W II kwartale 2010 roku skonsolidowany zysk netto Citi Handlowego wyniósł 198,4 mln zł. Oznacza to wzrost o 127 mln zł, czyli 178% w stosunku do wyniku z II kwartału 2009 roku.
W tym samym okresie przychody Citi Handlowy wzrosły o 62,4 mln zł i osiągnęły pułap 689 mln zł. Rośnie też efektywność banku. Stopa zwrotu z kapitału (ROE) uzyskała poziom 12,8% w porównaniu z 6,9% w II kwartale 2009 roku. Poprawiła się także efektywność kosztowa. Obrazujący to wskaźnik kosztów do dochodów zmniejszył się do poziomu 51% z 56% przed rokiem.
Na wynik Citi Handlowy w II kwartale 2010 roku wpływ miały w szczególności wyższy o 26 proc. wynik z tytułu opłat i prowizji (166,1 mln zł w II kwartale 2010 r. wobec 131,5 mln zł w II kwartale 2009 roku); wyższy o niemal 25 mln zł wynik na handlowych instrumentach finansowych i rewaluacji (99,8 mln zł w II kwartale 2010 roku wobec 75 mln zł w II kwartale 2009 roku) oraz o ponad 20 mln zł wyższy wynik na inwestycyjnych dłużnych papierach wartościowych (35,7 mln zł w II kwartale 2010 roku wobec 15.4 mln zł w II kwartale 2009 roku).
W II kwartale 2010 roku Citi Handlowy kontynuuje realizację nowej strategii.
Zgodnie z zapowiedziami w maju tego roku Citi rozpoczęło pracę nad budową polskiego zespołu bankowości inwestycyjnej. Zespół bankowości inwestycyjnej Citi ściśle współpracuje z zespołem Citi Handlowy i Domem Maklerskim Banku Handlowego S.A. oraz bankierami Citigroup w Londynie. Tym samym Citi Handlowy wzmocnił swoją pozycję banku uniwersalnego i wzbogacił szeroki wachlarz usług finansowych o większe zaangażowanie w obszarze Equity Capital Markets oraz działania z zakresu Mergers&Aquisitions.
W pierwszym półroczu tego roku utrzymywało się duże zainteresowanie transakcjami factoringowymi Citi Handlowy, w szczególności w zakresie finansowania dostawców sprzedających do koncernów międzynarodowych. W obszarze produktów obsługi handlu (takich jak akredytywa, inkaso, gwarancja) Bank odnotował 16% wzrost liczby udzielonych gwarancji w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
W II kwartale 2010 roku bank odnotował wysoki wzrost na Elektronicznych Przekazach Pocztowych i zrealizował o 18% więcej przekazów w porównaniu do poprzedniego kwartału, zwiększając przy tym wartość transakcji o aż 23%.
Szczególnym zainteresowaniem wśród klientów niebankowych w II kwartale tego roku cieszyła się platforma internetowa CitiFX Puls. Liczba użytkowników tego zaawansowanego narzędzia transakcji wymiany walutowej przez Internet stale rośnie. Rosną przy tym przychody Banku z tytułu operacji transakcji online. Od marca do czerwca odnotowano rekordowy 90 proc. wzrost przychodów z tego w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
W II kwartale bank w konsorcjum z innymi bankami sfinalizował transakcję finansowania dla wiodącej spółki rynku energetycznego na łączną kwotę 3 mld zł. Przeprowadził również dużą emisje obligacji dla Miasta Warszawy w kwocie 300 mln zł oraz emisję kolejnej transzy obligacji przychodowych w kwocie
140 mln zł dla znaczącego podmiotu sektora publicznego.
W II kwartale Citi Handlowy systematycznie rozwijał ofertę adresowaną do klienta indywidualnego. Skupiono się na intensywnej akwizycji nowych kont osobistych oraz kart zbliżeniowych PayPass. Bank ruszył z promocją konta internetowego oferując zbliżeniową kartę debetową MasterCard® PayPass™ za 0 zł. Dodatkowo, posiadaczom CitiKonta Direct bank udostępnił wypłaty ze wszystkich bankomatów w kraju bez prowizji oraz zagwarantował bezpłatne przelewy krajowe przez Internet, a przy wpływie miesięcznym w wysokości co najmniej 1500 zł prowadzenie konta za 0 zł. W efekcie, na koniec od marca do czerwca bank wydał 50 000 kart zbliżeniowych.
W II kwartale bank rozwinął też zdalne kanały dostępu z Citi Handlowy. Liczba użytkowników Citibank Online wzrosła o 22 proc. w stosunku do II kwartału 2009 roku i wyniosła 597 tys. Wzrosła też o 6,5% do 10,5 tys. liczba klientów korporacyjnych aktywowanych w bankowości internetowej CitiDirect
Na początku kwartału bank uruchomił też bankowość mobilną Citi Mobile. Serwis pozwala na zarządzanie rachunkiem bieżącym oraz rachunkiem karty przez telefon komórkowy z dostępem do Internetu. Na koniec pierwszego półrocza z Citi Mobile skorzystało 7 060.
Zgodnie z założeniami nowej strategii, Citi Handlowy rozbudowuje sieć punktów styczności z bankiem i rozwija niestandardowe kanały sprzedaży. Przykładami takich działań są stoiska bankowe we franczyzowych punktach operatora sieci komórkowej Polkomtel, stoiska na 5 lotniskach oraz standy w centrach handlowych, gdzie klienci mogą wnioskować o kartę kredytową. Dodatkowo, od II kwartału tego roku za pośrednictwem 450 punktów Unikasa klienci mogą spłacać zadłużenie na swoich Kartach Kredytowych Citibank.
Dom Maklerski Banku Handlowego S.A. w I kwartale 2010 r. pośredniczył w 15,2 % obrotów akcjami na rynku wtórnym, kolejny kwartał z rzędu utrzymywał pod tym względem pierwszą pozycję na rynku. W omawianym okresie wartość transakcji zawartych za pośrednictwem DMBH na rynku akcji na Giełdzie Papierów Wartościowych S.A. wyniosła 18,5 mld zł (wzrost o 78,1% w stosunku do analogicznego okresu 2009 roku). Wartość obrotów na GPW wzrosła o 46,7% w stosunku do analogicznego okresu 2009 r.
Źródło: Citi Handlowy