Tym samym na dywidendę dla akcjonariuszy przeznaczono ponad sześćset dwadzieścia milionów złotych, co oznacza, iż kwota dywidendy przypadająca na jedną akcję wyniesie 4,75 zł. Termin ustalenia prawa do dywidendy został wyznaczony na 4 lipca, natomiast termin wypłaty dywidendy przypada na dzień 29 sierpnia 2008 roku.
Rada Nadzorcza pozytywnie oceniła kontynuowaną przez bank politykę dyscypliny kosztowej – w skali całego banku koszty wzrosły jedynie o 1,5%, tj. 22 mln zł. Równocześnie zysk netto Grupy Banku Handlowego po raz szósty od momentu fuzji wzrastał i wyniósł 824 mln zł na zakończenie 2007 roku. Prezes Citi Handlowy, Sławomir Sikora po posiedzeniu powiedział:
Od czasu fuzji z Citibank Poland S.A Bank Handlowy w Warszawie S.A. notował systematyczny wzrost wyniku netto, a rok 2007 był pod tym względem rekordowy. Warto podkreślić, że wynik finansowy brutto za 2007 rok przekroczył poziom 1 miliarda złotych. Bank poprawił wszystkie najważniejsze wskaźniki finansowe, zarówno w segmencie korporacyjnym, jak i detalicznym. Dlatego też wypłacona kwota dywidendy należy do najwyższych na rynku, a dywidenda 4,75 złotego na akcję to o 16% więcej niż w roku ubiegłym – dodał prezes.
Rada Nadzorcza w raporcie zatwierdzonym przez Walne Zgromadzenie przypomniała o wysokich ratingach dla Citi Handlowy – jak czytamy: „Agencja Moody’s utrzymuje dla Banku rating Aa3 (ocena 4-a od góry w 21-stopniowej skali, przedział ocen inwestycyjnych) dla depozytów długoterminowych w walucie krajowej, A2 dla depozytów długoterminowych w walucie obcej (ocena 6-ta od góry) oraz Prime-1 dla depozytów krótkoterminowych w walucie obcej (ocena 1-sza od góry w 4-stopniowej skali). Są to ratingi na najwyższym poziomie dostępnym dla podmiotu z siedzibą w Polsce. Ponadto, w 2007 roku agencja Moody’s poinformowała Bank o podwyższeniu ratingu siły finansowej z „D+” do „C-”.
Rada Nadzorcza przeanalizowała wyniki finansowe banku oraz wzrost sprzedaży w kluczowych segmentach i pozytywnie oceniła rozwój i innowacyjność oferty produktowej. Dodatkowo Rada wyraziła przekonanie, iż podjęte i planowane działania przyczynią się do dalszego wzmocnienia pozycji rynkowej banku, co dowodzi skuteczności przyjętej strategii.