PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćKredyt BankIII kwartały w Grupie Kredyt Banku

Kredyt Bank

III kwartały w Grupie Kredyt Banku

Kredyt Bank 10.11.2011 (13:17)
Kredyt Bank

Grupa Kredyt Banku wypracowała po III kwartałach tego roku 282,7 mln zł zysku netto, czyli ponad 2 razy więcej niż przed rokiem. W samym III kwartale 2011 roku zysk netto wyniósł 60,8 mln zł wobec 55,5 mln zł rok wcześniej.

Główne dane finansowe:

  • Zysk netto po trzech kwartałach 2011 roku 282,7 mln zł w porównaniu do 128,8 mln zł w analogicznym okresie ub. r. – wzrost o 119,4%
  • Zysk netto w samym III kwartale 2011 roku 60,8 mln zł
  • Wynik odsetkowy wyższy o 6,2% w porównaniu do trzech kwartałów 2010 r.
  • ROE na koniec III kw. 2011 wyniósł 11,6 % wobec 5,5% na koniec III kw. 2010 r.
  • Współczynnik wypłacalności na dzień 30.09.2011 roku wyniósł 12,14%

Po trzech kwartałach 2011 roku Grupa wypracowała zysk netto w wysokości 282,7 mln zł w porównaniu z zyskiem netto na poziomie 128,8 mln zł po trzech kwartałach 2010 roku. Tylko w samym III kwartale tego roku Grupa wypracowała zysk netto w wysokości 60,8 mln zł w porównaniu z zyskiem netto na poziomie 55,5 mln zł w III kwartale 2010 roku.

Poprawa wyniku jest przede wszystkim rezultatem obniżenia odpisów netto z tytułu utraty wartości aktywów finansowych i innych aktywów oraz rezerw, a także wzrostu wyniku z tytułu odsetek oraz wyniku na pozostałych przychodach i kosztach operacyjnych.

Wynik z tytułu odsetek wypracowany przez Grupę po trzech kwartałach 2011 roku ukształtował się na poziomie 882,2 mln zł i był o 51,4 mln zł (6,2%) wyższy od wyniku osiągniętego w tym samym okresie rok wcześniej. W samym III kwartale 2011 roku wynik z tytułu odsetek wyniósł 298,4 mln zł i był o 5,2% wyższy niż przed rokiem.

Wynik z tytułu opłat i prowizji wypracowany przez Grupę w trzech kwartałach 2011 roku wyniósł 240,2 mln zł i pozostał na podobnym poziomie jak w trzech kwartałach 2010 roku. Tylko w III kwartale wynik ten wyniósł 78,9 mln zł

Po trzech kwartałach 2011 roku Grupa dokonała odpisów netto z tytułu utraty wartości aktywów finansowych oraz rezerw w wysokości 84,3 mln zł w porównaniu do odpisów po trzech kwartałach 2010 roku w kwocie 360,5 mln zł.

Po trzech kwartałach 2011 roku koszty osobowe wyniosły 335,7 mln zł i były wyższe w stosunku do analogicznego okresu u.br. o 27,6 mln zł tj. o 9%, natomiast tylko w trzecim kwartale wyniosły 123,2 mln zł i były wyższe o 17% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wzrost kosztów osobowych był spowodowany wyższymi kosztami wynagrodzeń zasadniczych oraz kosztami programów motywacyjnych. Koszty działania Grupy bez kosztów osobowych w trzech kwartałach 2011 roku wyniosły 345,8 mln zł i w porównaniu z trzema kwartałami 2010 roku ukształtowały się na poziomie wyższym o 14,5%. Tylko w III kwartale koszty działania bez kosztów osobowych zamknęły się kwotą 118 mln zł, co oznacza wzrost o 12,6% w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku. Wzrosty te wynikały głównie z wyższych kosztów promocji i reklamy w związku z intensywną kampanią marketingową, ze zwiększonych kosztów z tytułu podatków i opłat oraz wyższych kosztów doradztwa i IT.

W wyniku tych działań po trzech kwartałach wskaźnik koszty do dochodów (CIR) wyniósł 62,2% i wzrósł z poziomu 56,3% w analogicznym okresie roku ubiegłego. W III kwartale 2011 roku wskaźnik koszty do dochodów wyniósł 67,3% i był wyższy o 12,9 p.p. niż przed rokiem.

Portfel depozytów klientów na koniec III kwartału 2011 roku pozostał na podobnym poziomie (wzrost o 0,4%) w porównaniu ze stanem na koniec II kwartału 2011 roku, natomiast w porównaniu z końcem III kwartału 2010 roku wzrósł o 489 mln zł (1,9%).

Wartość należności od klientów brutto na koniec września wzrosła o 1 538 mln zł (5,4%) w stosunku stanu na koniec czerwca tego roku, zaś w porównaniu do stanu na koniec wrześnie u.br. wzrosła o 1 583 mln (5,5%).

Aktywność biznesowa

Linia biznesowa: Bankowość detaliczna

W III kwartale sprzedano 39.307 nowych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych. Bank kontynuował działania akwizycyjne na bazie nowej oferty Ekstrakonta Plus (ROR z oprocentowaniem 7% do wysokości środków 3000 zł). Od startu kampanii 23 maja, sprzedano 64.637 rachunków, utrzymując wysoką dynamikę pozyskania klientów w III kwartale – 39.307 kont, co stanowi 45% rachunków sprzedanych w 2011 r.

W sumie na koniec III kwartału Bank prowadził 675 tys. rorów.

Depozyty klientów detalicznych na koniec III kw 2011 wynosiły 16,53 mld zł i były wyższe o 524 mln zł w stosunku do końca 2010 r.

Liczba kont oszczędnościowych wyniosła 735 tys. i zwiększyła się o 74 tys. (11,2%) w stosunku do końca drugiego kwartału 2011 roku i o 142 tys. (23,9 %) w porównaniu do stanu na koniec III kwartału 2010 roku.

W III kwartale przeprowadzono 8 subskrypcji lokat strukturyzowanych. 62% dotychczas zakończonych lokat tego typu przyniosło klientom oczekiwany zysk.

W III kwartale Kredyt Bank przeprowadził sprzedaż emisji dwóch funduszy zamkniętych:PL KBC Super Dyskontowy 1 i PL KBC Kapital 1, i dziękitym działaniom Kredyt Banku KBC TFI utrzymuje ponad 50% udział w rynku funduszy z ochroną kapitału. Sprzedaż funduszy otwartych wyniosła 379 mln zł.

Wzrosła sprzedaż ubezpieczeń inwestycyjnych Profit Plan, która łącznie w III kwartale wyniosła 188,4 mln zł.

Linia Biznesowa: Fabryka Produktów Hipotecznych

W III kwartale 2011 wartość umów o kredyt mieszkaniowy wyniosła 377 mln zł. Wartość wypłat kredytów mieszkaniowych w tym samym czasie sięgnęła blisko 366 mln zł. Oznacza to wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego kwartału o 36% pod względem wolumenu podpisanych umów i 39% w kategorii wypłaconych kredytów.

Portfel kredytów hipotecznych Banku na koniec września 2011 roku miał wartość 18 mld zł, co dało bankowi udział w rynku na poziomie 5,9%.

Pod koniec III kwartału, tj. w połowie września 2011 roku Bank rozpoczął jesienną kampanię kredytów mieszkaniowych. W efekcie kampanii Bank odnotował  wysoką dynamikę wniosków o kredyt mieszkaniowy – w październiku wyniosła ona 61% w porównaniu do września. Liczba złożonych wniosków o kredyty hipoteczne w Kredyt Banku po raz pierwszy w tym roku przekroczyła poziom 3000 szt.

Linia biznesowa: Bankowość Przedsiębiorstw

Po 3 kwartałach 2011 roku Kredyt Bank zanotował rekordowy przyrost klientów w segmencie, osiągając przyrost ponad 2600 klientów z segmentu SME oraz 460 klientów korporacyjnych.

Obecnie priorytetem jest aktywacja pozyskanych relacji, cross-sell produktowy oraz zapewnienie wzrostu przychodów (mierzonego roczną dynamiką).

Dynamika przychodów segmentu SME po 3Q 2011 w stosunku do analogicznych 3Q 2010 wyniosła +13%, a w segmencie Korporacyjnym +7%. Wzrost dynamiki nastąpił przy jednoczesnej realizacji strategii poprawy rentowności aktywów, zakładającej wycofywanie się z dużych zaangażowań kredytowych.

Wyniki cross-sellu w segmencie MSP mierzone dynamiką wzrostu przychodów po trzech kwartałach 2011 w stosunku do analogicznych 3 kwartałów 2010:

a) produkty finansowania handlu – wzrost +20% ,
b) produkty cash management – wzrost o 11%,
c) produkty skarbu – wzrost +13%,

Analogiczne wyniki w segmencie Korporacyjnym:

a) produkty finansowania handlu – wzrost +50%
b) spadek wyniku na produktach cash management o 5%
c) dynamika w produktach skarbu wzrost +110%

W II i III kwartale 2011 Kredyt Bank rozwijał ofertę nowego konta firmowego, połączoną z elastyczną liną depozytowo-kredytową z bonusem kredytowym (obniżone oprocentowanie) oraz podwyższonym oprocentowaniem na rachunku depozytowym.

Na przełomie II i III kwartału miała miejsce druga edycja cyklu Akademia Przedsiębiorcy, w 36 miastach Polski.

III kw.2011

II kw.2011

III kw.2010

ROR – liczba

675 tys.

653 tys.

637 tys.

Konto Oszczędnościowe – liczba

735 tys.

661 tys.

593 tys.

Karty kredytowe (KB łącznie z Żagiel S.A.) – liczba

192 tys.

194 tys.

210 tys.

Kredyty mieszkaniowe – liczba nowo udzielonych

1,4 tys.

1,2 tys.

3,4 tys.

Kredyty mieszkaniowe – wartość nowo udzielonych*

335,7 mln zł

281,3 mln zł

717 mln zł

Placówki Banku

374

374

383

* Nowe uruchomienia

Pełna prezentacja wyników finansowych Grupy dostępna jest na stronie www.kredytbank.pl

Źródło: Kredyt Bank

kredyt bank wyniki 2011-11-10
Redakcja PRNews.pl
Tagi: kredyt bank wyniki

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców