PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPoradnikiJak zarobić na kryzysie – poradnik dla MSP

Jak zarobić na kryzysie – poradnik dla MSP

Poradniki 25.03.2009 (08:29) artykuł nadesłany

Małe i średnie firmy są szczególnie wrażliwe na wszelkie wahania koniunktury. A chyba nikt nie ma wątpliwości, że także kryzys dotarł do Polski.  PKB wyhamowało, za to bezrobocie wzrosło, a przychody firm spadają. Większość z nich nie może pozwolić sobie na bezczynne czekanie i myślenie. „i co z nami będzie?”. W trudnym okresie znacznie bardziej liczą się mądre decyzje i trafione pomysły.  

Małe i średnie firmy są szczególnie wrażliwe na wszelkie wahania koniunktury. A chyba nikt nie ma wątpliwości, że także kryzys dotarł do Polski.  PKB wyhamowało, za to bezrobocie wzrosło, a przychody firm spadają. Większość z nich nie może pozwolić sobie na bezczynne czekanie i myślenie. „i co z nami będzie?”. W trudnym okresie znacznie bardziej liczą się mądre decyzje i trafione pomysły.  

Nie tylko bank ma pieniądze

Mali i średni przedsiębiorcy coraz częściej mają problem z pozyskaniem kredytów na swoją działalność. I ta sytuacja raczej w najbliższym czasie diametralnie się nie zmieni. Środki własne mogą nie wystarczyć na pokrycie i rozwój działalności. Właściciel firmy stoi więc przed potrzebą zweryfikowania swoich biznes planów. Nie warto jednak tracić głowy, bo nadal taki przedsiębiorca może liczyć na dokapitalizowanie.

Jednym ze źródeł finansowania mogą być środki unijne. Pieniądze o tyle atrakcyjne, że część unijnych programów dotacyjnych opiera się na zasadzie bezzwrotnego dofinansowania inwestycji. Mankamentem jest to, że na takie pieniądze zazwyczaj trzeba trochę poczekać. Rozwiązaniem dla biznesmenów, którzy szybko potrzebują zastrzyku kapitału może okazać się pomoc ze strony sąsiada, znajomego lub kogoś z rodziny.

W czasie, gdy kupowanie bankowych czy giełdowych instrumentów finansowych niesie za sobą spore ryzyko starty, osoby prywatne dysponujące gotówką chętniej będą inwestować w małe i średnie przedsiębiorstwa. Tym bardziej, jeśli będą rokować dobry zwrot z inwestycji. 

Inwestuj w technologię

Właściciele firm powinni zastanowić się nad obszarami, które warto usprawnić, co w perspektywie pozwoli oszczędzać czas i pieniądze. Sporą oszczędnością dla każdej firmy jest rezygnacja z papierowych dokumentów rozliczeniowych i przejście na tzw. e-faktury i zapewnienie klientowi dostępu do rozliczeń z firmą przez internet.

Przedsiębiorcy powinni się też zastanowić nad inwestycją w e-commerce, czyli internetowy kanał sprzedaży towarów i usług. Doświadczenia rynków na całym świecie pokazują, że to najbardziej dynamicznie rosnący segment. Niskie koszty, elastyczność i rosnąca popularność komunikacji elektronicznej, czynią z tego kanału dystrybucji doskonałe narzędzie do rozwoju i rozszerzania swojej działalności. Co istotne – po niskich kosztach. Klienci, mając do wyboru kilku dostawców tego samego produktu w porównywalnej cenie, częściej wybiorą tego, który za pośrednictwem www dostarczy im pełną informację o produkcie, a dodatkowo bez problemu i marnowania czasu umożliwi jego zakup przez internet.

Innowacyjne rozwiązania w dłuższej perspektywie podnoszą efektywność biznesu. Wejście w model sprzedaży direct gwarantuje więc oszczędności wynikające choćby z ograniczenia powierzchni tradycyjnego sklepu. Nie można też zapomnieć o poprawie pozycji firmy wobec konkurencji dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym. Co istotne, w czasach kryzysu dostęp do nowych rozwiązań może być łatwiejszy i tańszy. 

Nowe ceny, nowi dostawcy

Jak wiadomo, nawet niewielka obniżka cen może spowodować wielokrotny wzrost obrotów każdego przedsiębiorstwa. W czasach kryzysu mała cena jest dodatkowym wabikiem przyciągającym klientów. Tzw. zaciskanie pasa sprzyja baczniejszemu przyglądaniu się przez naszych konsumentów co i za ile kupujemy. Więcej z nich przed podjęciem decyzji zakupowych poświęci pól godziny na sprawdzenie wielu ofert by wybrać najbardziej dla siebie optymalną. To samo dotyczy przedsiębiorców. Sporym wydatkiem w skali roku dla każdego biznesu są tzw. koszty stałe, jak np. zakup papieru, usług telekomunikacyjnych, energii czy ubezpieczeń. Lata tłuste dla rozwoju przedsiębiorczości przyzwyczaiły do „przepłacania z lenistwa”. Wielu właścicieli firm decydując się na jakiegoś dostawcę nie zawracało sobie głowy sprawdzeniem, czy nie ma na rynku oferty tańszej tylko automatycznie przedłużało umowy z dotychczasowymi kontrahentami. Teraz, w chudych latach, chcąc ograniczyć swoje wydatki właściciele firm mogą rezygnować np. dodatkowego telefonu czy z ubezpieczenia samochodu firmowego. A wystarczy „stracić” godzinę na porównaniu ofert, by zyskać nawet kilkadziesiąt tysięcy w skali roku i przy tym nie rezygnować z danej usługi. 

Przezorny, ubezpieczony

Jak pokazują wstępne analizy wielu małych i średnich przedsiębiorców myśli  o oszczędzaniu na ubezpieczeniu samochodów firmowych. Nic bardziej mylnego. Ta pozorna oszczędność w razie wypadku może przynieść spore straty, które z kieszeni firmy będzie musiał pokryć jej właściciel. Warto jednak zwrócić uwagę na warunki ubezpieczeń i ich cenę. Okazuje się bowiem, że siłą przyzwyczajenia przedsiębiorcy nie zwracali zbytniej uwagi gdzie, za ile i na jakich warunkach ubezpieczają auta. Wybierali pierwszą z brzegu ofertę. Tymczasem ubezpieczyciele bardzo chętnie przygotowuje specjalne pakiety pod oczekiwania przedsiębiorców. Tym bardziej, że klienci MSP są znacznie bardziej lojalnymi klientami niż korporacyjni. Specjalnie więc z myślą o małym i średnim przedsiębiorcy na rynku jest kilkanaście ofert w zakresie ubezpieczeń OC, AC, NNW i Assistance. W niektórych towarzystwach można zyskać już choćby na samej zmianie ubezpieczyciela. Przykładowo w Link4 można otrzymać dodatkową 10% zniżkę jeśli jest się nowym klientem z sektora MSP i korzysta się ze specjalnego kontaktu dla firm: [email protected] lub tel. 668 444 445.

– Dla wielu naszych klientów biznesowych najbardziej dolegliwą kwestią w ubezpieczeniach aut firmowych okazywały się szybko malejące zniżki. Wiadomo przecież, że kierowcy samochodów służbowych nie dbają o nie tak jak o własne. Dlatego w Link4 przygotowaliśmy specjalną ofertę dla firm MSP w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych. Jej kluczową zaletą jest honorowanie prywatnych zniżek kierowców, którzy są głównymi użytkownikami auta firmowego. Co więcej, kierowcy korzystający z samochodu służbowego ubezpieczonego w Link4 także mogą zyskać dodatkowe zniżki za okres korzystania z tego ubezpieczenia. Dodatkowo niewątpliwą zaletą modelu direct jest zysk w postaci zaoszczędzonego czasu, który dla klientów z sektora MSP jest wyjątkowo cenny – podkreśla Grzegorz Ćmielewski, Kierownik Zespołu ds. Klienta Biznesowego w Link4.
Źródło: Link4

link4 ubezpieczenia 2009-03-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: link4 ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców