PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkWojciech BoczońBGŻ wypłaci podwyżki posiadaczom nowego ROR-u

BGŻ wypłaci podwyżki posiadaczom nowego ROR-u

Wojciech Boczoń Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 14.11.2010 (18:05)
Konta

Dalszy ciąg bankowej wojny o konta. Do gry włącza się Bank BGŻ, który w poniedziałek wprowadzi do oferty dwa nowe rachunki osobiste. Wiele wskazuje na to, że bank przelicytował dotychczasowe propozycje konkurencji. Będzie płacił klientom kilkadziesiąt złotych miesięcznie za samo zasilanie rachunku pensją.

Dobiega końca rok, który upłynął pod znakiem wojny na konta. Choć jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się, że głównym orężem będą darmowe RORy lub bezpłatne bankomaty, to ostatnie tygodnie pokazują, że banki nie powiedziały jeszcze ostatniego słowa. Skutecznym i sprawdzonym wabikiem na klienta wciąż pozostaje gotówka. W spektakularny sposób udowodnił to BZWBK, który w ramach wiosennej akcji otworzył ponad 140 tys. rachunków osobistych. Wabik ten wykorzystały później także Alior Bank, Allianz Bank, a ostatnio nawet mBank. Banki płaciły klientom za otwieranie rachunku lub za rekomendowanie konta znajomym.

 

Jednorazowe akcje obarczone są jednak ryzykiem, że klient skuszony „darmową stówką” po kilku miesiącach zamknie rachunek, albo przestanie używać konta. Jeśli bank nie wykorzysta odpowiednio tego czasu, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że nowy nabytek przeniesie się do konkurencji. Jednym ze sposobów na utrzymanie klienta może być premiowanie aktywnego korzystania z rachunku osobistego. Ale z wykorzystaniem marchewki, a nie kija.

 

Tym tropem poszedł BOŚ, który kilka tygodni temu wprowadził do oferty Konto bez Kantów. W rachunku zastosowano pionierski mechanizm nagradzania klientów za wykonywanie operacji na rachunku. Posiadacz nowego ROR-u dostaje złotówkę za przelew, zlecenie stałe, korzystanie z karty debetowej czy nawet wypłatę gotówki z bankomatu BOŚ kartą należącą do obcego banku.

 

W ten sposób bank odwrócił obowiązujące do tej pory zasady, zgodnie którymi to klient ponosi koszt wykonanej operacji. Oczywiście nie obyło się bez pewnego zgrzytu. Rachunek kosztuje 10 zł miesięcznie, więc część operacji przepada na odrobienie prowizji. Chwilę później podobny mechanizm wdrożył Getin Bank w Koncie Skarbonkowym. Płaci 1 zł za założenie lokaty, aktywne korzystanie z kart płatniczych czy zasilanie wypłatą konta.

 

Jak dowiedział się PRNews.pl, nagradzać swoich klientów zamierza także Bank BGŻ, który w poniedziałek wprowadzi do oferty dwa nowe rachunki. Jednym z nich będzie Konto z Podwyżką, czyli rachunek z zaszytym programem premiowym. Klient co miesiąc będzie dostawał od banku bonus w postaci 1 proc. „podwyżki” liczonej od pensji, która wpłynie na konto. Maksymalnie będzie można dostać 50 zł miesięcznie, czyli 600 zł rocznie. Taką kwotę zgarną osoby, które zarabiają od 5 tys. w górę. Klienci z niższymi dochodami np. na poziomie 2,5 tys. zł dostaną 25 zł miesięcznie – trzeba przyznać, że i taką kwotą trudno pogardzić.

 

Konto z Podwyżką będzie bezpłatne, bez opłat będą także przelewy elektroniczne, ale bank skasuje 5 zł za obsługę karty Debit MasterCard. Będzie też oczekiwał od klienta dokonania 3 transakcji bezgotówkowych kartą. Na pocieszenie da jednak wszystkie bankomaty w kraju bez prowizji, a karta będzie miała usługę cash back (wypłaty w sklepach).

 

Obok Konta z Podwyżką, w ofercie banku pojawi się także nowy rachunek internetowy ePlan, który będzie można zakładać online. Będzie bezpłatny, a prowizji w wysokości 3 zł za kartę będzie można uniknąć dokonując transakcji bezgotówkowych na 300 zł. Klient będzie mógł wykupić abonament na wszystkie bankomaty w kraju bez prowizji za 4 zł.

 

Jak się dowiedzieliśmy, BGŻ zaplanował jeszcze więcej zmian w ofercie. Dotychczasowi posiadacze rachunków będą mogli uniknąć opłaty za prowadzenie ROR lub ją obniżyć w zależności od tego, jaką kwotę będą utrzymywać na koncie. Limity będą jednak wysokie. Obniżka o 50 proc. nastąpi przy średnim saldzie 3,5 tys. zł dla kont w planie Standardowym i 4,5 tys. zł w planie Aktywnym, a zniesienie opłaty przy dwukrotności tych kwot. BGŻ obniży także kwotę transakcji kartą znoszącą opłatę za plastik do poziomu 300 zł. Szczegółowo o zmianach bank będzie informował w poniedziałek.

 

Wprowadzeniu nowego konta na rynek będzie towarzyszyć duża kampania reklamowa w telewizji i internecie. Dodatkowo bank uruchomi konkurs na You Tube z wysokimi nagrodami pieniężnymi (do 100 tys. zł).

 

Mechanizm nagradzania klienta, który BGŻ zastosuje w Koncie z Podwyżką, nie był do tej pory wykorzystywany przez żaden inny bank. Dodatkowo program nastawiony jest na długofalową współpracę, więc nie nosi znamion jednorazowej akcji dla wyjadaczy wisienek. Zaletą są również proste zasady – BGŻ nie wymaga od klienta zakładania lokat, robienia przelewów. Chce tylko, by konto było regularnie zasilane pensją. Zresztą to będzie leżało w interesie klienta. Jeśli oferta nie będzie miała żadnych ukrytych haczyków, to wszystko wskazuje na to, że BGŻ z nowym programem premiowym przelicytował dotychczasowe propozycje konkurencji i jednocześnie bardzo wysoko podniósł poprzeczkę w wojnie na konta.

 

Spot promujący nowe konto BGŻ:

 

Źródło: PR News

bgż ror wojciech boczoń 2010-11-14
Wojciech Boczoń
Tagi: bgż ror wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Credit Agricole przyspiesza w Europie. Nowa platforma oszczędnościowa i cyfrowy bank dla firm

Grupa Crédit Agricole zaprezentowała plan ACT 2028,…

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay w Apple Pay prawdopodobnie jeszcze w tym roku

Karta Allegro Pay może trafić do Apple…

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy wprowadziło Booksy Pay – płatności jednym kliknięciem

Booksy uruchomiło nową funkcję o nazwie Booksy…

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców