– Wysoka dynamika nowej sprzedaży Commercial Union Polska – Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie to głównie rezultat znakomitych wyników sprzedaży polis o charakterze inwestycyjnym ze składką jednorazową oraz ubezpieczeń grupowych. Wynikają one z poprawiającej się efektywności pracy naszych agentów ubezpieczeniowych, aktywizacji sprzedaży na rynku bancassurance, a także bardzo dobrych stóp zwrotu naszych ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych. Po I kwartale fundusze: Dynamiczny i Akcji zwyciężyły po raz kolejny w rankingach pięcioletniego zwrotu z inwestycji – mówi Zbigniew Andrzejewski, prezes grupy CU Polska i CU Życie.
Liczba umów przystąpienia do CU OFE, zawartych z osobami po raz pierwszy wybierającymi fundusz emerytalny, była w I kwartale o jedną czwartą większa niż w analogicznym okresie 2005 r. CU OFE niezmiennie utrzymuje pozycję lidera rynku, zarówno pod względem wartości aktywów (w I kwartale br. przekroczyła 25 miliardów zł, obecnie wynosi ponad 26 miliardów), jak i liczby klientów (2 574 238 osoby na koniec kwietnia).
Motorem rynku funduszy inwestycyjnych była wzrosty na giełdzie i wysokie stopy zwrotu funduszy akcyjnych. Wzmożone wysiłki CU wspierające sprzedaż (m. in. rozbudowa dystrybucji poprzez banki) oraz wykorzystanie tendencji rynkowych zaowocowały sprzedażą funduszy CU TFI wyższą o 60 proc. niż rok temu. Ze 154 mln zł sprzedaży ok. 65 proc. (tj. ok. 100 mln zł) pozyskano dzięki pracy agentów ubezpieczeniowych CU.
Uatrakcyjnienie oferty dla klientów indywidualnych przyczyniło się do 33-proc. wzrostu składki zebranej w tym segmencie w I kwartale przez CU Polska – Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych. Wynik ten złagodził skutki bardzo niskich stawek na rynku ubezpieczeń majątkowych dla przedsiębiorstw.
Również spółka-córka CU Litwa, działająca od jesieni 2001 r., zwiększyła składkę w I kwartale. Godnym odnotowania wynikiem jest osiągnięcie po raz pierwszy zysku operacyjnego w kwocie ok. 200 tys. zł.