Nowa Honda Civic, będąca już ósmą generacją tego kompaktowego modelu, zaskakuje przede wszystkim swoim futurystycznym nieco wyglądem, czym znacznie odróżnia się od ogromnej konkurencji w tej klasie. Jak widać, odmienność, w połączeniu z wieloma cechami, z jakich zawsze słynął Civic, zwiększyła zainteresowanie. Czy jednak przełoży się to także na wynik sprzedażowy? O tym przekonamy się w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Pierwszy miesiąc roku, jak zwykle, obfitował w wiele nowości rynkowych. I co ciekawe, z widocznym efektem w pierwszej dziesiątce rankingu. Bardzo dobre wejście miał Fiat Grande Punto, czyli trzecia generacja popularnego włoskiego małego auta, które teraz, zgodnie ze swoim przedrostkiem, znacznie zwiększyło gabaryty. Ceny za Grande Punto rozpoczynają się od 36.700 zł. W ofercie znajdują się trzy silniki benzynowe: 1.2 (65 KM), 1.4 (77 KM) i 1.4 (95 KM), a także trzy wersje wysokoprężne: 1.3 (75 KM), 1.3 (90 KM) i najmocniejsza jednostka 1.9 (130 KM). Drugie miejsce w styczniu (dni otwarte odbyły się dopiero w pierwszych dniach lutego) świadczy, iż w tym roku może to być jeden z hitów sprzedaży na naszym rynku. A pamiętać należy, iż wciąż w sprzedaży znajduje się także poprzednia wersja tego auta.
Drugą styczniową nowością, która zdołała zakwalifikować się do czołówki była druga generacja Toyoty Yaris. Mała Toyota oferuje zainteresowanym wersje benzynowe 1.0 (69 KM) i 1.3 (87 KM) oraz 1,4-litrowego diesla o mocy 90 KM.
Warto zwrócić także uwagę na spore zainteresowanie w styczniu obiema dostępnymi w sprzedaży generacjami Opla Astry (drugą i trzecią). Gdyby zsumować wyniki, to Opel Astra znalazłby się tuż za zwycięzcą styczniowego rankingu.
Dwie styczniowe nowości miały także duży wpływ na ostateczny kształt rankingu najbardziej popularnych marek. Ponownie zwyciężyła w nim Toyota, która miała aż trzech swoich przedstawicieli w ścisłej czołówce. Jednak przewaga nad drugim Fiatem nie była aż tak wyraźna. Widać, iż nie tylko Grande Punto jest obiektem sporego zainteresowania wśród internautów.
Od jakiegoś czasu większym zainteresowaniem cieszą się marki z tzw. segmentu premium (Audi, BMW, Mercedes). Czy jest to tylko chęć bliższego przyjrzenia się czemuś, co dla większości jest nieosiągalne, czy też może przyszedł lepszy czas dla bardziej luksusowych modeli?
Na samym szczycie rankingu samochodów dla firm bez zmian – prowadzi (już dziesiąty miesiąc z rzędu) Mercedes Sprinter przed Gazem Gazelą. Jednak trzecia lokata Nissana Pickupa to już spore zaskoczenie. Wiadomo, iż od sierpnia ubiegłego roku auta z tego typu nadwoziem podlegają pełnemu odliczeniu VAT zarówno przy zakupie, jak i późniejszym kupnie paliwa. Mimo to trzecia pozycja to jak dotąd najwyższa w historii rankingów aut wykorzystywanych jako firmowe. A dodać należy do tego jeszcze piąte miejsce innego pickupa marki Nissan – Navara. Jeśli choć w części zainteresowanie to przełoży się na późniejszy wzrost sprzedaży, to władze Nissana będą z pewnością mieć duże powody do wdzięczności za tak zmienione przepisy.
Codziennie tysiące Internautów odwiedza strony internetowej platformy motoryzacyjnej mojeauto.pl w poszukiwaniu informacji na temat nowych samochodów dostępnych w Polsce. Używając „konfiguratora samochodów” Internauci mogą zapoznać się z aktualną ofertą rynkową, cennikami samochodów, promocjami, mogą „zbudować” interesujący ich samochód: wybierając markę, model, wersję oraz kolorystykę i wyposażenie dodatkowe. Wybory Internautów zliczane są w czasie przeglądania udostępnionej przez mojeauto.pl unikalnej bazy danych, zawierającej szczegółowe opisy samochodów nowych dostępnych na polskim rynku. W ten sposób powstaje comiesięczny ranking dziesiątki najpopularniejszych samochodów w polskim Internecie.