PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościPZU partnerem XXII Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju

PZU partnerem XXII Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju

Aktualności 04.09.2012 (10:44)

„Nowe wizje na trudne czasy. Europa i świat wobec kryzysu” – pod takim hasłem odbędzie się tegoroczne, XXII Forum Ekonomiczne w Krynicy-Zdrój, organizowane w dniach 4-6 września br. przez Instytut Studiów Wschodnich. PZU po raz trzeci jest partnerem tej konferencji, której głównym celem jest stworzenie korzystnego klimatu dla rozwoju współpracy politycznej i gospodarczej między Unią Europejską a jej sąsiadami. PZU wspólnie z dziennikiem Rzeczpospolita będzie także gospodarzem jednego z paneli podczas Forum.

Forum Ekonomiczne odwiedzi w tym roku ponad 2500 gości z całego świata – liderów życia politycznego, gospodarczego i społecznego oraz media z blisko 60 krajów Europy, Azji i Ameryki. Wezmą oni udział w 140 panelach i wydarzeniach specjalnych podzielonych na 12 ścieżek tematycznych.

Tematem panelu PZU oraz Rzeczpospolitej będzie ekspansja zagraniczna polskich firm. Uczestnicy debaty, m.in. Beata Stelmach – podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, Dariusz Mioduski – prezes Zarządu Kulczyk Investments SA, Herbert Wirth – prezes Zarządu, KGHM Polska Miedź S.A., Zbigniew Inglot –  przewodniczący Rady Nadzorczej Inglot Sp. z o.o. oraz Paweł Jabłoński – Zastępca Redaktora Naczelnego Rzeczpospolitej będą dyskutować o najlepszych kierunkach naszych inwestycji i o tym, czy i w jaki sposób państwo powinno wspierać ekspansję zagraniczną polskich firm. Moderatorem dyskusji będzie Andrzej Klesyk, prezes Zarządu PZU SA, a skomentuje ją Tomasz Wróblewski – Redaktor Naczelny Rzeczpospolitej.

„Polskie przedsiębiorstwa, poza nielicznymi wyjątkami stanowią margines na ważnych rynkach zagranicznych. Można mnożyć powody tego stanu rzeczy, ale ta sytuacja pokazuje, że ekspansja naszych firm poza granicami nie jest łatwa. Jestem jednak przekonany, ze ten trud jest wart zachodu. Zagraniczne inwestycje, prowadzone przez największe przedsiębiorstwa – liderów sektorów gospodarki, jak i niewielkie, innowacyjne firmy są niezbędne dla stabilności i rozwoju naszej gospodarki. Liczę że wspólnie ze swoimi gośćmi podczas panelu na XXII Forum Ekonomicznego uda nam się wskazać kierunki, które pozwolą  naszą międzynarodową ekspansję pobudzić” – powiedział Andrzej Klesyk, który w tym roku zapowiedział mocne wejście Grupy PZU na zagraniczne rynki.

„Nie znam przykładu państwa wysoko rozwiniętego, które by nie wspierało inwestycji zagranicznych własnych podmiotów gospodarczych. Świadczy to nie tylko o stopniu zaawansowania rozwoju ekonomicznego danego kraju, ale również o sile gospodarki i jej pozycji na rynku międzynarodowym. Na koniec 2010 r. skumulowana wartość polskich FDI osiągnęła pułap ok. 30 mld Euro, z czego aż 27 mld Euro zainwestowano w samej Europie. Te statystyki nie uwzględniają jeszcze zakupu przez KGHM kanadyjskiej spółki Quadra, dysponującej m.in. koncesjami wydobywczymi w obu Amerykach. Niech to będzie symptomem tworzącego się trendu, czyli postępującej dywersyfikacji kierunków naszej ekspansji inwestycyjnej i wyjście poza tradycyjny region najbliższego sąsiedztwa” – powiedziała Beata Stelmach.

Zakup przez KGHM Polska Miedź S.A. kanadyjskiej spółki Quadra FNX, za kwotę 9,1 mld zł. To największa w tym roku zagraniczna inwestycja polskiej firmy. Udział w panelu Herberta Wirtha, Prezesa KGHM będzie okazją do dokładniejszego szerszego opowiedzenia o tej inwestycji.

„Ekspansja międzynarodowa KGHM ma strategiczne znaczenie dla spółki, zabezpieczenia jej przyszłych zysków, budowy wartości dla akcjonariuszy i wzmocnienia pozycji firmy na globalnym rynku. To także wzrost pozycji polskiej gospodarki, jako producenta strategicznych surowców jakim jest miedź oraz matali ziemi rzadkich- molibdenu i platynowców” – powiedział Herbert Wirth. – „Światowej klasy know-how w nabywaniu i realizacji projektów górniczych będzie stanowić silną platformę do dalszego rozwoju KGHM. Dzięki przejęciu KGHM buduje znaczenie Polski w światowym wyścigu o surowce.”

„Umiejętność radzenia sobie z kryzysem to nasze eksportowe know-how, które z powodzeniem możemy wykorzystać na rynkach rozwijających się, w gospodarkach w okresie transformacji, o ogromnym potencjale wzrostu. Na przykład w Afryce lub Azji, gdzie Grupa Kulczyk prowadzi szereg projektów poszukiwawczych surowców mineralnych. Łącznie, na czterech kontynentach, prowadzimy ponad 50 projektów w 22 krajach, koncentrując się na energetyce, surowcach mineralnych, infrastrukturze i nieruchomościach” – powiedział Wojciech Mioduski.

„Wschód, zachód czy południe to nie ma największego znaczenia. W ostatnich latach te kierunki stały się dla najbardziej znanych marek konsumenckich w świecie praktycznie równo cenne. Sztuką jest wprowadzić markę konsumencką na nowy rynek, w szczególności gdy rozmaite kraje mają różne i często bardzo skomplikowane procedury rejestracyjne. Trudności logistyczne związane z otworzeniem pierwszego sklepu (punktu sprzedaży) w krajach odległych, choć bardzo interesujących jak RPA, Argentyna, Australia, Malezja są również często czynnikiem odstraszającym. Dywersyfikacja kierunków sprzedaży daje dodatkowy element bezpieczeństwa w razie zawirowań politycznych i gospodarczych w poszczególnych rejonach świata. Inwestowanie w cierpliwe budowanie marki gdziekolwiek na świecie powinno być bardziej efektywne i opłacalne w dłuższym horyzoncie czasu” – powiedział Zbigniew Inglot.

Źródło: PZU

krynica marketing pzu sponsoring 2012-09-04
Redakcja PRNews.pl
Tagi: krynica marketing pzu sponsoring

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców