PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPoradnikiJak sprzedać mieszkanie z większym zyskiem?

Jak sprzedać mieszkanie z większym zyskiem?

Poradniki 22.08.2012 (13:25)

W Polsce home staging zaczyna wymierzać nowe standardy prezentacji sprzedawanych nieruchomości. Choć w Stanach Zjednoczonych powstał prawie 40 lat temu, w naszym kraju rozwija się od niedawna.

Czym jest home staging? Najprościej rzecz ujmując, polega na właściwym przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży bądź wynajmu, przy użyciu skutecznych technik marketingowych, tak aby zachęcić nią jak najwięcej osób.

„Home stagingiem zajmują się profesjonalnie do tego przygotowani konsultanci. Są to z reguły pośrednicy w obrocie nieruchomościami lub ludzie związani z tą branżą. Dzięki odpowiedniej wiedzy, znajomości rynku, potrzeb klientów i trendów w aranżacjach wnętrz, potrafią stosunkowo niedrogimi sposobami sprawić, że mieszkanie, dom czy nawet lokal użytkowy stają się bardziej atrakcyjne.” – mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski z wyszukiwarki nieruchomości morizon.pl.

Od początku

W 1972 roku Barb Schwarz, amerykańska dekoratorka wnętrz i początkująca agentka nieruchomości wymyśliła termin home staging. Swoją metodą  pracy, czyli odpowiednią aranżacją wnętrza, podbiła amerykański rynek pośrednictwa. Dla początkujących home stagerów stała się guru. Do dziś prowadzi wykłady, jest autorką kilku podręczników i założycielką międzynarodowego stowarzyszenia home stagingu.

Sekrety home stagingu

Zdaniem Schwarz home staging sprawdza się w warunkach hossy na rynku nieruchomości, a także w momentach kryzysu. Może być przystosowany do każdego rodzaju lokalu, bez względu na jego wartość. Twierdzi również, że błędem jest stawianie znaku równości pomiędzy architekturą wnętrz a home stagingiem. Aranżacja personalizuje mieszkanie, nadaje mu niepowtarzalny wygląd zgodny z gustem właściciela. Staging jest działaniem depersonalizującym nieruchomość w taki sposób, aby potencjalny klient po krótkiej prezentacji mógł wyobrazić sobie, że lokum jest stworzone właśnie dla niego. Jakimi metodami zostaje osiągnięty ten cel? Każdy z home stagerów ma swoje autorskie pomysły, istnieje jednak kilka podstawowych zasad. Każda nieruchomość musi być dokładnie wysprzątana. Trzeba zwrócić szczególną uwagę na jej czułe punkty – łazienkę i kuchnię. Nawet w małej przestrzeni drobne zabiegi stylizacyjne potrafią spotęgować wrażenie przestronności. Utrzymana w łagodnych tonacjach gra kolorów ścian, dodatków i oświetlenia pozwala wydobyć walory wnętrza, zwrócić uwagę na jego potencjał.

Schowanie bibelotów, obrazów świadczących o specyficznym guście mieszkańców służy wyeliminowaniu śladów obecności dotychczasowych lokatorów. Przed zaprezentowaniem nieruchomości warto zadbać o naprawy. Nie chodzi o celowe maskowanie wad, ale o usuwanie drobnych usterek jak na przykład dokręcenie poluzowanych zawiasów w szafkach, naoliwienie skrzypiących drzwi, wymiana przepalonych żarówek. W zakres home stagingu wchodzą nie tylko drobne przeróbki, ale też duże remonty, np. modyfikacja przestrzeni – to wszystko w zależności od potencjału lokalu i przede wszystkim zasobności kiesy właścicieli.

Oczywiście lifting nieruchomości można wykonać we własnym zakresie. Istnieje jednak ryzyko, że cel nie zostanie w pełni osiągnięty, bowiem każdy właściciel ma emocjonalny związek z miejscem, w którym mieszkał. Trudno zdecydować, jakie elementy wystroju są zbędne, a przyzwyczajenie sprawia, że nie zauważa się obiektywnie wad i zalet. Poza tym właściciele nie zawsze potrafią realnie ocenić wartość swojej nieruchomości. Home stager natomiast doskonale orientuje się w cenach za podobne lokum w danej lokalizacji. Wie też, jak sprawić, żeby była ona wyższa.

Czy się opłaci?

Home staging to łączenie wiedzy z zakresu pośrednictwa nieruchomościami, marketingu
i architektury wnętrz. Home stagerzy z nudnej i nieciekawej nieruchomości tworzą produkt, który podoba się większości. Czy ich usługi są drogie?

„Cena jest uzależniona od ilości czasu i nakładów, jakie musi ponieść home stager na realizację projektu. Zwyczajowo proces współpracy ze stylistą rozpoczyna się od konsultacji, podczas której nieruchomość zostaje poddana analizie w celu zbudowania dla niej najskuteczniejszej strategii marketingowej.” – mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski z wyszukiwarki nieruchomości morizon.pl.

Wybór więc należy do właściciela nieruchomości. Jego indywidualną decyzją jest czy bardziej opłaca się obniżyć cenę i czekać długimi miesiącami na potencjalnego kupca czy zapłacić doradcy dużo mniejsze wynagrodzenie, zyskać atrakcyjną nieruchomość, którą zainteresuje się więcej osób. Zwiększa się w ten sposób szansę, że lokum zostanie sprzedane nie tylko w bardzo szybkim tempie, ale również za cenę wyższą nawet o 20%.

Atrakcyjne mieszkanie kupię

W Stanach Zjednoczonych od kilku dekad staging święci triumfy, zawojował rynki nieruchomości w Europie, od niedawna też praktykowany jest w Polsce. Na fali entuzjazmu pojawiają się też głosy sceptyków, którzy w home stagingu widzą celowe maskowanie niedoskonałości lokalu.  Zadaniem home stagingu nie jest jednak ukrywanie wad, lecz odkrycie i podkreślenie potencjału pomieszczeń. Rynek obrotu nieruchomościami jest bardzo konkurencyjny, toteż szuka się różnych sposobów promocji oferty. Klientów nie tylko przyciąga cena, ale również estetyka i funkcjonalność wnętrza. 

„Nowoczesne technologie umożliwiają potencjalnemu kupującemu wirtualną podróż po niezliczonej ilości ogłoszeń sprzedaży nieruchomości, które w danej granicy cenowej, często prezentują podobny standard. Zdaje się zatem, że home staging jako metoda podwyższenia atrakcyjności oferty poprzez jej wizualną aranżację, będzie zyskiwać coraz więcej zwolenników.”- mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski z wyszukiwarki nieruchomości morizon.pl.

Źródło: Morizon.pl

mieszkanie nieruchomości sprzedaż 2012-08-22
Redakcja PRNews.pl
Tagi: mieszkanie nieruchomości sprzedaż

Sprawdź także:

a 0 Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY
24.06.2025 (14:44)

Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

W najnowszej edycji badania EY Institutional Investor Survey, po raz pierwszy w jego 10-letniej historii, …

a 0 Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość
24.06.2025 (14:42)

Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość

Polki i Polacy coraz częściej marzą o energooszczędnych domach i niższych rachunkach, ale na deklaracjach często …

a 0 VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji
24.06.2025 (14:40)

VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji

Pracownicy VeloBanku korzystają z generatywnej sztucznej inteligencji wspierającej obsługę reklamacji. Wdrożenie …

a 0 PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival
24.06.2025 (14:38)

PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival

Pol'and'Rock Festival, Najpiękniejszy Festiwal Świata, co roku przyciąga setki tysięcy uczestników. Przez trzy dni, …

a 0 Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia
24.06.2025 (14:37)

Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia

Fundacja BNP Paribas zwiększa zakres pomocy współpracując z kolejnymi organizacjami pozarządowymi wspierającymi …

a 0 Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci
24.06.2025 (14:35)

Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci

Wrocławska Fundacja FONIS uruchomiła cykl warsztatów poświęconych integracji dzieci słyszących i niesłyszących. …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Najwięcej aktywnych użytkowników Blika mają PKO Bank…

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Pierwszy kwartał 2025 roku banki zamknęły kwotą…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Banki mają 18,3 mln klientów określanych terminem…

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Instytucje rządowe korzystają z domeny gov.pl, co…

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców