PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościTF Bank: Będziemy bankiem-specjalistą

TF Bank: Będziemy bankiem-specjalistą

Wiadomości 10.06.2013 (07:44)
Kredyty

Mimo kiepskiej koniunktury na rynku kredytów konsumpcyjnych o potencjalnych pożyczkobiorców usilnie zabiegają banki komercyjne, SKOK-i, banki spółdzielcze i podmioty pozabankowe. Dołączają do nich także nowi konkurenci, korzystający z jednolitego paszportu europejskiego i próbujący swoich sił w formule działalności transgranicznej. Przykładem może być szwedzki TF Bank, od niedawna oferujący kredyty gotówkowe. Jaką strategię przyjmie bank na polskim rynku? O wypowiedź poprosiliśmy Mattiasa Carlssona, CEO TF Banku.

Michał Kisiel, Bankier.pl: Polski rynek consumer finance jest dość zatłoczony. Jak macie zamiar wyróżnić się z tłumu? Jaką wartość wniesie TF Bank na polski rynek?

Mattias Carlssoin, CEO TF Banku: Zgadzam się, że polski rynek consumer finance jest bardzo atrakcyjny dla wielu europejskich instytucji, jak również dla rodzimych polskich banków. Dlatego też konkurowanie z największymi graczami nie leży w naszych planach. Część z nich korzysta z rozbudowanej sieci oddziałów i dużych budżetów reklamowych, co jednak wpływa na narzucane przez nich ceny. Mamy przekonanie, że możemy być konkurencyjni, pozostając wierni naszemu efektywnemu i wrażliwemu na otoczenie sposobowi działania. Skorzystają na tym nasi klienci.

Mówiąc wprost, nasze kredyty charakteryzuje dostępność i przejrzystość. Pożyczamy tylko tyle, ile wierzymy, że nasz klient jest w stanie spłacić. Nasza strategia wzrostu jest konserwatywna. Nowym klientom, którzy przejdą przez proces weryfikacji wniosku, pożyczamy mniejsze kwoty. Dopiero wtedy, gdy kredytobiorca pokaże, że jest w stanie regularnie spłacać zobowiązania, proponujemy większe pożyczki na dłuższe okresy. W naszym interesie nigdy nie leży udzielanie kredytów, których klienci nie będą w stanie spłacić. Używamy także technologii, która zapewnia błyskawiczne podejmowanie decyzji kredytowej i wygodną procedurę kredytowania. To jest dziedzina, w której naszym zdaniem mamy przewagę konkurencyjną nad innymi instytucjami kredytowymi.

Jak macie zamiar pozyskiwać klientów? Czy tylko poprzez kanały elektroniczne, czy może także tworząc w przyszłości oddziały? Jaki zdefiniowaliście wasz docelowy segment rynku?

Zamierzamy korzystać z tych samych sprawdzonych sposobów, które okazały się popularne w Szwecji, Finlandii, Norwegii i Estonii. Pierwszoplanową rolę pełni internet oraz dystrybucja pośrednia, współpraca z brokerami. Nasza klientela to osoby fizyczne poszukujące kredytów na dowolny cel o atrakcyjnej cenie i przejrzystej strukturze opłat. Klienci szukający alternatywy wobec finansowania podsuwanego przez detalistów, oczekujący bardziej elastycznej opcji, dającej więcej kontroli nad tym, co można zrobić z otrzymanymi pieniędzmi.

Wasza oferta ogranicza się w tej chwili do kredytów spłacanych w ratach. Czy macie zamiar zaoferować na polskim rynku również karty i inne produkty kredytowe? Jeśli tak, to w jakiej perspektywie? Czy macie zamiar sprzedawać swoje produkty, podejmując współpracę z detalistami (supermarketami, sieciami handlowymi)?

Zamierzamy zacząć od kredytów gotówkowych i ratalnych. Na tym znamy się najlepiej i mamy dobry, konkurencyjny produkt. Wiele banków i firm oferuje karty kredytowe, pożyczki-chwilówki i finansowanie ratalne. To nie leży w naszych planach. Pozostajemy przy tym, co według klientów robimy najlepiej.

W jaki sposób radzicie sobie z oceną ryzyka kredytowego na polskim rynku? Czy korzystacie z danych Biura Informacji Kredytowej i innych baz?

Nasz model biznesowy oparty jest na odpowiedzialnym pożyczaniu. Zanim przyznamy kredyt, dokonujemy analizy na podstawie zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych systemów informacji kredytowej. Naszym celem jest zaoferowanie konsumentom pożyczki w elastyczny, prosty i niedrogi sposób. Polski rynek jest dobrze rozwinięty pod względem dostępnej informacji kredytowej. Korzystamy z baz BIK-u, ale stworzyliśmy także wewnętrzne narzędzie analityczne specjalnie pod kątem działalności w Polsce. Używamy tego systemu łącznie z raportami BIK-u. Te dwa rozwiązania pozwalają nam szybko i w zrównoważony sposób podejmować decyzje kredytowe.

Jaką strategię przyjmuje TF Bank na szwedzkim rynku? Czy zmierzacie iść w stronę modelu banku uniwersalnego, czy koncentrujecie się na wybranych rynkowych niszach? Czy macie zamiar skopiować pełną ofertę banku na polski rynek?

Jesteśmy bankiem niszowym i zawsze nim będziemy. Nie proponujemy kredytów hipotecznych, zarządzania aktywami itp. Jesteśmy „specjalistą produktowym”. Dzięki temu możemy konkurować z większymi bankami zarówno w Szwecji, jak i w Polsce. Myślę, że największą różnicą pomiędzy szwedzkim a polskim rynkiem jest liczba aktywnie działających banków. Jak pan wspomniał, polski rynek jest bardziej zatłoczony. To dobrze, bo z punktu widzenia klienta wzmożona konkurencja zawsze prowadzi do lepszych cen.

Dziękuję za rozmowę.

2013-06-10
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców