PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMichał MacierzyńskiNowy rzecznik mBanku

Nowy rzecznik mBanku

Michał Macierzyński Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński - 13.10.2009 (12:44)

W grupie BRE Banku duże przetasowania w działach odpowiadających za komunikację  z mediami. Najpierw nowy Dyrektor obszaru komunikacji i rzecznik samego BRE Banku, obecnie również nowy PRowiec w mBanku. Co kryje się za tymi zmianami i co one mogą przynieść?

Nowym rzecznikiem mBanku zostanie Krzysztof Olszewski. Mimo młodego wieku, osoba w branży PRu finansowego doskonale znana i doświadczona. Olszewski zawodowe szlify zdobywał początkowo w Open Finance, a potem w Noble Banku. W Openie był od samego początku – najpierw wspierał Dorotę Kossowską, a potem już sam zajmował się działką PRu eksperckiego. Nie było łatwo, bo po drugiej stronie miał twórcę kategorii zawodowej – Macieja Kossowskiego (zbieżność nazwisk przypadkowa). Wraz ze wzrostem grupy, przejmował kolejne obowiązki, w tym między innymi PRu Noble Banku, a także spółek z grupy. W tym czasie był prawdziwym człowiekiem orkiestrą. Od końca 2008 roku związany z grupą Noble Banku jako wolny strzelec, zajmujący się wsparciem PRowym działu analiz Open Finance, który jak każdy widzi, zdominował rynek mediów. Olszewski zastąpi na stanowisku Annę Moszczyńską, która przez najbliższy czas będzie mu płynnie przekazywała swoje obowiązki.

Problem komunikacji mBanku jest doskonale widoczny na rynku. BRE dwoi się i troi, żeby to zmienić. Wszystko za sprawą „nabitych w mBank”. Bank przyjął taką, a nie inną taktykę, że ostrze krytyki skierowane jest przede wszystkim w bank wirtualny. W MultiBanku zresztą łatwiej się było dogadać z klientami, bo są placówki i można porozmawiać w spokoju. Jest również inna przyczyna – w przyszłości mBank prawdopodobnie już nie będzie się tak mocno skupiał na kredytach hipotecznych, a jeśli już to udzielał ich za pośrednictwem Aspiro. Z tego też względu BRE chce jak najbardziej chronić w tym przypadku markę MultiBanku, dla którego kredyty hipoteczne oczywiście cały czas będą strategicznym produktem. Jeśli się doda do tego fakt, że mBank nie jest już oczkiem w głowie szefa detalu, jak to było jakiś czas temu, to mamy już odpowiedź, dlaczego praca na stanowisku rzecznika mBanku to stąpanie po polu minowym…

Anna Moszczyńska swoją karierę zaczęła w MultiBanku i była jego „współzałożycielem”. Potem w latach 2003 aż do teraz była związana z mBankiem, gdzie zajmowała się m.in. WEB Marketingiem, serwisem www. W jej kompetencjach był również projekt obsługi klientów zamożnych (ostatnio wdrażany), a od września 2008 roku była rzeczniczką i szefem działu PR mBanku. Można stwierdzić, że trafiła na stanowczo zły moment. Środek kryzysu finansowego, problemy z kredytami walutowymi, wojna depozytowa, problemy Commerza w Niemczech. To wszystko sprawiło, że mBank z ulubieńca mediów i internautów stał się prawdziwym chłopcem do bicia. Dla BRE, który wówczas był w okresie głębokich zmian, był to prawdziwy szok. Z banku odchodzili jedni ludzie, przychodzili drudzy, którzy nie do końca jeszcze czuli specyfikę działalności detalu. Ogromnym problemem była komunikacja. Dla BRE Banku to była zupełna nowość, bo przez lata byli przyzwyczajeni jednak do czegoś innego. Inne też były wyobrażenia pracy PRowej nowego zarządu. Naszym zdaniem, i ponownie to piszemy, bez zmiany podejścia biznesowego, sprawy „nabitych” nie da się rozwiązać tylko poprzez komunikację. To nie ta droga. Nie pomoże zatem zatrudnienie jednej z wiodących agencji PRowych, nie pomoże merytoryczna dyskusja, czy wywołujące uśmiech na naszych twarzach propozycje dla osób ze starego portfela (z litości już pomijamy ten temat). Jednym słowem PR to nie puder, którym można przykryć brzydko pachnąca sprawę i liczyć na to, że się rozejdzie po kościach. Bankowi też nie pomoże nieco kontrowersyjna kampania reklamowa (w obecnej sytuacji). Pomijając już samo hasło, jesteśmy ciekawi czy ktoś sprawdził, jak te wszystkie długie hasła czyta się na billboardach, czy ogólnie na materiałach reklamowych. Można byłoby zrobić taką analizę mediów i policzyć po koszcie „reklamy”, ile BRE Bank i mBank już wtopił na tej całej sprawie „nabitych”. Najciekawszą informacją ostatnich dni jest dla nas fakt, że zbuntowani klienci mogą dostać Złotego Spinacza 2009 – nagrodę Związku Firm Public Relations w kategorii Kampania Społeczna. „Stop kredytowym bankozaurom! – Inicjatywa kilku tysięcy konsumentów usług bankowych, zrzeszonych wokół stron internetowych nabiciwmbank.pl i mstop.pl” konkuruje z „Kumpel z Powstania. 1944 Live – San Markos i On Board Public Relations” i z „Zmień klimat na lepszy – Partner of Promotion”. Jeśli wygra kampania skierowana przeciwko BRE Bankowi, to będzie to blamaż na całego.

To wszystko pokazuje, że Krzysztof Olszewski nie będzie miał prosto. No ale do różnego rodzaju kryzysów PRowych jest już przyzwyczajony, więc to nie będzie dla niego pierwszyzna. Przez najbliższy czas w nową rolę będzie go wprowadzała A. Moszczyńska. Jak wynika z naszych informacji będzie się potem żegnała z mBankiem, chociaż ten ostatni próbował ją zatrzymać. Bank traci tym samym bardzo doświadczonego pracownika.

Czy Olszewski poradzi sobie na nowym stanowisku? Sprawa portfela starych kredytów już nieco przycichła, również BRE Bank dojrzewa powoli do zmiany podejścia. To z całą pewnością mu pomoże, chociaż i tak kluczowe są nie jego kompetencje zawodowe czy kontakty w mediach, a decyzje biznesowe. W pozostałych przypadkach poradzi sobie doskonale, bo zna doskonale cały rynek i z tego co zdążyliśmy go poznać, jest świetnym fachowcem. Można zatem powiedzieć, że z punktu widzenia BRE Banku, ściągnięcie go do mBanku to świetne posunięcie.

To zresztą  nie pierwszy tego typu ruch. Jakiś czas temu do samego BRE Banku dołączył Piotr Rutkowski, naszym zdaniem jeden z najlepszych (byłych) dziennikarzy bankowych na rynku. Po w sumie krótkim czasie jego bytności w banku, można powiedzieć, że to było bardzo dobre posunięcie. W samym dziale komunikacji w BRE w ostatnim czasie doszło do kilku innych istotnych zmian. Dyrektorem obszaru komunikacji i strategii marketingowej została Paulina Rutkowska. Odpowiada dalej za spójność działań biur prasowych Grupy BRE. Obowiązki rzecznika prasowego przejął po niej Roman Jamiołkowski. Jego zastępcą jest właśnie Rutkowski. Widać zatem nowe otwarcie. Łatwo nie mają, ale z drugiej strony sytuacja na rynku się uspokaja i należy liczyć na nowe otwarcie.

Osobną  kwestią będzie co dalej z działem analiz Open Finance. W tym momencie przewodzi tam Emil Szweda i raczej Doradca nie myśli o zatrudnianiu kogoś w zamian za Olszewskiego. To też ciekawa sytuacja, bo ani Noble Bank, ani Open Finance, nie mają w gruncie rzeczy swojego rzecznika. Jest osoba odpowiedzialna za PR, ale formalnie nie pełni takiej funkcji. Wszystko zapewne będzie do ustalenia po połączeniu Getina z Noblem. Ciekawe jak to tam będzie wszystko wyglądało…

Krzysztofowi życzymy cierpliwości no i trzymamy mocno kciuki za jego sukces. mBank to przecież wciąż bardzo fajny bank i ludzie.
Źródło: PR News

krzysztof olszewski mbank 2009-10-13
Michał Macierzyński
Tagi: krzysztof olszewski mbank

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Michał MacierzyńskiMichał Macierzyński
Inne wpisy tego autora:
Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

Macierzyński przechodzi do PKO Banku Polskiego

W maju minie dokładnie 8 lat od…

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Polbank EFG i Pocztowy stawiają na hasła SMSowe

Kolejne dwa banki zdecydowały się na zmianę…

Consumer finance w odwrocie

Consumer finance w odwrocie

Deutsche Bank PBC podjął decyzję o dość…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Anna Borowiec-Góra

Anna Borowiec-Góra

Członek Zarządu i Dyrektor Zarządzająca, MSLGROUP Financial…

Marek Gieorgica

Marek Gieorgica

Członek Zarządu, Clear Communication Group Marek Gieorgica…

Aleksandra Leszczyńska

Aleksandra Leszczyńska

Dyrektor komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Grupy…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców