PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkTomasz JaroszekStrategiczne posunięcie mBanku

Strategiczne posunięcie mBanku

Tomasz Jaroszek 12.04.2010 (10:35) artykuł nadesłany

Do tej pory to mniejsze banki musiały starać się o klienta kusząc możliwością wypłat z bankomatów bez prowizji. W związku z sytuacją na rynku kart płatniczych mBank dołączył do grona oferujących nielimitowane wypłaty ze wszystkich bankomatów za jedną określoną opłatą. Stawka proponowana przez mBank to 5 zł miesięcznie. Taki ruch ze strony banku może zaowocować nie tylko utrzymaniem stałej puli klientów, a i skutecznym przejęciem klientów konkurencji.

Według ostatniego zestawienia Bankier.pl bank liczył sobie 2 mln klientów i plasował się na trzecim miejscu po gigantach PKO BP i Pekao SA. Bank nabiera rozpędu i od grudnia 2008 roku zanotował wzrost o ok. 570 tys. nowych klientów. Wirtualna instytucja finansowa skierowana głównie na użytkowników przyzwyczajonych do transakcji bezgotówkowych nie używała wypłat z bankomatów jako głównego argumentu w swojej ofercie. Piętą Achillesa był brak własnej sieci urządzeń.

Nowa oferta to dowolna ilość wypłat ze wszystkich urządzeń za stałą opłatą w wysokości 5 zł. Tyle samo płacił dotychczas klient wypłacając środki zaledwie jeden raz z obcego urządzenia. Usługa nie będzie narzucona klientom odgórnie. Trzeba ją aktywować w ramach systemu transakcyjnego. Dzięki temu klienci, którzy operują pieniędzmi tylko w Internecie nie poczują się dotknięci opłatą za bankomaty, z których prawie wcale nie korzystają. Mimo to pozostaje im siec bankomatów partnerskich, również bezprowizyjnych (Euronet, Cash4You, eCard i BZ WBK, razem 4,3 tys. urządzeń). Tym ruchem bank uprzedził wątpliwości klientów, którzy cenią sobie możliwość wyboru usług, za które płacą. Jednymi słowy, wilk syty i owca cała.

Za dużą konkurencję mogliśmy uznać jeszcze rok temu Alior Bank, który w momencie wejścia ze swoim kontem osobistym proponował wszystko za darmo, łącznie z wypłatami z bankomatów. Dodatkiem były jednak oddziały, którymi mBank jako bank wirtualny nie może już się pochwalić. Zaraz po grudniowym podniesieniu opłat w Aliorze mBank ruszył z kampanią przeciekającego melonika, która jasno dawała do zrozumienia, gdzie powinni swoje kroki skierować niezadowoleni z podwyżek klienci. Alior stracił siłę swojej oferty wraz z grudniową zmianą tabeli opłat i prowizji i wzrostem ilości banków oferujących bezpłatne korzystanie z bankomatów. Żeby teraz konkurować z ofertą mBanku, Alior będzie musiał znowu sięgnąć po promocję, jakiej jeszcze polski rynek nie widział.

Strategiczny ruch ze strony banku to okazja nie tylko na przyciągnięcie kolejnych klientów, ale i zapewnienie sobie stałego zysku z miesięcznej opłaty. Bank nadal oferuje bezpłatne prowadzenie konta oraz posiadanie karty (ewentualne ubezpieczenie to 1,7 zł), zatem 5 zł zapłacone przez każdego klienta w perspektywie łącznej ilości posiadanych użytkowników może zaowocować solidną kwotą. Jedyni klienci, na których bank w tym wypadku nie zarobi, to ci, którzy w ogóle nie korzystają z kart debetowych i traktują mBank jako swój „drugi bank”.

Decyzja jest uzasadniana zamianami na rynku kart płatniczych zainicjowanych przez MasterCard. Obniżenie stawek intercharge i takie posunięcia banków przyczynią się do zmniejszenia kosztów wypłat z bankomatów dla klientów aktywnie korzystających z urządzeń. Z drugiej jednak strony widać panikę w oczach niezależnych sieci, takich jak Euronet. Każda oferta wypłat z bankomatów za jedną określona stawkę to kolejny cios w ich stronę. Zaczęło się od Alior Banku, a obecnie dołączył m.in. Nordea, BOŚ, Deutsche Bank PBC. Najbardziej bolesne mogą okazać się zmiany właśnie w takich potężnych bankach jak mBank i BZ WBK. Liczba klientów wyrażana już w milionach to potencjalni klienci, na których nie zarobią już niezależne sieci. Groźba zniknięcia bankomatów z polskich ulic wydaje się mocno przesadzona, jednak każde urządzenie do wypłat generuje koszty. Jeśli najbliższe miesiące przyniosą kolejną falę zmian w ofertach i nielimitowane wypłaty za określona stawkę, to niech nie zdziwi nas obraz demontowanych urządzeń niezależnych sieci bankomatowych.

Tomasz Jaroszek

Dziennikarz Bankier.pl, autor licznych publikacji z zakresu finansów osobistych. Związany z prasą ekonomiczną, publikował m.in. na łamach Gazety Prawnej, były dziennikarz porównywarki Comperia.pl.

Źródło: PR News

bankomaty mbank 2010-04-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bankomaty mbank

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Magdalena Urbańska

Magdalena Urbańska

PR Manager, Comperia.pl Na stanowisku PR Manager…

Joanna Kornaga

Joanna Kornaga

Ekspert ds. komunikacji społecznej, PKO Bank Polski…

Mikołaj Jabłoński

Mikołaj Jabłoński

Specjalista ds. marketingu i kontaktów z mediami,…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców