PKO Bank Polski rozpoczął wdrożenie nowego systemu zarządzania relacji z klientami. Wybrane rozwiązania firmy Teradata pozwolą na zintegrowanie danych o klientach ze wszystkich systemów banku, a tym samym na konstruowanie ofert jeszcze precyzyjniej dostosowanych do ich potrzeb.
Głównym zadaniem systemu jest zwiększanie liczby kontaktów z klientami, jak również podniesienie efektywności kampanii marketingowych. Nowe oprogramowanie pozwoli na bardziej wnikliwą analizę klientów poprzez wygenerowanie nowych sposobów kontaktu, jak i monitorowanie ich aktywności pod kątem sprzedaży lub usług. Informacje te umożliwią jeszcze lepsze zarządzanie klientami w poszczególnych segmentach oraz pozwolą na zwiększenie skuteczności bardziej spersonalizowanych kampanii marketingowych.
– Nowe rozwiązanie zintegruje wszystkie systemy PKO Banku Polskiego. Precyzyjny dobór klientów według konkretnych kryteriów, obejmujących indywidualne aktywności, poprawi dostosowanie oferty Banku do ich potrzeb. Na podstawie danych klientów, historii rachunków i transakcji, aplikacje do zarządzania kampaniami marketingowymi precyzyjniej zdefiniują grupy docelowe w ramach zidentyfikowanych mikrosegmentów. Do tych grup Bank będzie kierował spersonalizowane oferty przez wybrane kanały dostępu np. Internet czy e-mail. Dzięki temu zapewnimy klientom większy komfort korzystania z bogatej oferty produktowej – mówi Katarzyna Durbajło-Andracka, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Detalicznej.
Wdrożenie systemu obejmuje bazę danych Teradata, rozwiązanie do zarządzania kampaniami i procedurami marketingowymi, narzędzia zaawansowanej analityki oraz narzędzia do raportowania.
Platforma będzie również wykorzystywana przez Inteligo, internetowe ramię Grupy PKO Banku Polskiego.
Źródło: PKO Bank Polski