia …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

zdecydowanie, żeby potem nie zostać z ręką w nocniku …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no wiesz czasami to różnie bywa, niestety :c …

czw, 28 wrz 2023 (14:03) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no nie, nikt nie będzie ponosił takiej odpowiedzialności …

czw, 28 wrz 2023 (13:55) • Inflacja jest niekorzystna nawet dla obligacji zabezpieczonych przed inflacją

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • zgarnijpremie.pl
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców