PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyQ110 – placówka bankowa przyszłości

Q110 – placówka bankowa przyszłości

Analizy 20.08.2009 (07:36) artykuł nadesłany

Coraz szersza oferta i powiększający się wachlarz usług świadczonych przez banki stwarza potrzebę zatrzymania Klienta w placówce na dłużej. Jednak przy okienku „na stojaka”, jest to raczej niemożliwe. Naprzeciw temu problemowi wyszedł Deutsche Bank otwierając pierwszą placówkę bankową nowej generacji – Q110. Przykład ten pokazuje jak dalece można pójść w kierunku potrzeb Klienta i stworzenia dla niego komfortu przebywania w banku.

Spotyka się bank z klientem

Dla klientów banku placówka bankowa to pewnego rodzaju wizytówka. Wizytówka wywołująca podświadomie skojarzenia o jakości oferowanych tam usług. Nowoczesność, bezpieczeństwo, oraz otwartość to cechy, które docenia każdy Klient powierzający swoje finanse tylko solidnej i stabilnej instytucji. W Q110 „bank spotyka się z klientem na wysokości oczu”. Przestrzeń zagospodarowana jest w sposób sprzyjający rozmowom, dyskusjom, spokojnemu przeglądaniu ofert czy uzyskaniu pomocy doradcy. Do dyspozycji klientów jest kawiarnia, w której można zasiąść razem z doradcą, restauracja, pokój zabaw dla dzieci, zapewniający opiekę przedszkolanki, a nawet kąt dla zwierząt, gdzie nasz pupil otrzyma miskę z karmą i wodą (!). Oczywiście to wszystko stanowi dodatek do podstawowej funkcji banku – dokonywania operacji finansowych. W Q110 można to załatwić na kilka sposobów: przy wpłato/bankomatach, przy mini-ladzie, przy której można razem z doradca patrzeć w ekran komputera lub w strefie zamkniętej – jeśli ktoś ma takie życzenie (tu do dyspozycji klientów jest kilka pomieszczeń, wyposażonych w różnym stylu, a także pokój umożliwiający wideokonferencję z dodatkowym doradcą – jeśli istnieje taka potrzeba).

Mile spędzony czas

Samo oczekiwanie na swoją kolej może odbywać się przy kawiarnianym stoliku (w zasięgu kawiarenki jest również mini-biblioteka), w sklepie, który co jakiś czas zmienia swój asortyment (torby podróżne latem, świąteczny jarmark w grudniu etc), w „strefie marzeń”, gdzie możemy zaplanować urlop, czy przy wielu stanowiskach informacyjnych, w których korzystając z udostępnionych komputerów możemy dowiedzieć się o aktualnej ofercie banku.

Merchendising w banku przyszłości

W unikalny sposób w Q110 został potraktowany temat systemu Merchandisingowego. Przestrzeń placówki jest wolna od agresywnych reklam, narzucających się standów z ulotkami, plakatów i „potykaczy”. Ciężar działań reklamowych został przesunięty z przekazywania konkretnych treści na nowatorski sposób ich ekspozycji (blaszane pudełka, czytniki kodów, monitory, samoobsługowe punkty informacyjne). Za pomocą nowoczesnych cyfrowych technologii bank wciąga klientów w interakcję polegającą na samodzielnym docieraniu do informacji, które podane w niestandardowy sposób budzą zaciekawienie i dają poczucie samodzielności w dokonywaniu wyborów i decyzji. Merchandising usług bankowych w Q110 został oparty głównie na rozwiązaniach Digital Signage, które wspierają innowacyjnie zaplanowaną komunikacje z klientem (LED-screen przy wejściu informujący o tym, kto dziś pełni dyżur doradcy, touch-screen, na którym można sprawdzić topografię banku, samoobsługowe terminale informacyjne z monitorami LCD, czytnikami kodów, etc). Jednak w tym przypadku to realna potrzeba zrodziła zastosowanie cyfrowych technologii, a nie odwrotnie.

Nowatorstwo w sprzedaży usług

Sprzedaż usług w Q110 to również daleko posunięte nowatorstwo – oferty banku zostały wyeksponowane na sklepowych regałach i przyjęły postać metalowych puszek, które można wziąć do ręki i dokładnie im się przyjrzeć. Każda puszka zawiera komplet dokumentów, które możemy wypełnić w domu i przyjść z nimi do banku. Dla tych, którzy nie lubią kupować przysłowiowego „kota w worku”, na puszkach umieszczono kody kreskowe. Skanując je odpowiednim czytnikiem, umieszczonym przy każdej ladzie otrzymujemy dokładne informacje o zawartości puszki, wyświetlone na monitorze. Aby zwiększyć satysfakcję klienta z zakupu usługi, do każdej puszki dołączono bon o wartości zakupionej usługi (3-10 €), który można zrealizować w bankowej kawiarni lub sklepie.

Bank to nie wszystko

To jeszcze nie wszystko, do czego „zdolne jest” Q110. Przestrzeń placówki została zaaranżowana w taki sposób, że po niewielkich zmianach może stać się ona salą konferencyjną z własną sceną, oświetleniem oraz nagłośnieniem. Bankowa restauracja oferuje również możliwość zorganizowania spotkań businessowych przy lunch’u bądź kawie. Ta propozycja, jak z resztą wszystkie inne, jest skierowana nie tylko do klientów banku, lecz po prostu do wszystkich.

Q110 docenione przez klientów

Czujne hostessy, natychmiast rozpoznające „ciekawskich”, których w Q110 nie brak, oprowadzają po przestrzeni banku i objaśniają nowatorskie rozwiązania. Jedna z nich powiedziała nam, że w tym wszystkim chodzi też o to, aby każdy odwiedzający to miejsce „coś przeżył”. I na tych właśnie „przeżyciach” bank buduje relacje z klientami, zyskuje ich zaufanie, sympatię, lojalność. A to przekłada się na efekt w postaci 6 tys. nowych klientów Deutsche Banku (informacja otrzymana podczas zwiedzania placówki), których „uwiodło Q110” w ciągu dwóch lat swojej działalności. Na internetowych forach ludzie komentują Q110 jako „ulubione miejsce do spędzania czasu”, miejsce które kochają, ze względu na jakość obsługi, i przyznają, że spędzili już wiele godzin w bankowej kawiarence, bo kawę serwują tam wyborną! To wszystko potwierdza fakt, że dziś to już nie nazwa, czy logotyp budują markę, lecz doświadczenie, jakie zdobywamy w kontakcie z nią i emocje, które temu towarzyszą. (Tak na marginesie nasunęło mi się pytanie, istnieje w Poznaniu placówka bankowa z toaletą, z której mogą skorzystać klienci?).

Q110 inspiracją dla PMT Banca

Q110 to tylko jedna z wielu inspiracji dla PMT Banca. Konsultanci firmy specjalizującej się w tworzeniu strategii wizualizacji, merchandisingu oraz architektury przestrzeni placówki usługowej- nieustannie poszukują ambitnych i nietuzinkowych rozwiązań dla nowych i rebrandingowanych jednostek. W kreacji nowych pomysłów PMT Banca sięga między innymi do włoskiego wzornictwa, które jest kwintesencją nowatorstwa, dobrego smaku i funkcjonalności. Z kolei niemieckie oraz skandynawskie rozwiązania zaskakują kompleksowością i swoistą świeżością kreowanej przestrzeni. W oparciu o wiedzę, doświadczenie oraz swoisty głód poznania PMT Banca stworzyła wiele użytecznych rozwiązań dla swoich klientów. Należy wymienić chociażby Fortis Bank, DnB NORD Bank, BZ WBK czy GE Money Bank lub sieć aptek Świat Zdrowia. Każdy z tych projektów jest unikatowy i nie można porównywać go do pozostałych. Powstał bowiem w oparciu o strategię komunikacji klienta z rynkiem, CI , oraz jego dodatkowe wymagania.

W IV kwartale 2009 firma przystępuje do nowych wyzwań i ma szansę na stworzenie markowych rozwiązań konkurencyjnych do firm świadczących z osobna usługi projektowe, architektoniczne, merchandisingowe i promocyjne.

Agnieszka Chrostowska, konsultant w PMT Banca
Joanna Tobiszowska, Menedżer Działu Marketingu PMT Marketing System

Źródło: PMT Marketing System

db 2009-08-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: db

Sprawdź także:

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

a 0 PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company
23.12.2025 (06:38) – informacja prasowa

PKO BP podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company

PKO Bank Polski Oddział w Rumunii podpisał umowę finansowania konsorcjalnego z Carmistin The Food Company, jednym z …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców