Czy istnieje zatem złota recepta na to, by szybko znaleźć dobrego klienta na wynajmowaną nieruchomość? Oczywiście, że nie, ale właściciel nieruchomości może zwiększyć szansę na znalezienie najemcy. Co więcej – może to zrobić zapewniając i sobie i drugiej stronie możliwie największy zysk na zawieranej transakcji.
Rozpoznanie lokalnego rynku
Decyzja o wynajęciu nieruchomości musi być poparta rozpoznaniem lokalnego rynku. Dokonuje się tego za pomocą portali ogłoszeniowych, gdzie bez problemu właściciel oszacuje średnią wartość najmu lokalu za metr kwadratowy. Oprócz tego dobrze jest już na samym etapie planowania wynajmu określić dla jakiej branży lokal będzie atrakcyjny. Internet stwarza dzisiaj możliwości kierowania oferty do ścisłej grupy odbiorców.
Zadbanie o porządek i czystość lokalu
Element istotny z punktu widzenia samych fotografii opracowywanych na potrzeby ogłoszenia lub oferty, nie wspominając o ewentualnych odwiedzinach potencjalnego klienta. Lokal, który jest zadbany, panuje w nim porządek, ma o wiele większą szansę na wynajem w stosunku nawet do konkurencyjnych powierzchni po niższej cenie.
Przygotowanie oferty
Zdjęcia lokalu stanowią jeden z dwóch najważniejszych elementów oferty. To one jako pierwsze przykuwają uwagę osoby poszukującej powierzchni do wynajęcia. Dlatego ich wykonanie w sposób odpowiedni, z użyciem specjalnego aparatu jest bardzo ważne. Fotografie pod lustro, prześwietlone lub przyciemnione kompletnie nie zachęcają do zapoznania się z ofertą, a przecież chodzi o uzyskanie zupełnie odwrotnego efektu.
Drugim, równie istotnym elementem oferty jest opis. Musi być obszerny, zawierający maksimum treści. Krótkie teksty nie zachęcają do kontaktu, a treść zawierająca zbyt dużo ogólników nic nie mówi osobie przeglądającej ofertę.
Promowanie oferty w internecie, na rynku lokalnym
Osoby szukające lokalu do wynajęcia zawsze swoje poszukiwania kierują w stronę lokalnych portali ogłoszeniowych. Dlatego tak ważne jest opublikowanie ogłoszenia w możliwie największej liczbie miejsc. Oczywiście nie zapominając o odpowiedniej prezentacji oferty zarówno pod względem zdjęć i opisu. Zdarzają się przypadki, gdzie serwisy ze względu na ograniczenia techniczne uniemożliwiają wgranie zdjęć w wysokiej rozdzielczości. Warto wtedy poszukać portali, które pozwalają zaprezentować ofertę w jak najbardziej wyrazisty sposób i zachęcą potencjalnego najemcę do oglądnięcia lokalu.
Badaj potrzebę potencjalnego klienta
Bez względu na rozmowę telefoniczną lub spotkanie warto starać się nie sprzedawać, a rozpoznawać potrzeby potencjalnego najemcy. Może się bowiem okazać, że osoba zainteresowana nie wie, jak może w 100% wykorzystać wszystkie atuty lokalu, a jego właściciel jest w stanie rozwiać wszelkie wątpliwości.
Wynajęcie lokalu użytkowego w obecnym czasie, przy biernych działaniach promocyjnych, może doprowadzić do poszukiwań najemcy nawet przez 10 miesięcy. Sytuacji tej można uniknąć. Wystarczy zwiększyć widoczność oferty wykonując odpowiednie działania i konsekwentnie je realizować. Tym bardziej, że poszukujący mają dzisiaj w czym wybierać.
Źródło: portalem.pl