PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaRaport Nationale-Nederlanden: ponad 60 proc. rodziców planuje zaszczepić swoje dziecko przeciw COVID-19

Raport Nationale-Nederlanden: ponad 60 proc. rodziców planuje zaszczepić swoje dziecko przeciw COVID-19

Ubezpieczenia 31.08.2021 (17:44) informacja prasowa
Ubezpieczenia

Powrót uczniów do szkół od wielu tygodni stanowi przedmiot rozlicznych dyskusji. Zgodnie z najnowszymi doniesieniami we wrześniu dzieci i młodzież powrócą do nauki stacjonarnej. Dla wielu rodziców to czas pełen niepewności i wyzwań logistyczno-operacyjnych. Jak wynika z najnowszego raportu Nationale-Nederlanden – blisko 70 proc. ankietowanych obawia się, że wkrótce będziemy mierzyć się z czwartą falą pandemii koronawirusa i uczniowie ponownie przejdą na tryb zdalny, z kolei ponad jedna trzecia respondentów martwi się, że dziecko zarazi się w szkole tym wirusem. Aby chronić najmłodszych członków rodziny, niemal dwie trzecie uczestników badania planuje zaszczepić ich na wypadek zachorowania na COVID-19. 

Stacjonarnie, czyli efektywniej

Pandemia COVID-19 zmieniła wszystkie obszary naszego życia – zarówno dorośli, jak i dzieci musieli nauczyć się funkcjonowania na nowych zasadach. Szkoła, praca i dom pod jednym dachem dla wielu Polaków okazały się sporym wyzwaniem. Nic dziwnego, że wielu rodziców wyczekuje powrotu dzieci do szkół. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym na zlecenie Nationale-Nederlanden aż dziewięciu na dziesięciu ankietowanych zgadza się z twierdzeniem, że od września szkoły powinny wrócić do formy stacjonarnej. Podobna grupa rodziców (91 proc.) jest zdania, że klasyczny model nauczania zapewnia uczniom lepszy poziom edukacji. Jednocześnie aż 95 proc. dorosłych uważa, że nauka stacjonarna wzmacnia relacje między dziećmi.

–  Przez wiele miesięcy jako społeczeństwo funkcjonowaliśmy w pandemicznym reżimie obostrzeń – zamkniętych szkół, ograniczonej działalności biur, instytucji kultury czy restauracji. Praca, obowiązki szkolne, a także odpoczynek w wielu przypadkach sprowadzały się do tej samej przestrzeni. Nie zaskakuje więc, że rodzice, którzy przez ostatni rok próbowali godzić obowiązki domowe z zawodowymi, pragną powrotu do dawnej normalności. Majowy powrót do szkół utwierdził ich tylko w przekonaniu, że ten model daje lepsze efekty, a nawet ich największe zaangażowanie w edukację nie zastąpi dzieciom wiedzy i doświadczenia nauczyciela – mówi Joanna Walczuk, menadżer ds. portfela produktów w Nationale-Nederlanden. –  Warto w tym miejscu podkreślić, że w opinii dorosłych szkoły są dobrze przygotowane do ponownego przyjęcia uczniów i zapewnienia im bezpieczeństwa – na taką odpowiedź wskazał już co drugi uczestnik przeprowadzonego przez nas badania – dodaje.

Szkoła w cieniu czwartej fali COVID-19

Pomimo przekonania rodziców o odpowiednim przygotowaniu placówek do nowego roku szkolnego, dla wielu z nich powrót dzieci na lekcje w klasycznej formule wiąże się z obawami o ich bezpieczeństwo i higienę cyfrową. Aż dwie trzecie respondentów martwi się wystąpieniem kolejnej fali koronawirusa i związanego z tym powrotem do nauki zdalnej, która w opinii odpowiednio 63 i 56 proc. ankietowanych może prowadzić do nadmiernego wykorzystania urządzeń elektronicznych i pogorszenia kondycji psychicznej uczniów. Aby tego uniknąć – 36 proc. badanych zapewnia, że ogranicza im czas spędzany przed komputerem.

To jednak nie jedyne troski rodziców. Z badania Nationale-Nederlanden wynika bowiem, że jedna trzecia dorosłych niepokoi się faktem, że dziecko zarazi się w szkole wirusem wywołującym COVID-19. Chcąc temu przeciwdziałać – aż 61 proc. Polaków deklaruje, że zaszczepiło bądź wkrótce zaszczepi je przeciw tej chorobie. Póki co, na taki krok mogą zdecydować się rodzice dzieci powyżej 12 roku życia.

Sposoby na bezpieczeństwo uczniów

Uczestnicy sondażu podejmują także inne działania, mające chronić dziecko przed niebezpiecznymi sytuacjami, które mogą wydarzyć się w szkole lub poza nią. Blisko dwie trzecie (63 proc.) ankietowanych przyznaje, że pilnuje, aby przestrzegało ono podstawowych zasad higieny, tj. czy myje odpowiednio często ręce, czy nosi maseczkę w miejscach publicznych lub czy zasłaniania usta podczas kichania czy kaszlu. Jednocześnie więcej niż co drugi badany (58 proc.) rozmawia z dzieckiem o ryzykach i zagrożeniach, z którymi może się ono zetknąć na co dzień, a jedna trzecia sprawdza, czy podczas aktywności korzysta z ochraniaczy i kasku. Podobna grupa Polaków (29 proc.) zapewnia, że uczy je zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego.

– Z naszego badania płynie jeszcze jeden szczególnie ciekawy wniosek. Ankietowani rodzice mają większą świadomość przykrych zdarzeń, z jakim mogą spotkać się ich dzieci w szkole. Wśród respondentów aż jedna trzecia potwierdza, że chcąc je przed nimi chronić, wykupuje ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków. W ubiegłym roku jedynie co dziesiąty badany wskazywał na taką odpowiedź – dodaje Joanna Walczuk. – Początek roku szkolnego to właściwy moment, aby pomyśleć o takiej ochronie, szczególnie że nie działa ona jedynie na terenie szkoły i w czasie lekcji, lecz chroni dziecko przez cały rok, niezależnie od pory i miejsca zdarzenia – podsumowuje.

Źródło: Nationale Nederlanden

2021-08-31
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
08.12.2025 (08:41)

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025 r. liczba polskich inwestorów korzystających z platformy banku potroiła się, a …

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców