„W większości państw, również w Polsce, banki oferują przede wszystkim ubezpieczenia na życie połączone z elementem oszczędnościowym. Sprzedaż przez banki polis majątkowych jest niewielka […]. Autorzy raportu ‚Bancassurance: trendy, możliwości i wyzwania’ uważają jednak, że polisy majątkowe mogą być motorem wzrostu bankowej sprzedaży polis. Ich zdaniem wymaga to od banków poniesienia większych kosztów obsługi polis, ale i gotowości na możliwe zakłócenia relacji z klientami. W wypadku ubezpieczeń majątkowych częściej bowiem wypłacane są odszkodowania, więcej więc może być powodów rozdrażnienia wśród klientów.”, pisze „Rzeczpospolita”.
„– Konieczne jest, i to nie tylko w Polsce, porządne szkolenie pracowników w bankowych okienkach – zaznacza Marcin Łuczyński, dyrektor biura Swiss Re Advisers Polska. Powinni oni nie tylko znać szczegóły oferowanej polisy, ale też różnicę w porównaniu z innymi ubezpieczeniami, a nawet móc przedstawić klientowi swoje rekomendacje. Ubezpieczeniowcy opowiadają też o niechęci polskich banków do ubezpieczania na życie osób zaciągających kredyt hipoteczny. W praktyce ofertę taką ma niewiele banków (m.in. Millenium Bank, Multibank). Bankowcy zaś tłumaczą, że dołączenie polisy na życie do ich oferty kredytu hipotecznego podwyższy jego cenę na już i tak mocno konkurencyjnym rynku […]. Zmiana mentalności bankowców jest niezbędna, konkludują autorzy raportu Swiss Re, jeżeli nie chcą przegrać z innymi sposobami dystrybucji polis.”, czytamy w „Rzeczpospolitej”.
Więcej na ten temat w dzisiejszym wydaniu „Rzeczpospolitej”.
