PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkMalwina WrotniakBancassurance – czas przypomnieć się klientowi

Bancassurance – czas przypomnieć się klientowi

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Malwina Wrotniak Malwina WrotniakMalwina Wrotniak - 01.03.2012 (07:28)

Banki i ubezpieczyciele żyją dziś trochę jak małżeństwo. Za efekty dotychczasowej współpracy wystawiają sobie pozytywną notę. Jakkolwiek udane nie byłyby owoce ich wspólnej pracy, z punktu widzenia klienta nadal przypominają raczej niechciane dzieci.

Dlaczego niechciane? Wciąż zakrawają na temat wstydliwy, zbyt mało się o nich mówi, nie wysuwa na czoło w reklamach, kryje za plecami produktów bankowych. Tym samym, mimo że polskie bancassurance rozwija się nieźle, typowy konsument nadal nie rozumie, dlaczego po ubezpieczenie miałby kierować się do banku. A przecież czeka tam dziś na niego co najmniej kilka propozycji zawarcia polisy.

Jak nie zło, to niewiadoma

Mówisz bancassurance, myślisz wygoda, korzystniejsze warunki polisy, oszczędność czasu, niekiedy pieniądza. A teraz nie jesteś z branży – mówisz bancassurance, myślisz dodatkowy koszt, niejasne warunki, nachalna sprzedaż i enigmatyczna informacja. Korzyści oczywiste w rozumieniu banków czy ubezpieczycieli, brzmią dość nieprawdopodobnie w uszach klientów. W powszechnym rozumieniu średnio wyedukowanego klienta polisa w banku uchodzi w najgorszym przypadku za zło konieczne, w trochę lepszym – za niewiadomą.

 Fot. Institute for International Research

 

Przez ostatnie dwa dni sektor debatował na ten temat w ramach dorocznej konferencji dedykowanej bancassurance. Nie było żadnego produktowego coming out, padło ledwie kilka pomysłów na innowacje. Powodu tej zapobiegliwości można szukać w obecności konkurentów. I w towarzyszącej branży świadomości, że na tym etapie rozwoju rynku chwalebne byłoby przede wszystkim zatroszczenie się o finalnego odbiorcę polis w banku.

Nareszcie soczyście w bancassurance

Paradoksalnie ubiegły rok dawał preteksty do tego, żeby na powrót zająć się klientem. Na pytanie o najważniejsze wydarzenie z rynku bancassurance A.D. 2011 uczestnicy konferencji wskazywali przede wszystkim wdrożenie dobrych praktyk dotyczących ubezpieczeń dołączanych do produktów hipotecznych. Tym samym branża zobowiązała się do informowania kredytobiorców, jakie ubezpieczenia i z jakimi konsekwencjami będą zmuszeni nabyć.

 

Fot. Institute for International Research

Od jesieni, po raz pierwszy w historii, znamy też dane o rozmiarach polskiego bancassurance. Po dwóch pierwszych edycjach raportu PIU wiemy m.in., jak dużą część sukcesu bancassurance należy przypisać ubezpieczeniom na życie i że nadal dość opornie idzie ubezpieczanie majątku klientów, gdy nie ma to związku z nabywanymi przez niego produktami bankowymi. Nie kupują, bo nie mają potrzeby? Teza wątpliwa. Nie kupują, bo nie znają zasad, na jakich kupić by mogli.

Po antybelkach i po antypatii?

Jak w każdym związku, tak i tu są momenty lepsze i gorsze. W bancassurance za chwilę może się zdarzyć ten lepszy – w kwietniu klienci banku stracą możliwość atrakcyjnego oszczędzania na tzw. antybelkach. Będą szukali alternatywy i nikt nie pozwoli im zbyt łatwo odejść. Oręż w postaci ubezpieczyciela przy boku daje bankowi szansę na skrojenie z tej okazji ciekawego, ochronno-oszczędnościowego produktu. Ubezpieczeni docenią taki gest; pod warunkiem, że go zrozumieją. 

 Fot. Institute for International Research

Najbliższe miesiące to szansa na nowe otwarcie klientów na ubezpieczenia w bankach. Warunkiem sine qua non będzie odpowiednie przygotowanie banków do rozmów, akcentowanie korzyści, prezentowanie możliwości i podkreślanie swobody wyboru i konsekwencji tam, gdzie pojawia się ubezpieczeniowy przymus. Do tego przejrzyste i zrozumiałe OWU pod pachą, kompetencja w głowie i nienachlana propozycja produktowa w kieszeni.

Im szybciej ten zestaw będzie gotów, tym lepiej. Uciec od ubezpieczeń w ofercie banku przecież się nie da. Co więcej, być może uciekać nikt by już ni chciał – budujący wszakże jest obraz dwóch partnerów siadających do stołu celem wypracowania kształtu przyszłego związku. Trwa dobry, bo mocno merytoryczny okres dla bancassurance. Po ósmej edycji konferencji widać też, że rozmowy są dziś krótsze. To nie ciche dni, ale „umiejętność wchodzenia na poziom skondensowanej dyskusji o konkretach”, sugerował Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska. Z tej merytoryki zrodzić się mogą ciekawe, nadążające za zmieniającym się otoczeniem rynkowym produkty. Wypada dać klientowi szansę świadomie z nich korzystać.

***

W drugim dniu Konferencji, w kuluarach dało się słyszeć ubolewanie, że wewnątrzbranżowe spotkania to nie energetyczny brainstorming, ale okazja do spotkań, niezobowiązującej wymiany opinii i wysłuchania potencjalnych partnerów. Powracając do języka związków, rozpoznawanie absztyfikantów nie zaszkodziło jeszcze żadnemu późniejszemu małżeństwu.

Źródło: PR News

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
bancassurance bankier.pl konferencja ubezpieczenia 2012-03-01
Malwina Wrotniak
Tagi: bancassurance bankier.pl konferencja ubezpieczenia

Sprawdź także:

a Analizy 0 Euro po 4,26 zł? Tyle powinno kosztować według Netflixa
09.04.2021 (12:14) – informacja prasowa

Euro po 4,26 zł? Tyle powinno kosztować według Netflixa

Ceny usług Netflixa w różnych krajach się różną. Gdyby przyjąć, że powinny być takie same, to euro powinno obecnie …

a 0 Kolejna akcja phishingowa z wykorzystaniem marki Poczty Polskiej
09.04.2021 (12:09) – informacja prasowa

Kolejna akcja phishingowa z wykorzystaniem marki Poczty Polskiej

Poczta Polska ostrzega przed kolejnymi próbami wyłudzenia przez oszustów danych wrażliwych lub informacji poufnych, …

a 0 PZU podsumowuje dotychczasową współpracę ze startupami
09.04.2021 (11:17) – informacja prasowa

PZU podsumowuje dotychczasową współpracę ze startupami

PZU przygotował raport dotyczący innowacji i współpracy ze startupami. W Grupie PZU od kilku lat działa …

a 0 ING z trzecim certyfikatem prostej polszczyzny
09.04.2021 (11:12) – informacja prasowa

ING z trzecim certyfikatem prostej polszczyzny

ING Bank Śląski po raz kolejny został wyróżniony przez ekspertów z Pracowni Prostej Polszczyzny Uniwersytetu …

a 0 Płatności odroczone od Twisto dostępne w sklepach New Balance
09.04.2021 (09:08) – informacja prasowa

Płatności odroczone od Twisto dostępne w sklepach New Balance

New Balance jest jedną z największych na świecie firm oferujących odzież, obuwie i akcesoria sportowe. Od dziś …

a Analizy 0 Coraz bliżej rozwiązanie problemu kredytów frankowych. Unieważnienie umów oznaczałoby straty dla banków od 70 mld do nawet 230 mld zł
09.04.2021 (07:41) – informacja prasowa

Coraz bliżej rozwiązanie problemu kredytów frankowych. Unieważnienie umów oznaczałoby straty dla banków od 70 mld do nawet 230 mld zł

Kredytobiorcy, którzy zaciągnęli kredyty we frankach, oraz sektor bankowy z niecierpliwością czekają na uchwałę …

Autor wpisu

Malwina WrotniakMalwina Wrotniak
Inne wpisy tego autora:
Znamy najlepsze banki tego roku. Wyniki rankingu Złoty Bankier 2020

Znamy najlepsze banki tego roku. Wyniki rankingu Złoty Bankier 2020

Na rynku muzycznym mawiają, że najtrudniejsza dla…

23 czerwca wielki finał rankingu Złoty Bankier 2020!

23 czerwca wielki finał rankingu Złoty Bankier 2020!

Już 23 czerwca przekonamy się, które banki…

Internet w Polsce coraz częściej do obsługi bankowości. Nowe dane GUS-u

Internet w Polsce coraz częściej do obsługi bankowości. Nowe dane GUS-u

Już blisko połowa użytkowników internetu w Polsce…

Zobacz również

Prezes największego banku w Holandii oskarżony o nielegalny wynajem domu

Prezes największego banku w Holandii oskarżony o nielegalny wynajem domu

Prezes Rabobanku, największego banku w Niderlandach, został…

Prezes NBP: Nie ma powodu dla ujemnego oprocentowania depozytów

Prezes NBP: Nie ma powodu dla ujemnego oprocentowania depozytów

Nawet gdyby pojawiła się ujemna stopa referencyjna…

Ubyło promocji kredytów hipotecznych. Stawki są nieco niższe

Ubyło promocji kredytów hipotecznych. Stawki są nieco niższe

W kwietniu kredytobiorcy poszukujący promocyjnych ofert hipotek…

Szybki wzrost liczby umów o dożywocie, ale odwrócona hipoteka to nadal margines

Szybki wzrost liczby umów o dożywocie, ale odwrócona hipoteka to nadal margines

W 2020 r. podpisano łącznie ponad 13…

Konta oszczędnościowe jak lokaty miesięczne – tym razem bez cięć

Konta oszczędnościowe jak lokaty miesięczne – tym razem bez cięć

Najlepsze konta oszczędnościowe to zwykle oferty promocyjne.…

Who is who

Iwona Drabot

Iwona Drabot

Właścicielka PR Boutique, niezależny doradca PR, wcześniej…

Przemysław Przybylski 

Przemysław Przybylski 

Przemysław Przybylski od 2017 r. pełni funkcję…

Katarzyna Ewert-Gandzel

Katarzyna Ewert-Gandzel

Starszy specjalista ds. PR, PKO Bank Polski…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

doris9:

A z czym masz problem? …

sob, 10 kwi 2021 (10:21) • Finansowe YOLO, czyli „zetki” i „igreki” na minusie

doris9:

A foktoring? …

sob, 10 kwi 2021 (10:20) • Finansowe YOLO, czyli „zetki” i „igreki” na minusie

hasler:

Ktoś korzysta jeszcze z tego badziewia ? …

pt, 9 kwi 2021 (18:23) • Kolejna akcja phishingowa z wykorzystaniem marki Poczty Polskiej

niecnaSOWA:

Bardzo dobrze, coraz więcej polaków pracujących w Holandii ma możliwość płatności poprzez Ideal. …

pon, 5 kwi 2021 (15:24) • PayU poszerza ofertę lokalnych metod płatności w Europie

Ada Jankowska:

Ale ekstra! ;) Jestem chyba jedną z nielicznych kobitek, które nie przepadają za …

pon, 5 kwi 2021 (12:59) • Zakupy z Ikea odbierzesz z paczkomatu InPost

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 37
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców