Pełne przeliczenie podanych wyników na wyniki raportowane wg Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF) dostępne jest na stronie www.ced-c.com. Według standardów MSSF spółka odnotowała stratę netto w wysokości 2 mln USD, co oznacza stratę na akcji na poziomie 0,11 USD.
„Zamknęliśmy kolejny kwartał – korzystny pod względem osiągniętego poziomu sprzedaży i wartości dochodu operacyjnego. Odnotowaliśmy również rekordowy poziom przepływu środków pieniężnych. Strumienie pieniężne z operacji przeprowadzonych w okresie od stycznia do września 2005 r. osiągnęły wysokość 23 mln USD” – mówi William Carey, prezes CEDC.
Poniżej wyszczególnione zostały najważniejsze wydarzenia:
• Przejęcie 66% akcji Polmosu Białystok w pierwszej połowie października 2005 r.
• Akwizycja 100% akcji Bols Sp. z o.o. 17 sierpnia 2005 r.
• Wzrost sprzedaży netto o 29% w III kwartale 2005 r.
• Wzrost dochodu brutto o 49% w III kwartale 2005 r.
• Wzrost marży brutto z 12,6% do 14.6% w III kwartale 2005 r.
• Wzrost dochodu operacyjnego o 44% w III kwartale 2005 r.
• Wzrost wskaźnika EDITDA o 41% w III kwartale 2005 r.
„Dzięki akwizycjom Polmosu Białystok SA oraz Bols Sp. z o.o. spółka CEDC, będąca dotąd największym dystrybutorem napojów alkoholowych w Europie, stanie się również czwartym producentem wódek na świecie. Rok 2005 był przełomowy w działalności naszej spółki. Teraz, gdy mamy już za sobą udane sfinansowanie i zamknięcie akwizycji dwóch największych polskich producentów wyrobów spirytusowych, możemy w pełni skoncentrować się na naszych kolejnych celach. Nasz zespół intensywnie pracował, aby w nowo przejętych spółkach sprawnie wdrożyć podstawowe cele naszej działalności” – mówi W. Carey.
Do priorytetów CEDC należą:
• Rozszerzenie możliwości eksportowych
• Wprowadzenie nowych zasad handlu
• Wykorzystanie mocy nabywczej przy zakupie surowców oraz redukcja kosztów stałych
• Planowany rozwój naszych zakładów spirytusowych
• Wzmocnienie sprzedaży bezpośredniej naszych marek
• Zakup marek niszowych w celu pokrycia istniejących możliwości produkcyjnych
• Rozwój własnych marek
•
„Wkraczamy w 2006 rok z impetem – z wytyczonymi konkretnymi celami i silną pozycją dystrybutora. Obserwujemy duże zainteresowanie regionalnych dystrybutorów przejęciami CEDC. Naszym celem są akwizycje dystrybutorów o rocznej sprzedaży netto szacowanej na 100 – 120 mln USD. Akwizycje te odbędą się w ciągu kolejnych 14 miesięcy, ale niektóre z nich mogą zostać przeprowadzone jeszcze w tym roku. W związku z tym w 2006 r. spodziewamy się podwojenia wartości naszych marż operacyjnych i przychodów netto. Tym samym pozostajemy wierni naszym prognozom na rok 2006. Potwierdzamy również prognozy sprzedaży netto na poziomie 895 – 920 mln USD oraz prognozy zysku na jedną akcję o wartości 1.92– 2.12 USD” – dodaje W. Carey.
CEDC zaktualizowała również roczne prognozy za 2005 r. i jednocześnie, w związku z akwizycjami Bols Sp. z o.o. i Polmosu Białystok, podniosła prognozę sprzedaży netto z 707 – 725 mln USD do 730 – 760 mln USD. Dokonano również korekty oczekiwanego rocznego zysku na akcję. Jego wartość zmieni się o 0,46 USD, co obniży roczną prognozę sporządzoną wg standardów MSSF do 1,11 – 1,21 USD.
W zaprezentowanej powyżej prognozie na lata 2005 i 2006 nie uwzględnione zostały dodatkowe akwizycje oraz potencjalny wpływ ruchów na zagranicznych giełdach papierów wartościowych na obligacje CEDC. Prognoza na rok 2006 nie zawiera również wydatków na opcje, które są szacowane na 0,05 – 0,07 USD na akcję.